Sherman napisał(a):Jest całkiem nieźle.
Co do uwag "na nie"
- listwy do mocowania osłon bocznych zdecydowanie za szerokie. Poza tym, były one mocowane na samej krawędzi pancerza, powinny być też dociągnięte do samego końca kadłuba. W wypadku M4A1 ze względu na zaoblenie na końcu od spodu sponsonu powinna być blaszana płytka która "przedłużała" kadłub w miejscu zagięcia. Od tyłu kadłuba, pod sponsonem powinien być teownik do którego powinna być dospawana blaszka do mocowania osłony (z 3ma dziurkami na śruby)
- półka z tyłu powinna być osadzona głębiej niż sugeruje Dragon, powinien tam zostać niecały milimetr prześwitu, pod półką powinna się znajdować korba rozruchowa i w zasadzie o nią powinna się półka opierać. Samo mocowanie półki też było ciut inne, ten naklejany zawias z blaszki powinien być zgięty (90st)
- blacha odbojnika na wózku była przykręcona od góry korpusu wózka, nie od boku/przodu jak u Ciebie, z boku, trzeba ten kawałek odwinąć i nakleić od góry. Korpus możesz wzbogacić od łby śrub od spodu, jak sobie poszukasz na forum mojego modelu M4A4 z Dragona to tam są zdjęcia
- ucho do podnoszenia wieży nad jarzmem armaty trochę za duże jak na mój gust
uszom warto też dorobić z masy jakąś "bazę" bo były to gotowe odlewy a nie wygięta i dospawana rurka
Poza tym jest na prawdę dobrze. A jak Browninga nie znajdziesz to też się nic nie stanie
może akurat zdjęli.
Sherman, masz piwo za pilnowanie mnie, żeby jakiegoś merytorycznego babola nie odwalił
Jeśli chodzi o listwę, no fakt, jest troszkę za szeroka, niestety jak ucinałem węższą, to wychodziły mi poszarpane krawędzie... Jeśli chodzi o końcówki tej listwy, to jeszcze nic straconego, dorobię, muszę tylko w zdjęciach pogrzebać. Podobnie jak tę tylną półką, będzie bliżej kadłuba.
Wózek to prototyp, faktycznie listwa była mocowana inaczej, poprawię i będzie ok
Co do ucha na przodzie wieży, to oryginalne było tam plastikowe coś, które Dragon proponował wymienić na fototrawione uszko.. Zastanowię się, może zrobię je z delikatnie grubszego drucika, plus pogrubię część, w którym stykają się z powierzchnią wieży.
Browning fajnie by wyglądał, zawsze jeden detal więcej
Tomasz Porosiło napisał(a):Czołem,
Poczytaj sobie ten wątek. Tam są wypowiedzi kolegów, którzy obczaili temat... wiele lat temu
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/vie ... 83&t=16213Tutaj (prawie skończony) mój ulepek:
Może posłuży za inspirację
Domyślam się, że skala 1/72 jest ograniczeniem dla zdobycia skrzynek amunicyjnych, które woziła Krowa? Dlatego montujesz koła zapasowe na błotniku?
Znam ten wątek ( wiekowy ) już wątek
warto się z nim zapoznać, zebrałeś w nim wiele informacji nt. "latającej krowy", choć muszę przyznać, że do budowy tego shermana w skali 1:72 zainspirował mnie A. Lis-Kujawski
Skala może i jest ograniczeniem, ale tylne skrzynki i tak będę dorabiał. Montując koła na błotnikach inspirowałem się zdjęciami z "Polskich Shermanów vol.II " np. ze strony 22. Na 23 jest zdjęcie "krowy" pokazujące przód, ale czy na błotnikach są skrzynki? Niekoniecznie...