Merkava MK.IV 1:35 Academy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez arthur_szu » środa, 1 lipca 2009, 09:13

kelo83 napisał(a):Myślę że bardziej prawidłowa będzie pionowa pozycja, wydaje mi się że pochylona może sprawiać zagrożenie dla samochodów osobowych, ale to już moje zdanie nie poparte żadną wiedzą książkową ani doświadczeniem.

Wg mnie - na zdjęciu z Izraela, po prawej stronie - od strony barierki prawdopodobnie jest pas awaryjny a użytkowane są pasy wewnętrzne, więc barierki pochylone do jezdni nie stwarzałyby dużego zagrożenia. Szkoda, że nie masz fotki całej szerokości jezdni ale powiem, że widziałem podobne rozwiązanie na Florydzie.
Poza tym zapowiada się zacna podstawka :)
Pozdrawiam, Artur Sz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
arthur_szu
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 12:04
Lokalizacja: Braniewo/Koszalin

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez kelo83 » środa, 1 lipca 2009, 09:44

Zgadzam się po prawej stronie przy barierze znajduje się pas awaryjny, co w żaden sposób nie zmienia faktu, że musi być funkcjonalny i bezpieczny - tak samo jak pasy "normalnego" ruchu
pozdrawiam Olek
Obrazek
Avatar użytkownika
kelo83
 
Posty: 276
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 10:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez Stroju » środa, 1 lipca 2009, 11:48

arthur_szu napisał(a):Szkoda, że nie masz fotki całej szerokości jezdni ale powiem,

No niestety nie mam, wszystkie zdjęcia i moja "wiedza" na temat dróg w Izraelu jest z tego artykułu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_6_(Izrael)
Są tam dwie fotki przedstawiające wiadukty, i 3 przedstawiające autostradę na ziemi...

Co do barierek to zrobię coś takiego jak jest na zdjęciu, aby zachować choć namiastkę zgodności z oryginałem... jak widać w Izraelu mają zupełnie inne normy dot. konstrukcji mostów niż w Polsce... wykonanie tego będzie trochę upierdliwe z uwagi na wykonanie dużej ilości takich samych podpórek...
może jedno miejsce zrobić uszkodzone trafieniem jakimś pociskiem...
Avatar użytkownika
Stroju
 
Posty: 526
Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2009, 11:10

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez arthur_szu » środa, 1 lipca 2009, 17:12

Na jednej z tych fotek widać, ze używają podobnych do naszych barier sprężystych, pochłaniających energię samochodu uderzającego, więc myślę, że te pochylone ku jezdni na wiadukcie mogą spełniać np. zadanie "ochrony" ciekawskich ludzi stojących na pasie awaryjnym przed wypadnięciem - jakby nie patrzeć pochylona barierka utrudnia wychylenie się... Ale mogę się mylić ;o) Co do niszczenia mostu - obawiam się, że kierowca Merkavki nie wjeżdżałby na zniszczony wiadukt :) Aczkolwiek ciekawie by to wyglądało (pod względem artystycznym daje pole do popisu)... Ci z Hamassu na pewno by się ucieszyli widząc wroga na zniszczonym wiadukcie ;o) ...
Pozdrawiam, Artur Sz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
arthur_szu
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 12:04
Lokalizacja: Braniewo/Koszalin

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez Stroju » środa, 1 lipca 2009, 18:44

Co do zniszczenia to raczej miałem na myśli lekkie uszkodzenie barierki i tego brzeżku wiaduktu, a nie jakieś mocne zniszczenia zagrażające wytrzymałości mostu... :D, bo tak właśnie myślałem że na uszkodzony by nie wjechali...
Avatar użytkownika
Stroju
 
Posty: 526
Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2009, 11:10

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez kelo83 » środa, 1 lipca 2009, 18:54

arthur_szu no nie bardzo mogę się z Tobą zgodzić :-/
1) bariera sprężysta służy do oddzielenia ruchu samochodowego od ruchu np pieszych, tramwajowego, lub samochodowego w przeciwnym kierunku ( to ostatnie bardzo rzadko i przy ściśle określonych warunkach). jeżeli ma zostać odgrodzona droga od wolnej przestrzeni poza obiektem mostowym stosuje się tylko i wyłącznie sztywne barieroporęcze.
2) z założenia obiekt mostowy w ciągu autostrady nie przeprowadza ruchu pieszych, więc gapiów się nie uwzględnia, jedyne osoby piesze mogące poruszać się po wiadukcie to obsługa techniczna (wykwalifikowana),
3) istnieje coś takiego jak skrajnia budowli, jest to przestrzeń w której nie mogą się znajdować żadne elementy mostu, tak więc pochylone barieroporęcze raczej odpadają (na upartego da się to w pewien sposób obejść),
4) bariery w Polsce mają prowadnicę (element o który uderza pojazd) na wysokości: spód 44cm, góra 75cm licząc od; nawierzchni jezdni (gdy bariera jest w odległości mniejszej niż 20cm od krawężnika) lub wierzchu chodnika (gdy bariera jest w odległości większej niż 20cm od krawężnika) co przedstawia rysunek poniżej:
Obrazek
te wymiary wynikają z faktu, że samochody osobowe na tej wysokości mają najmocniejszą konstrukcję, tak więc pochylona bariera "atakowała by" dużo słabszą strefę konstrukcji przeciętnego samochodu.

Podsumowując; pochylenie jest niezgodne z zasadami konstruowania i projektowania mostów (patrz punkt 3), jest niebezpieczne (patrz punkt 4)

Ale mi wyszedł naukowy wywód :mrgreen:
pozdrawiam Olek
Obrazek
Avatar użytkownika
kelo83
 
Posty: 276
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 10:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez spiton » środa, 1 lipca 2009, 19:47

Małe pytanko, czy merkava jest już skończona???
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez arthur_szu » środa, 1 lipca 2009, 20:08

kelo83 napisał(a):1) bariera sprężysta służy do oddzielenia ruchu samochodowego

Kelo - poczytałem SST (D - 07.05.01) dotyczącą barier i w punkcie 1.4.9. napisane jest, że prowadnica bariery ma (...) za zadanie umożliwienie płynnego wzdłużnego przemieszczenia pojazdu w czasie kolizji, w czasie którego prowadnica powinna odkształcać się stopniowo i w sposób plastyczny.(...)"
Także obydwaj chyba mamy rację jeśli chodzi o zastosowanie barier ;o) Zresztą zdjęcie nie mówi do końca jakie jest mocowanie tej poręczy i czy aby na pewno jest ona w skrajni drogowej. Dla przykładu znalazłem jedną fotkę mostu, zrobioną w Jacksonville i wygląda jakby bariery były pod kątem i nie wchodziły swoim obrysem w pas jezdni - coś w tym stylu:
Obrazek
Obrazek
Nie ma to jak akademickie dywagacje ;o) Mam nadzieję, że w jakimś stopniu będą przydatne :)
Pozdrawiam, Artur Sz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
arthur_szu
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 12:04
Lokalizacja: Braniewo/Koszalin

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez kelo83 » środa, 1 lipca 2009, 21:15

No teraz się z tobą zgadzam.
W pk1 chyba mało precyzyjnie ująłem sprawę. Zarówno bariera podatna (sprężysta) i barieroporęcz sztywna spełniają to samo zadanie, ale ich usytuowanie na obiekcie jest inne, i inna jest ich sztywność. Stwierdzenie że na zdjęciach z Izraela widać barierę sprężystą jest błędem bo tam ewidentnie widać sztywną barieroporęcz ;o) . punktem pierwszy miałem zamiar jedynie Cię poprawić.
Co do przytoczonego zdjęcia; pod "rurą" widać (tak mi się wydaję) barierę w wersji żelbetowej, jeżeli tak jest to rura którą widać jest tylko podwyższeniem bariery (ze względu na pieszych).
W Polsce jest wymagane aby góra prowadnicy była na wysokości 75cm, a góra pochwytu balustrady na 110cm (na chodnikach służbowych dla obsługi). Tak więc nie ekonomiczne byłoby wykonywanie tak wysokiej bariery, dla tego wykonano 75cm sztywnej konstrukcji i dołożono balustradę aby uzyskać 110cm. To rozwiązanie nie przyjęło się za bardzo w Polsce bo jesteśmy kiepskimi kierowcami :P i naprawa takiej bariery jest co najmniej nie wygodna.
To co pokazałeś na szkicu jest to dokładnie to, co napisałem w nawiasie na końcu pk3, niestety takie rozwiązanie jest nieekonomiczne, ponieważ zwiększa szerokość całego mostu.

Jeżeli chodzi o dokument na który się powołujesz: jest to załącznik do konkretnego projektu i jest przygotowywany przez konkretne biuro na potrzeby ich projektów.
Ściągnąłem kilka specyfikacji i dopiero przy czwartej znalazłem to co przytoczyłeś ale w punkcie 1.4.6. poza tym ta specyfikacja była sporządzona dla bariery sprężystej SP-09m a nie dla sztywnej barieroporęczy.

No, dyskusja trwa :mrgreen: . Chociaż gdzieś na forum mogę popisać, bo mój model czeka na koniec zmagań z magisterką :( .
Tak na marginesie; bardzo fajną konstrukcję pokazałeś na zdjęciu, jest bardzo podobna do najpiękniejszego (moim zdaniem) mostu w Polsce a mianowicie do Mostu Zwierzynieckiego we Wrocławiu ;o)
Że jeszcze się na koniec zapytam; kolega po fachu (budowlaniec) :?: CADa obsługujesz, więc zakładam że masz wykształcenie techniczne :mrgreen:
pozdrawiam Olek
Obrazek
Avatar użytkownika
kelo83
 
Posty: 276
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 10:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez Stroju » środa, 1 lipca 2009, 21:31

spiton napisał(a):Małe pytanko, czy merkava jest już skończona???

Mała odpowiedź: nieee! teraz czeka na kalki i washa i resztę brudzenia, na razie spełniam się w budowie mostów :P

A teraz uwaga ot, przechwalam się:
kelo83 napisał(a):CADa obsługujesz, więc zakładam że masz wykształcenie techniczne

Ja też potrafię rysować w CADzie :D, ostatnie moje dzieło:
Obrazek
koniec ot ;p

Wracając do bieżącego tematu, widzę że wykiełkowała tu bardzo ciekawa dyskusja, mosty zawsze mnie ciekawiły ;o), ale chyba zapomnieliśmy o tytułowym bohaterze tego wątku :D, jutro się dale biorę za czołg, żeby nie roznosiły się plotki że o nim zapomniałem :D
Avatar użytkownika
Stroju
 
Posty: 526
Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2009, 11:10

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez arthur_szu » środa, 1 lipca 2009, 21:46

Kelo - chyba obydwaj się zapętliliśmy ;o) Następnym razem trzeba będzie wrzucać dokładne fotki o czym mówimy - ja pisałem o jednej z nich (nie tej z wiaduktem) gdzie były bariery sprężyste, z drogą dwujezdniową :) Co do tych na wiadukcie to oczywiście, że nie są to sprężyste... Ehhh... Uroki internetu i for, gdzie nie widzi się Rozmówcy :)
kelo83 napisał(a):kolega po fachu (budowlaniec) :?: CADa obsługujesz, więc zakładam że masz wykształcenie techniczne :mrgreen:

Nie inaczej :mrgreen:
Stroju napisał(a):widzę że wykiełkowała tu bardzo ciekawa dyskusja, mosty zawsze mnie ciekawiły ;o)

Stroju - sam zacząłeś.... Dioramą i Merkavą ;o)
Stroju napisał(a):ale chyba zapomnieliśmy o tytułowym bohaterze tego wątku :D, jutro się dale biorę za czołg

Hola hola ;o) Nikt nie zapomniał i nie ma zamiaru :mrgreen: Jedziesz dalej Kolego 8-)
Pozdrawiam, Artur Sz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
arthur_szu
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 12:04
Lokalizacja: Braniewo/Koszalin

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez Stroju » środa, 1 lipca 2009, 21:50

arthur_szu napisał(a):Hola hola ;o) Nikt nie zapomniał i nie ma zamiaru :mrgreen: Jedziesz dalej Kolego 8-)

Oj jadę, jadę. Jutro trzeba będzie przysiąść, bo dziś dłubałem midwójkę... ;o)
Avatar użytkownika
Stroju
 
Posty: 526
Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2009, 11:10

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez kelo83 » środa, 1 lipca 2009, 22:26

Nikt nie zapomniał o temacie, w tej chwili nie wiem na co bardziej czekam, na Merkave czy na most ;o) Ale wiem że całość będzie świetna

Arthur_szu znów się z Tobą zgadzam;
arthur_szu napisał(a):Uroki internetu i for, gdzie nie widzi się Rozmówcy :)


No i tak dobrneliśmy do końca rozważań nad barierami :mrgreen: teraz czekamy na Merkave :!:
pozdrawiam Olek
Obrazek
Avatar użytkownika
kelo83
 
Posty: 276
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 10:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez arthur_szu » środa, 1 lipca 2009, 22:49

kelo83 napisał(a):Nikt nie zapomniał o temacie, w tej chwili nie wiem na co bardziej czekam, na Merkave czy na most ;o) Ale wiem że całość będzie świetna

Stroju - poczekaj aż ruszysz z kopyta z diorką - może ktoś wtedy sprawdzi czy to przęsło wytrzymałoby Twoją Merkavkę :twisted: Wtedy to się zacznie dyskusja ;o)...
kelo83 napisał(a):znów się z Tobą zgadzam

Bo tak to jest w tej branży :mrgreen: Żeby tak nasi politycy się dogadywali po merytorycznej wymianie zdań... Marzenie... Ściętej głowy ;o)
kelo83 napisał(a):teraz czekamy na Merkave :!:

Na miejscu Wojtka wziąłbym tydzień lub 2 wolnego i siedział tylko nad Merkavą, mając taki doping ;o)
Pozdrawiam, Artur Sz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
arthur_szu
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 12:04
Lokalizacja: Braniewo/Koszalin

Re: Merkava MK.IV 1:35 Academy

Postprzez Ostach » środa, 1 lipca 2009, 23:13

arthur_szu napisał(a):Na miejscu Wojtka wziąłbym tydzień lub 2 wolnego i siedział tylko nad Merkavą, mając taki doping ;o)

Wakacje ma to pewnie posiedzi :D

Ciekawa tu dyskusja się wywiązała :) Może ja się zapiszę do któregoś z szanownych kolegów na kurs CADa bo miałem się zapisać na taki na PW :D
"Mr. Spock, the women on your planet are logical. That's the only planet in the galaxy that can make that claim."
Avatar użytkownika
Ostach
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2008, 02:19
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości