Ostatnio tylko samoloty na warsztacie, a przecież potrzeba czasem odmiany. A skoro odmiana, to nie Tygrys ani Pantera, nie kolejny Teciak ani Sherman. Coś z zupełnie innej beczki.
Kilka zdań z Wikipedii:
"Po zakończeniu II wojny światowej armia francuska zgłosiła pilne zapotrzebowania na ciężki samochód rozpoznawczy.
Jedną z ofert zgłosiła francuska wytwórnia Panhard z Paryża i oznaczona jako Pannhard EBR (8x8).
Konstrukcja pierwszego modelu bazowała na transporterze AMR 201 i została ukończona w 1946 roku.
W 1948 roku opracowano dwa prototypy, które po badaniach i udoskonaleniach zyskały uznanie dowództwa armii francuskiej.
W 1950 roku rozpoczęto produkcję seryjną samochodu rozpoznawczego Panhard EBR.
Produkowano go w następujących wersjach:
- z wieżą typu FL 11 wyposażoną w działo SA 49 kal. 75 mm oraz 3 karabinami maszynowymi kal. 7,5 mm
(produkowany od 1950 roku)
- z wieżą FL 10 wyposażoną w działo SA 50 kal. 75 mm oraz 3 karabiny maszynowe kal. 7,5 mm
(produkowany od 1954 roku)
- bez wieży jako transporter opancerzony z 3 karabinami maszynowymi kal. 7,5 mm oraz przedziałem dla 12 żołnierzy (produkowany w 1956 roku dla Portugalii)
- z wieżą FL 11 z działem Mle F 2 kal. 90 mm oraz 3 karabinami maszynowymi kal. 7,5 mm
(produkowany od 1963 roku)."
Na początek rzut oka na to, co jeszcze w pudle, złożona wanna i kilka klamotów w zawieszeniu.
Pierwsze wrażenia przyjemne, spasowanie części bardzo dobre.
Niektóre drobne elementy, na przykład sprężyny zawieszenia, wymagają uważnego przygotowania ze względu na nadlewki w miejscach łączenia form.









Pozdrawiam
Hubert
Na warsztacie: Bf-109 G-6 1:32 Revell Regia Aeronautica 75%, P-61A Black Widow Hobby Boss 1:48 95%, I-16 typ 24 Eduard 1:48 65%, Bf-109K-4 Fujimi 1:48 40%, Bf-109 G-6 Eduard 1:4? 80%, PZL-46 Sum Ardpol 1:72 75%, NAA P-51D Mustang Tamiya 1:48 15%, EBR-10 French Wheeled Reconnaissance Vehicle Hobby Boss 1:35 5%



























































