Strona 1 z 2

SU-76i (Dragon 1:35)

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 16:58
przez Strug
Na tym forum nie mam jeszcze żadnego wątku warsztatowego, więc czas najwyższy coś z tym zrobić.

Coś takiego kupiłem i postanowiłem niezwłocznie wziąć na warsztat.
Obrazek

Zestaw już leciwy, ale na wypraskach prezentuje się całkiem przyjemnie.
Dla spokoju ducha przed podjęciem decyzji o zakupie poszperałem w sieci i znalazłem opis budowy gdzie było całkiem sporo zdjęć modelu http://kalkin.foros.ws/t3625/panzer-iii-m-dml-9015/

Najsłabszym elementem modelu jest zawieszenie odlane razem z wanną.
Obrazek
Obrazek

Ale po zamontowaniu kół, właściwie tego nie będzie widać. Chyba że ktoś się uprze i będzie zaglądać pod model.
W zestawie są osobne wahacze na ramce pochodzącej z późniejszych zestawów. Ale żeby je zastosować trzeba by mocno popracować nad wanną.
Obrazek
Mi się nie chce.

Na pudełku jest napisane "photo-etached parts included". To są te partsy :)
Obrazek

Z tzw. multimediów są jeszcze fartuchy z plastiku który mi się kojarzy z usztywnieniami kołnierzyków w koszulach.
Obrazek
Mi się akurat nie przydadzą.

Narzędzia pewnie trzeba będzie wymienić na ładniejsze, ale do samej bryły pojazdu na razie nie mam zastrzeżeń. Ładne są błotniki. Nie ma żadnych dziur - nie ma sensu wymieniać na blaszane.
Obrazek
Obrazek

Tak więc teraz czas poskładać wannę i zabrać się do dorobienia nadbudówki.

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 17:32
przez Enigma
Strug,
"Trójka" to bardzo wdzięczny model. Sam mam go w planach od dawna dlatego z ciekawością będę śledził relację. W której wersji będziesz go robił: w M czy z krótką lufą w N?

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 17:36
przez shivadog
O co chodzi z tytułem tego wątku?

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 17:45
przez Enigma
shivadog napisał(a):O co chodzi z tytułem tego wątku?

Wydaje mi się że na podwoziu zdobycznych Pz.III ruscy montowali armatę 76 mm i taką hybrydę nazywali Su-76i.
W związku z tym cofam moje pytanie z poprzedniego posta.

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 17:48
przez pawel
Enigma napisał(a):Wydaje mi się że na podwoziu zdobycznych Pz.III ruscy montowali armatę 76 mm i taką hybrydę nazywali Su-76i.
.
Owszem, montowali. Ale najpierw musisz znaleźć zdjęcie takiego pojazdu na bazie Pz.III M/N. Co, o ile wiem, nikomu się jeszcze nie udało.

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 17:52
przez Strug
SU-76i to (moim zdaniem) najładniejsza wersja "trójki".
O, tu jest obrazek z Concorda.
Obrazek

A ponieważ go nikt nie robi, co dziwne bo było ich 201 sztuk, to trzeba go zrobić sobie samemu. I ta dragonowa "trójka" posłuży za bazę.

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 17:55
przez Enigma
pawel napisał(a):
Enigma napisał(a):Wydaje mi się że na podwoziu zdobycznych Pz.III ruscy montowali armatę 76 mm i taką hybrydę nazywali Su-76i.
.
Owszem, montowali. Ale najpierw musisz znaleźć zdjęcie takiego pojazdu na bazie Pz.III M/N. Co, o ile wiem, nikomu się jeszcze nie udało.

Fakt. SU-76i było montowane chyba głównie na podwoziach Pz.III ausf. H/J.
No ale sądzę że Strug nam niebawem wyjaśni swoja koncepcję.

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 18:18
przez Radek Pituch
Strug napisał(a):A ponieważ go nikt nie robi, co dziwne bo było ich 201 sztuk, to trzeba go zrobić sobie samemu


Nic się nie bój, zanim skończysz budowę dragon na pewno wyda ten model pod szyldem cyberhobby i będziesz mógł go sobie kupić a swoja dłubanine rzucić w kąt :mrgreen: .

R.

Re: SU-76i

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 18:21
przez pawel
Strug napisał(a):A ponieważ go nikt nie robi, co dziwne bo było ich 201 sztuk, to trzeba go zrobić sobie samemu..
Konwersję do modelu Dragona (żywica) robią 3 firmy, w tym Aires.

Re: SU-76i

PostNapisane: piątek, 21 sierpnia 2009, 21:18
przez Strug
To jeszcze nie relacja z budowy a ciąg dalszy chwalipięctwa :)
Postanowiłem ostatecznie przerobić wstępnie czołga na wersję L, bo chyba tych wersji Rosjanie najwięcej zdobyli i zamienili na SU-76i.
A w dalszej konwersji pomoże mi w kilka elementów z modelu Dragona, które dostałem w drodze wymiany z Maćkiem S.
Obrazek
Piękna ta osłona, jest nawet wcięcie, takie jakie widać na czołgu-pomniku w Sarnach.
Obrazek

Dziś dokupiłem jeszcze do kompletu:
Obrazek
Blaszki abera, co prawda do wersji M/N, ale jedyne do starego dragona.

Obrazek
Linki holownicze.

I makulatura.
Obrazek
Bardzo udany ten zeszyt, muszę przyznać.

Mam jego wcześniejszą wersję.
Obrazek
Ale za chińskiego boga człowiek się nie dowie z niego czym się różniły poszczególne wersje od siebie.
Z kronikarskiego obowiązku powiem jeszcze, że Pz.III jest też omówiony w poniższych pozycjach, ale szkoda na nie pieniędzy.
Obrazek Obrazek

Aha, tak wygląda numer NTW z dokumentacją do SU-76i. Jest jeszcze w kioskach.
Obrazek
Tak więc, koniec gadania, zabieram się do roboty.

Update 24.08.09
Paweł Cz. podesłał mi kilka ciekawych linków. Dam je tu, może się kiedyś komuś przydadzą.
http://www.battlefield.ru/content/view/63/45/lang,en/ - ogólny opis konstrukcji
http://www.thetankmaster.com/english/afv/su-76i.asp - walk-around SU-76i z Sarn
http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?cid=103&orderby=date%20ASC&show=12&min=0 - dużo bardziej rozbudowany walk-around SU-76i z Sarn

Re: SU-76i

PostNapisane: sobota, 22 sierpnia 2009, 17:51
przez pawel
Strug napisał(a):Postanowiłem ostatecznie przerobić wstępnie czołga na wersję L, bo chyba tych wersji Rosjanie najwięcej zdobyli i zamienili na SU-76i..
Raczej nie. Większość "dawców" stanowiły czołgi wersji G/H/J i StuG III. Przykładem SU-76i na kadłubie Panzer III L (lub bardzo późny J) jest jeden z dwóch zachowanych do dnia dzisiejszego pojazdów, ten z muzeum w Moskwie.

Re: SU-76i

PostNapisane: sobota, 22 sierpnia 2009, 22:11
przez Strug
Pawle, a po czym Ty poznajesz że ten z Moskwy to właśnie L? Pytam, bo naprawdę rozróżnienie trójek sprawia mi kłopoty.
A swoja drogą to ten moskiewski to ma paskudnie dorobione przez muzealników działo, fuj...

Re: SU-76i

PostNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2009, 12:22
przez Paweł Czarnocki
No Sebuś, ciekawy temat wybrałeś. Kiedyś jak byłem u Ciebie w domu to widziałem sporo rozgrzebanych modeli. Widać , ze sklejasz. Będę Cię jeszcze popędzał na GG

Re: SU-76i

PostNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2009, 17:55
przez pawel
Strug napisał(a):Pawle, a po czym Ty poznajesz że ten z Moskwy to właśnie L? .
Po osłonach wlotów powietrza do przedziału silnikowego (te trzy prostokątne "grzybki" za wieżą). Są równoległe do osi pojazdu. We wczesnych trójkach były prostopadłe.
A swoja drogą to ten moskiewski to ma paskudnie dorobione przez muzealników działo, fuj...
Działo ma oryginale, natomiast osłona jarzma to faktycznie współczesna atrapa. Inna sprawa, że ten egzemplarz miał osłonę nie spawaną do nadbudowy, ale przyśrubowaną. Możemy sobie tylko zgadywać jak ona wyglądała...
Pawel
PS. A to w końcu będzie zwykła trójka czy SU-76i, ten model ? Bo na różnych forach jest co innego napisane...

Re: SU-76i

PostNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2009, 21:00
przez Strug
pawel napisał(a):Inna sprawa, że ten egzemplarz miał osłonę nie spawaną do nadbudowy, ale przyśrubowaną. Możemy sobie tylko zgadywać jak ona wyglądała...

Skąd Ty to wszytko wiesz?

pawel napisał(a):A to w końcu będzie zwykła trójka czy SU-76i, ten model ? Bo na różnych forach jest co innego napisane...

Nie mogę przecież na dwóch forach pokazywać tego samego :) Na każdym będzie co innego.