Strona 1 z 2

Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 02:08
przez mnowogro
Czuję miętę do tej konstrukcji - przepiękne kiedyś były wozy...
Obrazek

Po szybkim złożeniu:
Obrazek

Koła to kiepska część tego zestawu. U mnie przesunięty bieżnik. Ale może nie będzie tego widać.
Czasem trzeba spasować kilka części przed sklejeniem. Rollingstonowi dziękuję za pomysł z folią z wieczka do kawy - fajnie się sprawdza - wstępna przymiarka na wozie.
Obrazek

To ma być coś szybkiego w robocie, ale chętnie bym go umieścił obok jakiegoś wraku niemieckiego... :)
Fajny maluszek:
Obrazek

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 07:36
przez karambolis8
Ożeszwmordę jakie to małe

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:28
przez Sherman
Wysyp Fiatów na forum ;o)
Szkoda że spudłowy, ale na pewno malowaniem nadrobi. Będziesz mu robił mocowanie koła zapasowego? Zdjęcia jak zwykle bardzo dobre.

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:51
przez Tomek Hejmo
Panowie, mógłby ktoś wypisać błędy tego modelu? Przydałoby się bardzo w jednym temacie.

Tomek

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:56
przez matejson
No to dawaj jakąś winietkę z opuszczonym Pz I lub Pz II lub jakimś ośmio kołowcem. A jeszcze nie tak dawno mówiłeś, że nie masz czasu w konkursie startować.... :P

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 15:50
przez mnowogro
No właśnie kołacze mi się po głowie jakiś wraczek z 39... przy drodze...
Czasu brak, więc na razie tylko marzenia, najwyżej później przeniesie się do konkursu.

Z wad zestawu - plandeka przebrzydka, bieżnik kół.
To tak okiem laika.

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 16:03
przez Konrad .C
No wreszcie jest drugi warsztat, czułem się osamotniony. Też zrobię otwartą maskę w Furgonie - dzięki, że pokazałeś mi jak się ją otwiera. Malowanie jakie? Szkoda, że nie wymieniłeś lusterka - nie wiele roboty a model by naprawdę zyskał. Czy w łączeniu błotnika z kufrem nie ma szczeliny?

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 17:11
przez mnowogro
W otwieraniu maski wzorowałem się na zdjęciach z netu. Nie miałem ochoty wymieniać lusterka - lubię takie pancerne dodatki ;) Nie przyglądałem się też jak wyglądały tylne błotniki przy body - pomyślałem że dobrze będzie zostawić tam niewielką szparę. Nie mam jak już dogiąć modelu aby się to skleiło, co najwyżej wpuszczę odrobinkę kleju.

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 22:37
przez Panzer
Co do wad modelu to kolega Sherman rzucił mi na priv całą litanię rzeczy do poprawki - jak nie ma nic przeciwko temu, to mogę jego uwagi dla dobra ogółu tutaj zamieścić.

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 22:42
przez Tomek Hejmo
Będę zobowiązany :)

Tomek

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 22:53
przez Sherman
Nie mam nic naprzeciwko ;o)

- koła mają niepoprawny bieżnik; zła liczba szprych ( 10 zamiast 18tu ) dla łazika/furgonu i zły typ felgi dla ambulansu ( powinny być pełne, na tylnej osi z bębnami samowyciagarki )
- Maska silnika jest za wysoka, jest co prawda ok 1,5mm ale przy tych rozmiarach modelu psuje to jego linię gdyż jest on nieproporcjonalny. najbardziej widać to po górnej krawędzi opony koła zapasowego ktróa powinna wystawać ponad maskę,
- skrzela na bocznych pokrywach powinny być nieco szerzej, powinno ich być 24 a nie 16 ( dobra, aptekarstwo :P )
- osłona chłodnicy jest zdecydowanie zbyt gruba ( 2 razy ), dodatkowo liczba prętów w żaluzji woła o pomstę do nieba ( 5 na połowę, zamiast 16tu ), brak otworu na korbe rozruchową,
- niepoprawny kształt błotników w wycięciu pod chłodnicę, niepoprawne podkroje na koła zapasowe ( powinny być bliżej maski, z oprofilowaniem od strony zewnętrznej ),
- furgon/sanitarka powinny mieć podwójny resor na tylnym moście,
- brak mocowań kół zapasowych.

Coś tam jeszcze było, ale nie pamiętam :P

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 22:57
przez Tomek Hejmo
Szkoda, że bez poważnej chirurgii niewiele można poprawić :?

Tomek

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 23:12
przez Konrad .C
Hmm - parę błędów chyba wynika z metod produkcji modeli w 1/72 ... Czekamy na blachy ! :P
Od siebie jeszcze dodam, że reflektory mogły by być z przezroczystego plastiku :P

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 23:22
przez Sherman
O właśnie, reflektory. Powinny mieć bardziej kroplowaty kształt, mocowania też warto zrobić de novo.

Najbardziej rażące są koła i ten błąd w proporcjach maski która psuje linię wozu. A że to 72jka to większość elementów jest gruba i toporna co powoduje że sklejony model jest "ciężki" w odbiorze podczas gdy prawdziwy Fiat jest konstrukcją lekką i delikatną. Jak chcesz ładnego Fiata to niestety, tylko MarS.

Re: Fiat 508/III Łazik, późna wersja. IBG

PostNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 23:23
przez Konrad .C
Sherman napisał(a): MarS.


Robi w 1/72 ?