Post nudny bo teoretyczny, niepoparty zdjęciami modelu. Wcześniej jak z resztą zaznaczyłem okolice silnika robiłem mocno randomowo wklejając druciki na czuja. Teraz będzie trochę rwania i szlifowania bo nie wygląda to tak jak powinno... A powinno mniej więcej tak:
Źródło http://www.motoforum.pl/Magazyn/200705/508.htmlŹródło http://odkrywca.pl/odbudowa-fiata-508-iii-furgon,655046.htmlWięc będzie trzeba nieco przerobić i pododawać kilka elemencików.
Lekkiej przeróbki będzie też wymagała deska rozdzielcza która wygląda w modelu nieco inaczej (ma cały jeden zegar)
Źródło http://www.motoforum.pl/Magazyn/200705/508.htmlOraz górna część ścianki odzielającej kabinę od silnika, do wymiany będzie też bak, poprawki będą przy kolumnie kierownicy.
Źródło http://odkrywca.pl/odbudowa-fiata-508-iii-furgon,655046.htmlBędzie też trzeba zrobić drobne poprawki w mocowaniach przednich kół, ten wichajster do skręcania kół.
Źródło http://www.dobroni.pl/rekonstrukcje,fiat-508-iiifurgon-relacja-z-postepu-prac-przy-odbudowie,4250Przy czym jeśli ktoś chciałby się bardziej wzorować na pokazanym wyżej egzemplarzu musi uważać gdyż wbrew opisowi nie jest to Polski Fiat 508/III tylko jego włoski kuzyn Fiat Balilla.
Jeszcze kwestia skrzyni którą zacząłem przerabiać. Na zdjęciu z pierwszego posta widać że na burcie jest tylko jeden "szczebelek" nad nadkolem, w modelu są dwa. Po przeglądnięciu zdjęć doszedłem do wniosku ze sanitarki miały części wspólne z Fiatem 508/518 w wersji furgon, takim jak ten.
Źródło http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Poland/PZInz/Polski_Fiat_508-518/polski_fiat_508-518.htmlWspólnymi elementami jest właśnie skrzynia oraz pełne koła ( w sanitarkach dodatkowo na tylnej osi są bębny samowyciągarki) tak jakie jak w Fiatach 508/518 Furgon
Źródło "Pojazdy Wojska Polskiego 1939" wyd. Łączność via http://www.odkrywca.plKoła takie występowały też czasami na Fiatach 508 Furgon, głównie w zestawieniu z wysoką plandeką.
W malinowym chruśniaku.