Strona 1 z 1

Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: piątek, 10 września 2010, 20:37
przez mysiek13
Witam Kolegów

Jako że Mati okazuje się na razie bardzo spokojny ( cycek, kupa, spanie, cycek, kupa,spanie...) a ja mam do przyszłego tygodnia urlop to chwile miałem czasu na modelowanie. Zacząłem dziś rano i wieczorem miałem na biurku takie coś :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podstawa to Airfixowy Morris C8 w wersji lekkiego ciagnika art. Skróciłem mu ramę, przerobiłem trochę szoferkę, zrezygnowałem z jednego z tylnych mostów.

Buda zrobiona jest z płytki PCV z Castoramy z napisem zakaz wstępu :twisted: Plany zabudowy z "Airfix Magazine Guide 27 - Modelling RAF Vehicles" i z netu. Malowanie będzie z 1.Dywizji Pancernej, kamo Mickey Mouse Ear, na siatce maskującej dojdą "farfocle" więc nie będzie widac plam z super glue :D Pojazd pójdzie na małą dioramkę z Holandii `1944 - razem z Bedfordem QLB, Boforsem 40mm, jeepem, Leylandem i Shermanami IIA.

Na fotkach w dużym powiększeniu wyszły rzeczy do poprawki - łączenia ścian budy do szlifowania, wygięte druciki na górze do wyprostowania... Jesli widzicie jeszcze jakies elementy do poprawki prosze o komentarze.

Pozdrawiam Michał

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: piątek, 10 września 2010, 21:13
przez matejson
Dzieci chyba świetnie na Ciebie działają :lol: Świetny model tworzysz :shock:

mysiek13 napisał(a):Pojazd pójdzie na małą dioramkę z Holandii `1944 - razem z Bedfordem QLB, Boforsem 40mm, jeepem, Leylandem i Shermanami IIA.

Nie za dużo tych pojazdów na jedną podstawke :?:

Swoją drogą, mam nadzieję, że pokażesz relacje z budowy ;o)

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: piątek, 10 września 2010, 21:15
przez Tomek Hejmo
mysiek13 napisał(a):Jako że Mati okazuje się na razie bardzo spokojny ( cycek, kupa, spanie, cycek, kupa,spanie...)


Ja mam 20 lat i chętnie bym pofunkcjonował w trybie cycek, spanie, cycek, spanie :->

Temat modelarski bardzo ciekawy i unikatowy (masz zdrowie). Jedyne czego się doczepię, to wydaje mi się, że drabinka na górze odstaje bardziej niż na dole :) Wprowadzaj poprawki i maluj :)

Tomek

PS W Jaworznie będziesz?

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: piątek, 10 września 2010, 21:35
przez Slash
Kolejny ciekawy model. Miło patrzeć jak wyciągasz z takiego zestawu jego drugą młodość.

Tomek Hejmo napisał(a):Ja mam 20 lat i chętnie bym pofunkcjonował w trybie cycek, spanie, cycek, spanie :->

Ja to już mógłbym nawet kupa spanie ;o)

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 00:33
przez bartek piękoś
mysiek13 napisał(a):Witam Kolegów

Jako że Mati okazuje się na razie bardzo spokojny ( cycek, kupa, spanie, cycek, kupa,spanie...) a ja mam do przyszłego tygodnia urlop to chwile miałem czasu na modelowanie. Zacząłem dziś rano i wieczorem miałem na biurku takie coś :)

Jaja sobie robisz - w kilka godzin? Z budą od podstaw?! Ja mogę tylko pomarzyc o takim tempie.
A Twój warsztat po raz kolejny pooglądam z przyjemnością. Poza tym, lubię takie jeżdzidełka. Mają charakter.
Powodzenia!

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 00:54
przez Sherman
Na jednej podstawce modele w 1/72 i 1/76? Przecież przy Bedfordzie i Shermanie będzie widać że Morris jest za mały. Leyland to jak mniemam będzie przeróbka modelu Matchboxa, też 76tka. Co do Boforsa, będziesz robił nową lawetę? W 1DPanc były Mk.II.
I niestety widać że nad modelem dużo nie siedziałeś... Krzywe okienka, ślady kleju. To deskowanie też takie nierówne i wydaje się nie oszlifowane... Tak trochę na odwal się, a po malowaniu to wszystko wyjdzie, szkoda by było. Jedyny + za temat 8-)
Mnie ten samochodzik kusi, ale kółka...

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 08:51
przez mysiek13
Dziękuję za miłe komentarze.

Shermanie - właśnie rano poprawiłem szlifowanie, bo to co słabo widać w 72 gołym okiem, bardzo mocno wychodzi na fotkach, więc to niedopracowanie poprawiam papierem 1000. Po pierwszym malowaniu i tak będą poprawki ;o)
Okienka mogą być minimalnie krzywe, bo jeszcze pojdą na nie bardzo cienkie ramki z zewnątrz, a szybki sa po prostu dotkniete paluchem i osiadł na nich pył - był juz wieczór i nie umyłem modelu do fotek warsztatowych :cry: .

Co do róznicy z Bedfordem to przeciez Morris był od niego mniejszy :mrgreen: Leyland Retriever jest z Wespe Models i wymiarowo jest w miarę poprawny z literaturą, różnice to ok 2-3mm, na pewno jest większy od Matchboxa ( z zestawu Monty's Caravan)z którym go porównywałem.

Jesli chodzi o Boforsa to przerabiałem tarczę, podstawę, fotele, detale oraz zaczep holowniczy. Jeśli masz dokładniejsze plany lub możesz opisać co jest konieczne do zmian w lawecie to prosze o info, będę bardzo wdzięczny 8-)

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 09:01
przez rollingstones
Dlaczego nie startujesz w konkursie dioramowym? skoro planujesz dioramkę

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 09:23
przez mysiek13
Drogi Rollingstonesie - przy Was wchodzic do konkursu :?: :-/ Wystartujesz Ty, Siara, Ewpiga, Matejson, Marder 4, Artur, Kamil czy Kapral i nawet jednego komentarza mi nie zostawicie, :D

a tak na serio to mam zaczęte dwie dioramki ( druga z bazą remontową II KP) ale niestety z powodu niezbyt dużej ilości wolnego czasu dłubię je bardzo powoli i nie wiem czy się wyrobie do końca konkursu ( choć termin zakończenia odległy)... Choć chciałbym na Bytom zdążyć :lol:

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 09:27
przez rollingstones
Drogi Myśku - mylisz się. Ewpiga, ja, Radzio Pituch są po za konkuresem. Zresztą o czym my piszemy - wygrywa praca a nie jej autor - wielu czarnych koni jest/będzie w konkursie
Robisz piękne rzeczy i w 72 jesteś jednym z najlepszych twórców. Myślę że ten temat powinieneś przenieść. A o brak komentarzy to się nie martw - jak widzisz już nazbierałeś ich tyle bo praca jest świetna

Re: Morris Commercial CS8 W/T van - Airfix + scratch

PostNapisane: sobota, 11 września 2010, 14:50
przez Sherman
Dalej uważam pomysł z łączeniem skal za zły. Jakoś przy bazie remontowej KP udało się Ciebie namówić, teraz też może się zastanów. Zwłaszcza że jeżeli będziesz zadowolony z Morrisa to warto tą nietypową konwersję przedstawić osobno, na małej podstawce a nie dawać mu zginąć w tłoku innych pojazdów.
mysiek13 napisał(a):Jesli chodzi o Boforsa to przerabiałem tarczę, podstawę, fotele, detale oraz zaczep holowniczy. Jeśli masz dokładniejsze plany lub możesz opisać co jest konieczne do zmian w lawecie to prosze o info, będę bardzo wdzięczny 8-)

Cała laweta jest do wymiany. Mk. II miało lawetę projektu brytyjskiego. Inna długość, proporcje, koła. ramiona rozstawne są okrągłe w przekroju itd.