Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Budujesz modele w 'małej' skali, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez mnowogro » sobota, 7 sierpnia 2010, 00:04

Witam w kolejnym warsztaciku.

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie skombinowanie w 72-jce taki oto potworek:

Obrazek

Długo przypatrywałem się który by tu z modeli IBG wybrać - i padło na ich model 72017:
Obrazek

Spojrzenie na ramki, jeśli kogoś interesuje:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Całkiem ładnie zrobione opony - zdaje się że takie same jak na zdjęciu...
Obrazek

No i niestety trochę toporny pokrywa silnika...
Obrazek

Całkiem ładna paka - fajnie odwzorowane detale.
Obrazek

Oraz kalkomanie - w zestawie jest taki krzyżyk jakiego potrzebuję...
Obrazek

Prace już się posuwają do przodu.
W kolejnej odsłonie Flaczek z ACE oraz roboty przy podwoziu...

W necie znalazłem takie oto wykonanie tego tematu (w 35):
http://www.model34.com/index.php?topic=1155.0
mnowogro
 
Posty: 752
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 19:48

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez mnowogro » sobota, 7 sierpnia 2010, 13:28

Wstępne zdjątka ramy:
Obrazek

Poprawiłem baki paliwa, podrzeźbiłem szyny pod nimi oraz ich mocowania, poprawiłem podesty - ale muszę jeszcze obciąć resztkę siateczki (ciężko to zobaczyć...).
Wymieniłem przedni zderzak - zrobiony z trzech kawałeczków PS. Przy nim dorobię jeszcze uchwyty i zaczepy.

Czy ktoś ma fotkę silnika takiego Cheviego?

Ech, ten plastik jest trochę niewdzięczny - jest stosunkowo miękki, wiórki zostają na nim - nie odskakują jak w plastiku revella, który jest bardziej kruchy.

Obrazek
mnowogro
 
Posty: 752
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 19:48

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez Sherman » sobota, 7 sierpnia 2010, 15:25

Kolejny Flak-wagen? dużo tego ostatnio...

Patrząc na zdjęcie oryginału mam dwie uwagi. Primo to chyba jednak Ford a nie Chevrolet ( inne mocowanie rurki przed osłoną chłodnicy i inne ustawienie siatki na osłonie ), ale to łatwo przerobić, zwłaszcza że oba charakterystyczne elementy będziesz robił od nowa. Tylko wtedy inny silnik... Secundo na skrzyni ładunkowej nie widzę podziałów desek, to chyba jednak nie ta wersja. Bardziej pasowałoby GS steel body.

Ten model w 35tce to taka baaaardzo luźna interpretacja zdjęcia, ale pokazuje jedną ważną rzecz. Facet zlikwidował nadkola i posadził flaka bezpośrednio na podłodze paki, jednak w takiej konfiguracji lufa działka jest zdecydowanie zbyt nisko. Oznaczałoby to że fryce wstawili tam jakąś platformę na której ustawiono Flaka ( lub chociaż jakieś podpórki ). Będziesz mógł się trochę pobawić.

Jeśli chodzi o kółka, MSZ te od IBG to straszna kiszka. Felga jest płytka, opona deczko za szeroka a bieżnik do niczego nie podobny. CMK robi dwa zestawy do Blitza, koła z oponami Dunlopa i Firestone. Ja mam te pierwsze i szczerze polecam bo są całkiem fajnie zrobione ( mimo że to CMK :P ).
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez mnowogro » sobota, 7 sierpnia 2010, 17:35

Cześć, dzięki za uwagi.

Nie napisałem tego, ale rzeczywiście - paka od tego wozu to powinno być 2B1 body - ale to będzie łatwo przerobić, a takiego zestawu IBG nie oferuje. A możesz zapodać jakieś zdjęcie Forda? Przyznam że wydawało mi się że to Chevrolet...

Wiem o tych oponach CMK, zdaje się że Radek - Panzer (w swoim Oplu) nie miał o nich najlepszego zdania. Nie macałem w sklepie, więc nie wiem które lepsze, ale zanim je zacznę malować, może rzucę okiem.

Masz rację co do paki - już wcześniej wstępnie przymierzałem lawetę i okazało się że brakuje odrobinę miejsca...
No pokombinuję o co by tutaj mogło chodzić :)

Dzięki za uwagi - postaram się dziś podejść dalej z robotą.
mnowogro
 
Posty: 752
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 19:48

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez Sherman » sobota, 7 sierpnia 2010, 18:22

Witaj,

W kwestii kół, te do Opla Blitza to kicha, te do Chevroleta to zupełnie inne zestawy :!: A że oba pojazdy nosiły przydomek "Blitz" to przypadek :P

Co do wersji ( producenta ), kanadyjski Ford produkował samochody na licencji kanadyjskiego Chewroleta, pojazdy były z zewnątrz praktycznie identyczne, różniły się silnikami i detalami zewnętrznymi jak sposób mocowania tego drążka przed osłoną chłodnicy i wzorem siatki na osłonie. Wrzuć w googla "Ford C.15 i wyskoczy Ci troszkę zdjęć, myślę że szybko wyłapiesz różnice.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez Panzer » poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 06:29

Marcinie, na tym zdjęciu chyba rzeczywiście wzór bieżnika zdecydowanie różni się od tego w kołach zestawowych. Po moich doświadczeniach z żywicznymi konwersjami z CMK radzę koła pomacać w sklepie i dobrze się im przyjrzeć. Firma w moich oczach dużo straciła, a mam już za sobą ich trzy produkty z czego dwa wymagały sporo pracy, a te nieszczęsne koła z Opla nawet po odpowiedniej ilości włożonej pracy nadają się do niczego.

Moim zdaniem Flak powinien stać na czymś, a nie na pace bezpośrednio. Sam podrzuciłeś mi polowe "sanki" do mojego Opla, więc masz szerokie pole do popisu w kwestii warsztatowych samoróbek :mrgreen:

Sherman napisał(a):Kolejny Flak-wagen? dużo tego ostatnio...


Będzie więcej.... :twisted:
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer

Animal Planet
 
Posty: 2441
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez Sherman » środa, 11 sierpnia 2010, 20:24

W kwestii kół CMK, zrobiłem na szybko takie porównanie, myślę że Ci się przyda. Ja jestem z tych kół bardzo zadowolony i pewnie kupię też drugi komplet.

W zestawie są dwa takie komplety ( przednie i tylne koło )
Obrazek
Różnica jest jak widać duuuża. Koła CMK mają poprawną felgę, bardzo charakterystyczną dla tych samochodów.
Obrazek
Bieżnik jest bardzo delikatny, przy okazji koła są węższe od tych z IBG co również jest bliższe oryginałowi. Tutaj jest akurat opona Dunlopa, drugi zestaw ma Firestone z innym bieżnikiem. Szkoda że nie pokusili się o napisy na oponach...
Obrazek

Mam nadzieję że coś to pomoże ;)
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: Chevrolet C15A + 2cm Flak 30 - zdobycz DAK, IBG + ACE

Postprzez mnowogro » czwartek, 12 sierpnia 2010, 08:10

Bardzo dziękuję za fotograficzną pomoc.

Przy najbliższej okazji obejrzę sobie te koła na żywo - przyznam że chyba mam spaczony, plastikowy gust, że mi się podobają te wytwory IBG ;) Muszę porównać ze zdjęciami w necie.

Po wstępnej przymiarce koła IBG dość blisko wylądowały przedniego zderzaka - jakby ktoś sobie kleił te zestawy, to na to trzeba uważać...

Na razie skupię się na reszcie sprzętu, koła można podmienić na samym końcu :)

Dzięki, i pozdrawiam.
mnowogro
 
Posty: 752
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 19:48


Powrót do Pojazdy wojskowe w skali 1:72 i mniejsze - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości