T-34-85 UM 1:72

Budujesz modele w 'małej' skali, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Modelarz » piątek, 15 marca 2013, 22:31

Pomijając mydlany detal najgorsza jest karykaturalna wieża udająca wersję z fabryki 183.
Ten płaski daszek nad kołyską działa wywal, nie taki powinien być.
Poza tym głupi podział elementów - szpachlowanie szczeliny z tyłu będzie dosyć upierdliwe, chyba że śruby chcesz zrobić od nowa.
Szkoda, że Revell zniknął z rynku, najlepszy był.
"Przeklęte części, czyż nigdy nie wyzwolę się z was, o, co za bogactwo części i co za bogactwo mąk!" W.Gombrowicz, "Ferdydurke"
Avatar użytkownika
Modelarz
 
Posty: 991
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:20
Lokalizacja: Toruń

Reklama

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » sobota, 16 marca 2013, 13:06

Co do "daszka" - masz jakieś dobre zdjęcie/rysunek? Coś bym dorobił z kawałka blaszki. Ew. zobaczę jak zrobił Revell, kiedyś skleiłem takowego (ale to był początek mojego sklejania, poziom dramatyczne słaby). Wieże UM-a i Revella sobie porównam w celu wyłapania różnic. Szpachlowanie z tyłu wieży - jakie śruby masz na myśli? We wczesnych T-34-76 był tam osobny element montowany na śruby, odkręcany prze demontażu armaty, ale 85-ki nic takiego nie miały.
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Modelarz » sobota, 16 marca 2013, 13:23

Tak, u Revella daszek był ok. Poza tym on w tej wersji nie dotykał płyty dachu wieży, musi być odstęp. Wieża Revella jest poprawna.
Szpachlowanie z tyłu wieży - jakie śruby masz na myśli?

Nie nie, przepraszam, nieprecyzyjnie się wyraziłem - chodzi mi o tą idiotyczną szczelinę z tyłu kadłuba:
Obrazek
nie rozumiem jak producent mógł takie "coś" zrobić. Widzę że w SU-85 jej nie zaszpachlowałeś, szkoda bo to się rzuca w oczy.
"Przeklęte części, czyż nigdy nie wyzwolę się z was, o, co za bogactwo części i co za bogactwo mąk!" W.Gombrowicz, "Ferdydurke"
Avatar użytkownika
Modelarz
 
Posty: 991
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:20
Lokalizacja: Toruń

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » sobota, 16 marca 2013, 13:47

Dziękuję za rady. Daszek dorobię blaszany na bazie Revella. Ze szczeliną z tyłu kadłuba rzeczywiście będzie problem - spróbuję ją zniwelować na etapie dopasowywania dolnej części do górnej. Tzn. spróbuję skleić "tył na równo" żeby bez szpachli po delikatnym przejechaniu końcówką pilnika (tak żeby do śrub nie dojść) było dobrze a z przodu zaszpachluję / doszlifuję. W SU-85 zrobiłem odwrotnie (spasowałem przód a z tyłu nie było jak szpachlować) i wyszło jak wyszło...
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » piątek, 29 marca 2013, 16:02

Element nad jarzmem armaty wymieniony na własnej produkcji blaszano - druciany. Uchwyty dla desantu wymienione na druciane. Myślę że widoczne otwory po wierceniu pod uchwyty znikną pod farbą. W celu spasowania górnej i dolnej części kadłuba tak by z tyłu nie było szpary trudnej do zaszpachlowania (śruby!) nastawiłem się na dopasowanie z tyłu, co spowodowało powstanie sporej szczeliny z przodu. Ale tą dało się bez problemu zaszpachlować.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Modelarz » piątek, 29 marca 2013, 16:17

Oj Michał, Michał.
Michal napisał(a):Myślę że widoczne otwory po wierceniu pod uchwyty znikną pod farbą.

Nie znikną. Lepiej je czymś zalej, np. kropelką CA.
"Przeklęte części, czyż nigdy nie wyzwolę się z was, o, co za bogactwo części i co za bogactwo mąk!" W.Gombrowicz, "Ferdydurke"
Avatar użytkownika
Modelarz
 
Posty: 991
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:20
Lokalizacja: Toruń

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » piątek, 29 marca 2013, 16:42

Zamiast kropelki CA spróbuję chyba odrobiny Microscale Flat. Nawiasem mówiąc bardzo pomógł przy szpachlowaniu przodu kadłuba. Szpachlówka Italeri jakoś nie chciała dać równej powierzchni, po naniesieniu na wierzch nie zaschniętej szpachlówki warstwy dość gęstego Microscale Flat-a szpachla robiła się równa.
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » czwartek, 11 kwietnia 2013, 16:35

Lufa wymieniona na metalową od RB. Model pomalowany Pactrą A-114. Oprócz retardera dodałem do niej trochę Microscale Flat - zdecydowanie lepiej wtedy się kładzie pędzlem (bez smug, równiej). Do poprawki jest malowanie końcówki lufy, dopiero na fotkach zauważyłem. Otwory w siatce na grilu miejscami zalały się farbą - przed washem usunę nadmiar farby igłą. W kolejnym etapie dojdą drobiazgi typu skrzynki na pancerzu, zaczepy lin holowniczych czy uchwyty do siatki maskującej na wieży. Przymierzam się do zrobienia modelu bez dodatkowych zbiorników paliwa, za to z własnej produkcji blaszanymi zaczepami do nich - jakoś tak bardziej "bojowo" będzie wyglądał. Dobre zdjęcia uchwytów do zbiorników są np. na http://www.primeportal.net/tanks/paul_adamson/t34-85/.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » niedziela, 28 kwietnia 2013, 14:35

Jednak zdecydowałem się zamontować beczki. Trochę dopracowałem ich mocowania - podciąłem gdzie trzeba, dołożyłem pręt przy górze mocowania. Doszło parę drobiazgów. Do zrobienia została belka do wyciągania z błota (odpowiedni patyk przyniosłem wczoraj ze spaceru) i antena (ale to na końcu, bo jak znam moje szczęście to kilka razy bym ją urwał przy naklejaniu kalek). Wstępnie przymierzyłem liny holownicze (produkt Eureki). I chyba są sporo za długie... Zestawowe (gumowe) sięgają mniej więcej pomiędzy beczki na paliwo, a te od Eureki aż na tylny pancerz (jak na fotkach widać). Jaka powinna być długość, kto dał właściwą - UM czy Eureka?
W kolejnym etapie sido na wieżę i kalki. Oglądając zdjęcia innych T-34-85 z 1 BPanc zdecydowałem że przykleję trzeci numer taktyczny z tyłu wieży. Lokalizacja orła będzie "na wyczucie i analogię z innymi czołgami 1 BPanc" - na fotce z pierwszego posta nie widać gdzie go 217-ka miała.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » niedziela, 5 maja 2013, 12:02

Liny holownicze skróciłem. Belka do wyciągania z błota dorobiona ze znalezionego na spacerze patyka. Kalki z Topshotsa o T-34/76. Wash - oleje dla artystów, czarny i brąz van Dycka. Brudek - suche pastele (przykurzone szarą, błoto mieszanka brązowych i żółtych). Wytarcia i obicia - srebrna kredka i ołówek. Zacieki na zbiornikach paliwa - czarny olej dla artystów. Fotki "przedgaleryjne" - jak coś do poprawki znajdziecie to oczywiście poprawię, za parę dni do galerii wrzucę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Re: T-34-85 UM 1:72

Postprzez Michal » piątek, 10 maja 2013, 15:57

"Przygasiłem" nieco nadmierną żółć błota brązowymi i szarymi pastelami, dodałem drut mocujący belkę do wyciągania z błota (z nitki), podciągnąłem mocniej obicia. Efekt finalny w galerii http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=170&t=35956&p=441529#p441529
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 893
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:51
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy wojskowe w skali 1:72 i mniejsze - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości