Strona 1 z 4

T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 11:31
przez skikut87
Witam chciałem zaprezentować mojego nowego towarzysza :) którym teraz postaram się zając. Jest to sędziwy owoc miłości dwóch wschodnich firm Aer i Eastern Express... ( spodziewałem się dużo gorszego Sajgonu w środku ). Okazało się iż ów model posiada zaledwie jedna wadę genetyczna :)
Ponieważ model ten nie posiada wnętrza jak zestaw allangera lub icm skupie się bardziej na zewnętrznej bryle. Dlatego też będzie on waloryzowany zestawem części metalowych specjalnie dedykowanych do tego modelu :)

A tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

Igły po to by przerobić a właściwe zrobić od nowa km z zestawu które są tragiczne

In boxik
na niebiesko wspomniane KM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czytelna instrukcja: i przy okazji ekologiczna ( nie to co np Dragona)

Obrazek

i wspomniana wada genetyczna :

Obrazek
Obrazek

Malowania które rozważam to:
Fińskie
Obrazek
i Ruskie
Obrazek
Obrazek

i na koniec watek który mnie bardzo zastanawia. Na pudelku widnieje napis ze jest to model z 1933 jednak po obejrzeniu, części wskazują na 1936-37 ... ( głownie z powodu tylnej atrapy )
http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/ ... 8det01.jpg
Podsumowując Su 152 wyglądał dużo gorzej a wyszli z niego ludzie :)
No to by było na tyle czas barć się za Towarzysza :)

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 15:14
przez Dumo
Możesz mi powiedzieć gdzie dorwaleś go i za ile?

Szukałem wszędzie i wreszcie się skusiłem na Alanger'a

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 16:18
przez skikut87
ależ oczywiście Dumo :)

Allegro - 110 zł to dość tanio bo szykowałem jakieś 150 na tego cudaka :) ale chyba nie żałujesz tego alangera bo raczej jest dużo lepszy niż mój?? Tak cz siak jeszcze muszę zdobyć T 35 - to raczej zaboli po kieszeni...

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 18:44
przez Dumo
Strasznie tanio! Ja dałem za swojego 160zl z przesylka i myślałem że zrobiłem interes ;o)

A ja na alangera narzekam bo plastik jest do dupy a jak w modelu AER'a ??


Na T-35 szykuj 200zł.

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 18:55
przez Marek Jaszczołt
Kiedyś popełniłem ten model AER i do tej pory mam traumę :( czeka cie dużo poprawek i pasowania części.
Model Alengera jest znacznie przyjemniejszy w sklejaniu.

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 20:18
przez skikut87
A no tanio sam bylem zdziwiony ze tylko ja licytowałem :P ale za to co by mi nie było za dobrze nie udało mi się wygrać aukcji z T 18...
Plastik bym powiedział ze jest identyczny jak w moim su 152 czyli by to wskazywało na EE. Jeśli chodzi o sam materiał bardzo przyjemny w obróbce. Co do modelu... bez pilnika nie podchodź!!

To Ci powiem ze i tak mnie zdziwiłeś ze T 35 tylko 200 bo jest na allegro gotowy za chyba 230 a ogólnie jak z parę miechów temu na e bay to chcieli 100 coś $
Marek Jaszczołt napisał(a):Kiedyś popełniłem ten model AER i do tej pory mam traumę :( czeka cie dużo poprawek i pasowania części.
Model Alengera jest znacznie przyjemniejszy w sklejaniu.

No ja na szczęście przywykłem do produktów za wschodniej granicy i można powiedzieć ze zdążyłem je polubić. Męczę się właśnie z pasowaniem błotników i paru innych pierdołek ale generalnie buda jest już gotowa ( nie było tak źle ). Przewiduje dramat z karabinami... a tak to pilnik, nóż, nożyczki zapalniczka, i nic na sile tylko większym pilnikiem :P

Tak na marginesie jak pomyśle o czekającym na mnie w domu Gazie AAA z EE to dopiero mnie zalewa. W nim zostanie zdaje się z zestawu praktycznie sama rama...

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 20:29
przez Dumo
Pogadaj z Eskel'em na starym PWM, teraz buduje właśnie T-35 może Ci doradzić ;o)

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 20:36
przez skikut87
Dzięki za info Dumo, lecz z tym t 35 się wstrzymam przynajmniej do zakończenia tego maleństwa. Przy okazji jak tam prace nad Twoim idą] ??

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 20:48
przez Marek Barański
Słyszałem bądź czytałem kiedyś że model AER-a ma wadę. Ponoć coś jest skopane z wysokością kadłuba że wieżyczki zawadzają o siebie - podejrzewam że chodzi o głowna która wadzi o małe. Może to nieprawda ale obiło mi sie o uszy/oczy.

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 20:57
przez Dumo
skikut87 napisał(a):Dzięki za info Dumo, lecz z tym t 35 się wstrzymam przynajmniej do zakończenia tego maleństwa. Przy okazji jak tam prace nad Twoim idą] ??


Mój na razie poszedł w odstawkę, po sesji jak nie będzie poprawek skończę go przez ferie. Z budowy mało co już mi zostało ale będę robił trójbarwne malowanie z modulacją a przy tym będzie od groooma roboty.

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 21:06
przez Marek Jaszczołt
Marek Barański napisał(a):Słyszałem bądź czytałem kiedyś że model AER-a ma wadę. Ponoć coś jest skopane z wysokością kadłuba że wieżyczki zawadzają o siebie - podejrzewam że chodzi o głowna która wadzi o małe. Może to nieprawda ale obiło mi sie o uszy/oczy.

To niestety prawda i małe wieżyczki trzeba obniżyć.

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: niedziela, 9 stycznia 2011, 22:30
przez skikut87
Dumo napisał(a):
skikut87 napisał(a):Dzięki za info Dumo, lecz z tym t 35 się wstrzymam przynajmniej do zakończenia tego maleństwa. Przy okazji jak tam prace nad Twoim idą] ??


Mój na razie poszedł w odstawkę, po sesji jak nie będzie poprawek skończę go przez ferie. Z budowy mało co już mi zostało ale będę robił trójbarwne malowanie z modulacją a przy tym będzie od groooma roboty.


Ja mam to szczęście że sesja zaczyna mi się za jakieś 3 tyg ale potem będzie tyrka :( więc może miedzy projektami a monotonnym liczeniem dogonię ze swoim Twój stan na dziś

Marek Jaszczołt napisał(a):
Marek Barański napisał(a):Słyszałem bądź czytałem kiedyś że model AER-a ma wadę. Ponoć coś jest skopane z wysokością kadłuba że wieżyczki zawadzają o siebie - podejrzewam że chodzi o głowna która wadzi o małe. Może to nieprawda ale obiło mi sie o uszy/oczy.

To niestety prawda i małe wieżyczki trzeba obniżyć.


Racja ja już swoje obniżyłem i wszytko idealnie chodzi :) dokładnie trza zeszlifować zakładki na które ma przychodzić np góra wieżyczki

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: środa, 12 stycznia 2011, 12:40
przez skikut87
Witam mały postęp nastąpił


Odchodziłem boczne osłony, obniżyłem i wyrównałem wieżyczki KM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nadal walczę z wieżą główna by w miarę przypominała oryginał, plus drobiłem spawy przy gnieździe na KM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a całość wygląda tak
Obrazek

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: piątek, 21 stycznia 2011, 09:39
przez skikut87
Witam o to mały postęp
Z osłonami bocznymi walczyłem 4 dni , brakujący fragment został zastąpiony odlewem z poxipolu :) Tak to poza tym znaczącym wyczynem, jedna wieża dostała dodatkowe 2 kg szpachli by ja wyrównać, główna wieża poprawiona.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

odchudzone osłony od wentylacji
Obrazek

i tu jest pytanie która siatkę wybrać??

Obrazek

Re: T 28 1:35- Aer Eastern Express

PostNapisane: piątek, 21 stycznia 2011, 18:54
przez Rayl
Witam. Naprawdę kawał dobrej roboty. Takie stare modele to naprawdę wyzwanie. Tobie idzie z nim wyśmienicie.
Co do wyboru siatek to .... żadną. Jakoś obydwie za bardzo nie pasują. Musisz poszukać w necie jakiś zdjęć tej maszyny, lub jakiegoś zestawu fototrawów do niej i porównać jaka powinna być siatka.
Mam nadzieję, że choć troszkę Ci pomogłem:
http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/T-28/T_28.htm
http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/T-28/T_28_L-10bp.htm
http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/T-28/T_28det.htm