Ford Maultier, 1/35, ICM

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 13:07

Kilka miesięcy temu kupiłem dość nowy model Forda Maultiera od holdingu ICM. Zapoznawszy się z recenzjami internetowymi stwierdziłem, że będzie to łatwy i przyjemny model, zachwytom spasowaniem części w internecie nie było końca. Model miał być elementem dioramy. Sprawa zaczęła jednak nabierać innego wymiaru kiedy skleiłem elementy szoferki, ramy, podwozia, paki i zacząłem porównywać ze zdjęciami oryginalnych fordów. Co się bowiem okazało:
-cała rama podwozia maultier ma zły profil, należy ją przerobić albo wymienić, chociażby na starodawną italerkowa ramę od Opla Maultiera
-koła napędowe, jezdne i napinające mają średnicę za dużą o ok. 1 mm
-przednie resory również nie trzymają wymiaru, do wymiany
-koła prowadzące z wypukłym bieżnikiem to kolejny element do wymienienia na coś lepszego, u mnie z pomocą przyszła Mig Productions
-błotniki - w części górnej są zbyt wypukłe (łatwo to sprawdzić gdyż w oryginalnym fordzie ich krawędź nie powinna wystawać ponad linię podziału klapy silnika i reszty maski, w części dolnej są znowuż zbyt płytkie i wygląda to tak, że koło ledwo się w nich mieści
Kilka zdjęć, poglądowo:
Obrazek

Po założeniu ramy italeri uwidacznia się różnica wysokości między przednim podwoziem, a trakcją gąsienicową.

Obrazek

To tyle, gdyby ktoś się napalał na ten model jako prosty i przyjemny, sugeruję się ostudzić, no chyba, że ktoś lubi takie przygody, albo zwisa mu to, że ICM z sylwetki chyżego Maultiera zrobił coś w rodzaju low-ridera...
Radek
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez TomB(raider) » piątek, 4 stycznia 2013, 13:18

Radek, zobacz zdjęcia tutaj:
http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... s_ssm.html
Te błotniki wyglądają jak w Twoim modelu.
Może model ICM był wg tych zdjęć?
Pozdrawiam
Tomek
TomB(raider)
Avatar użytkownika
TomB(raider)
 
Posty: 236
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 17:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 13:50

Tomku ja nie napisałem, że ogólny kształt błotnika jest zły, bo taka wersja byla w produkcji, ma jednak skopane poszczególne elementy, jak chociażby górną wypukłość. Przyjrzyj się też jak wygląda odstęp koła prowadzącego od krawędzi błotnika.
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez TomB(raider) » piątek, 4 stycznia 2013, 13:56

Domyślałem się tego Radku. :)
Jak zerkniesz jednak na zdjęcia, do których link Ci podałem, na np. fotkę na wagonie, to mam wrażenie, że jednak ten rodzaj błotnika miał krągłość powyżej linii klapy silnika, w sumie mój błąd, że tego nie napisałem w poście z linkiem.
Zgadzam się z Tobą, że jednak prześwit jest większy na zdjęciach niż w modelu.
Pozdrawiam
Tomek
TomB(raider)
Avatar użytkownika
TomB(raider)
 
Posty: 236
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 17:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 14:02

Ten na wagonie ma akurat nieco inny typ błotnika, ale moim zdaniem wrażenie wystawania górnej krawędzi ponad linię klapy to wina perspektywy.
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez TomB(raider) » piątek, 4 stycznia 2013, 14:18

Mi chodziło o ten po prawej, ten po lewej to się zgadzam, bo to późniejsza wersja... A tu:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waf ... ultier.htm
:-)
Pozdrawiam
Tomek
TomB(raider)
Avatar użytkownika
TomB(raider)
 
Posty: 236
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 17:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 14:35

Ten poprawej to ma akurat błotnik "podwinięty" fabrycznie, czyli taki:
Obrazek
;)
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 14:38

Obrazek
Lepiej widać, to drugi typ błotnika tłoczonego.
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez TomB(raider) » piątek, 4 stycznia 2013, 14:50

Jak dla mnie, to widać tu, że 'krągłości' błotnika wystają poza linię klapy. Chyba, że się niezrozumieliśmy. :-)
Pozdrawiam
Tomek
TomB(raider)
Avatar użytkownika
TomB(raider)
 
Posty: 236
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 17:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 14:57

Niby tak, jednakże nie zmienia to faktu, że ICM oferuje nam typ błotnika w przypadku którego ta kwestia wygląda tak:
Obrazek
Wygląda mi na to, że ten model projektował ktoś mający blade pojęcie o tym pojeździe.
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Vis13 » piątek, 4 stycznia 2013, 15:47

Radku a nie lepiej było poczekać na Maultera z ICM, beż "ożenku" z Italerii? Pewnie proporcje całości byłby lepiej zachowane
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 20:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 17:59

Krzysztof ale to jest Maultier ICM. Podwozie Maultier od Italeri ma właściwe proporcje, jedynie niestety koła jezdne są czystym science fiction.
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Tiger » piątek, 4 stycznia 2013, 21:59

Radek a widziałeś dodatki z Dnepromodel do tego modelu ?
m.in. ten:
Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Tiger
 
Posty: 556
Dołączył(a): poniedziałek, 23 marca 2009, 14:26
Lokalizacja: SLAVIA

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » piątek, 4 stycznia 2013, 23:18

Cześć Tygrysie,
Tak, widziałem, pokuszę się o nie jak mnie najdzie ochota na zrobienie wersji późnej z prostymi błotnikami. Dzięki za przypomnienie.
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford Maultier, 1/35, ICM

Postprzez Radek Pituch » wtorek, 8 stycznia 2013, 20:34

Dalsza część historii, po wymianie resorów "od malucha" w przednim zawieszeniu i wyprofilowaniu błotników (podciąłem również dolną część łuku błotnika nad kołem). Złożyłem jeden ciąg friul i okazuje się, że koła nie tylko mają zbyt dużą średnicę ale również niewłaściwe proporcje-gumowy bandaż jest za niski w profilu stąd koło wyskakuje z ogniw. Niezbędne zdaje się inwestycja w zestaw dnepromodelu, ze zdjęć na stronie producenta wynika, że w jego skąłd wchodzą wszystkie 3 typy kół, które używane były na Maultierach w ogóle (typ w stylu"carden-lloyd", typ z 4 dużymi otworami ulgowymi, to co daje w zestawie ICM, oraz typ z dwoma niewielkimi otworami ulgowymi). Okazuje się, że wszystkie te typy kół można spotkać na różnych wersjach, od wczesnej jeszcze w Panzergrau do najpóźniejszych wozów z małymi lampami i prostymi błotnikami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości