No teraz się z tobą zgadzam.
W pk1 chyba mało precyzyjnie ująłem sprawę. Zarówno bariera podatna (sprężysta) i barieroporęcz sztywna spełniają to samo zadanie, ale ich usytuowanie na obiekcie jest inne, i inna jest ich sztywność. Stwierdzenie że na zdjęciach z Izraela widać barierę sprężystą jest błędem bo tam ewidentnie widać sztywną barieroporęcz
. punktem pierwszy miałem zamiar jedynie Cię poprawić.
Co do przytoczonego zdjęcia; pod "rurą" widać (tak mi się wydaję) barierę w wersji żelbetowej, jeżeli tak jest to rura którą widać jest tylko podwyższeniem bariery (ze względu na pieszych).
W Polsce jest wymagane aby góra prowadnicy była na wysokości 75cm, a góra pochwytu balustrady na 110cm (na chodnikach służbowych dla obsługi). Tak więc nie ekonomiczne byłoby wykonywanie tak wysokiej bariery, dla tego wykonano 75cm sztywnej konstrukcji i dołożono balustradę aby uzyskać 110cm. To rozwiązanie nie przyjęło się za bardzo w Polsce bo jesteśmy kiepskimi kierowcami
i naprawa takiej bariery jest co najmniej nie wygodna.
To co pokazałeś na szkicu jest to dokładnie to, co napisałem w nawiasie na końcu pk3, niestety takie rozwiązanie jest nieekonomiczne, ponieważ zwiększa szerokość całego mostu.
Jeżeli chodzi o dokument na który się powołujesz: jest to załącznik do konkretnego projektu i jest przygotowywany przez konkretne biuro na potrzeby ich projektów.
Ściągnąłem kilka specyfikacji i dopiero przy czwartej znalazłem to co przytoczyłeś ale w punkcie 1.4.6. poza tym ta specyfikacja była sporządzona dla bariery sprężystej SP-09m a nie dla
sztywnej barieroporęczy.
No, dyskusja trwa
. Chociaż gdzieś na forum mogę popisać, bo mój model czeka na koniec zmagań z magisterką
.
Tak na marginesie; bardzo fajną konstrukcję pokazałeś na zdjęciu, jest bardzo podobna do najpiękniejszego (moim zdaniem) mostu w Polsce a mianowicie do Mostu Zwierzynieckiego we Wrocławiu
Że jeszcze się na koniec zapytam; kolega po fachu (budowlaniec)
CADa obsługujesz, więc zakładam że masz wykształcenie techniczne