przez Radek Pituch » niedziela, 17 lutego 2013, 21:51
Tymczasem zacząłem budowę następnej "trójki", tym razem Flammpanzera zbudowanego na kadłubie StuGa III B/C/D z Flammpz.Kompanie 351 operującej na Węgrzech w 1944/45roku. Pojazd jest o tyle ciekawy, że znane są chyba tylko i wyłącznie dwa zdjęcia takiej konwersji. Model zacząłem budować w oparciu o wannę StuGa III C/D (stary DML), nadbudówkę i wieżę Pzkpfw III Ausf. J (nowy SMartKit) przerobione do wersji M. Pojazd będzie mocno uszkodzony po bitwie, stąd przechył na prawy przód - uszkodzone drążki skrętne, koła, błotniki itd.
Radek Pituch napisał(a): Flammpz.Kompanie 351 operującej na Węgrzech w 1944/45roku.
Raczej tylko w 1945. Przebudowy pojazdów zakończono pod koniec grudnia 44, a 6 stycznia 45 jednostka była gotowa do walk w rejonie Budapesztu. BTW ten egzemplarz jest zupełnie unikalny - teoretycznie Flammpz. III powstawały tylko na podwoziach 8/ZW Fahrgestell.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
przez Radek Pituch » niedziela, 17 lutego 2013, 23:27
Dlatego przykuł moją uwagę. To są dokładnie dwa różne wozy z tego co widzę, ten z profilu ma dopancerzony przód - płyty dokręcane jak w StuGu Ausf. F (jest taki w jednych Panerwrecksach). Dzięki za info Marku. Nie miałem pewności co do układu klap nad silnikiem, ale natrafiłem na zdjęcia StuGa Ausf. D z 1945 r. z tymi pancernymi grzybkami osłaniającymi wloty powietrza i postanowiłem je zastosować i w tym modelu.