Strona 1 z 2

T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: niedziela, 11 listopada 2012, 19:42
przez dziabik
Witam,przedstawiam kolejny modelik w skali 1:48,malowany farbami Vallejo MC (mieszanka),brudzony olejnymi + pigmenty Kremer.Będę wdzięczny za wszelkie uwagi oraz sugestie :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 13:02
przez robert.bednarczyk
Bardzo ładny teciak - moje klimaty - 1/48. Podoba mi sie malowanie i brudzenie. Mam natomiast dwie uwagi: zgubiłeś gdzieś tylną lampę pozycyjną, a poza tym należało wg mnie coś dorobić w tylnej, okrągłej pokrywie silnika - ona była mocowana na kilka pokaźnych śrub, które pewnie po wykręceniu pozostawały w klapie, a nawet jeśli nie to pozostawały po nich otwory. Generalnie jednak świetny model. Gratulacje. RB.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 20:25
przez imek46
I skoro to polski to jeszcze przydałaby się numeracja na wieży

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: niedziela, 2 grudnia 2012, 20:11
przez robert.bednarczyk
Co do numeru na wieży się nie wypowiem bo nie mam wiedzy - sądze, że Imek wie lepiej. Jeszcze jedna uwaga - z tego co wiem wnętrze przedziału silnikowego raczej nie było malowane na biało tylko jakąś rudawą minią. Mam też wątpliwości czy ten wielki kawał drzewa nie powinien raczej spoczywac na błotniku - trzeba by pluton chłopa, żeby go zamocować tak wysoko, na burcie. To jednak detale, do poprawienia, co nie zmienia wcześniejszej opinii. RB.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 3 grudnia 2012, 17:00
przez imek46
robert.bednarczyk napisał(a):Co do numeru na wieży się nie wypowiem bo nie mam wiedzy - sądze, że Imek wie lepiej. Jeszcze jedna uwaga - z tego co wiem wnętrze przedziału silnikowego raczej nie było malowane na biało tylko jakąś rudawą minią. Mam też wątpliwości czy ten wielki kawał drzewa nie powinien raczej spoczywac na błotniku - trzeba by pluton chłopa, żeby go zamocować tak wysoko, na burcie. To jednak detale, do poprawienia, co nie zmienia wcześniejszej opinii. RB.
Wnętrza przedziału kierowania T-34 były białe ewentualnie kremowe. Minią pokrywany był cały czołg jeszcze w fabryce, a potem malowany kamuflaż. Znane są przypadki, że w czasie bitwy stalingradzkiej czołgi z fabryki STZ byly tylko pokryte minią a mechanik - kierowca i strzelec - radzista siedzieli na skrzynkach po amunicji, bo nie było siedzeń.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 3 grudnia 2012, 20:36
przez dziabik
Dzięki za wszystkie opinie i uwagi,co do pnia to faktycznie jakoś nie zwróciłem uwagi że uniósł się ponad błotnik-poprawię to.
Numer na wieży-cały czas mam nadzieję zdobyć gdzieś odpowiedni,tylko musi mi ktoś doradzić jaki to miałby być.Z tych dostępnych znalazłem tylko do T 34 z wieżyczką dowódcy.Jeśli nie znajdę to kto wie,może przerobię go na tego z pudełka.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 3 grudnia 2012, 23:26
przez Ivan
coś chyba nie tak jest z kołami prowadzącymi - za bardzo "wciśnięte" do tyłu.

Tak w ogóle pod tym linkiem jest ładnych parę tysięcy zdjęć najróżniejszych T-34, może pozwoli to uniknąć takich błędów:

http://photo.qip.ru/users/bj85/

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: wtorek, 4 grudnia 2012, 00:16
przez Soris000
Ivan napisał(a):coś chyba nie tak jest z kołami prowadzącymi - za bardzo "wciśnięte" do tyłu...


Jesteś pewien ?

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: wtorek, 4 grudnia 2012, 09:52
przez robert.bednarczyk
imek46 napisał(a):
robert.bednarczyk napisał(a):Co do numeru na wieży się nie wypowiem bo nie mam wiedzy - sądze, że Imek wie lepiej. Jeszcze jedna uwaga - z tego co wiem wnętrze przedziału silnikowego raczej nie było malowane na biało tylko jakąś rudawą minią. Mam też wątpliwości czy ten wielki kawał drzewa nie powinien raczej spoczywac na błotniku - trzeba by pluton chłopa, żeby go zamocować tak wysoko, na burcie. To jednak detale, do poprawienia, co nie zmienia wcześniejszej opinii. RB.
Wnętrza przedziału kierowania T-34 były białe ewentualnie kremowe. Minią pokrywany był cały czołg jeszcze w fabryce, a potem malowany kamuflaż. Znane są przypadki, że w czasie bitwy stalingradzkiej czołgi z fabryki STZ byly tylko pokryte minią a mechanik - kierowca i strzelec - radzista siedzieli na skrzynkach po amunicji, bo nie było siedzeń.


Pełna zgoda - ująłeś to bardziej precyzyjnie niż ja - oczywiście całość była kryta minią, a później kamo + jasne wnętrze. Przedział silnika na 99 % pozostawał w kolorze podkładowej, rudawej minii. Co do T-34 z STZ w okresie bitwy stalingradzkiej czytałem gdzieś (nie pamietam niestety gdzie), że bywało, iz czołgi wdchodziły do walki także bez jakiegokolwiek malowania powłok zewnętrznych - czyli stalowe, bez kamo i podkładu. Nie wiem ile w tym prawdy.

dziabik napisał(a):Dzięki za wszystkie opinie i uwagi,co do pnia to faktycznie jakoś nie zwróciłem uwagi że uniósł się ponad błotnik-poprawię to.
Numer na wieży-cały czas mam nadzieję zdobyć gdzieś odpowiedni,tylko musi mi ktoś doradzić jaki to miałby być.Z tych dostępnych znalazłem tylko do T 34 z wieżyczką dowódcy.Jeśli nie znajdę to kto wie,może przerobię go na tego z pudełka.


Teraz uzupełnienie numeru może nie być takie proste gdyż T-34 były zasadniczo produkowane w 3 zakładach - nr 112, nr 183 i STZ, a pojazdy dość istotnie różniły się od siebie, nie wspominajac już o modyfikacjach warsztatowych. Twój model to wg mnie czołg z zakładu 183 - jeśli się mylę proszę mądrzejszych o korektę. Jeżeli chcesz być wierny prawdzie historycznej powinieneś wyszukać fotkę polskiego T-34 z tego zakładu i "dopasować" go do modelu. To "trochę" odwróciło kolej rzeczy ale może się udać. Przerabiałem ten temat, w związku z pracami nad makietą z dwoma T-34 (prace niestety nadal w toku) i doszedłem do wniosku, że ten czołg, właśnie ze wskazanych powyżej względów, nie jest łatwym tematem w modelarstwie redukcyjnym. Poszukaj kalkomanii w 1/48 tu http://www.martola.com.pl/oferta/pl1564/p41
zwracajac jednak uwagę na zgodność z konkretną wersja czołgu. Pozdrawiam. RB.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: wtorek, 4 grudnia 2012, 15:44
przez dziabik
Dzięki za rozjaśnienie tematu. Co do miejsca produkcji-
robert.bednarczyk napisał(a):Twój model to wg mnie czołg z zakładu 183

-Hobby Boss twierdzi,że ten model przedstawia pojazd "Model 1943 Factory No. 112" czyli Krasnoje Sormowo w Niżnym Nowogrodzie.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: wtorek, 4 grudnia 2012, 19:17
przez imek46
Jak odszukam książkę Przymanowskiego to ci podam numerację. Tam jest dużo fotek z bitwy studziankowskiej. Patrzyłem teraz kali Toro do skali 1/48 i niestety do tej wersji nie mają. Mają tylko do wersji z wieżyczką dowódcy. Ale to jest pikuś. Najgorsze jest to że numery były malowane na miejscu orła a orzeł był z tyłu. Także w twoim modelu nic się już nie da zrobić. Zostaw tak jak jest i już. Nie ma co psuć całości

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: wtorek, 4 grudnia 2012, 22:24
przez robert.bednarczyk
dziabik napisał(a):Dzięki za rozjaśnienie tematu. Co do miejsca produkcji-
robert.bednarczyk napisał(a):Twój model to wg mnie czołg z zakładu 183

-Hobby Boss twierdzi,że ten model przedstawia pojazd "Model 1943 Factory No. 112" czyli Krasnoje Sormowo w Niżnym Nowogrodzie.


Nie jestem ekspertem od T-34 ale troszkę temat zgłębiałem. Wg mnie do czeski a raczej "chiński" błąd producenta modelu. Zakłady nr 112 aż do 1944 r. produkowały pojazdy z t.zw. starym typem wieży - zwróć uwagę na jej kształt wg tego samego producenta http://www.ww-model.pl/index.php?p8818, ... actory-112, a tu fotka http://img212.imageshack.us/img212/8941/t34.jpg. W Twoim modelu charakterystyczne są też relingi dla desantu i umiejscowienie reflektora - moim zdaniem to nie może być zakład 112. Niemniej jednak, po sprawdzeniu w ciekawych materiałach źródłowych w czasopiśmie "Militaria" stwierdziłem, że popełniłem bład, że to wypust zakładu 183. Tak to jest jak się coś pisze z głowy, a temat prosty nie jest. Specyficzne załamanie na dolnej krawędzi wieży wskazuje, że to pojazd z zakładu CzKZ w Czelabińsku (Czeljabińskij Kirowskij Zawod). Wcześniej pisząc zapomniałem, że od 1942 r. T-34 produkowano także tam. Dla porządku dodam, że umknął mi jeszcze zakład nr 174 w Omsku. Pewności nie mam ale tak na 95 % mam przekonanie, że jest jak powyżej napisałem. Byłoby dobrze gdyby do dyskusji włączył się ktoś, kto ma temat gruntownie przerobiony.

imek46 napisał(a):Jak odszukam książkę Przymanowskiego to ci podam numerację. Tam jest dużo fotek z bitwy studziankowskiej. Patrzyłem teraz kali Toro do skali 1/48 i niestety do tej wersji nie mają. Mają tylko do wersji z wieżyczką dowódcy. Ale to jest pikuś. Najgorsze jest to że numery były malowane na miejscu orła a orzeł był z tyłu. Także w twoim modelu nic się już nie da zrobić. Zostaw tak jak jest i już. Nie ma co psuć całości


Model bardzo ładny - to prawda - ale gdyby znaleźć jakieś wiarygodne materiały źródłowe byłoby dobrze jednak go urealnić. Od dawna twierdze, że T-34 to w modelarstwie redukcyjnym temat bardzo trudny - niby jeździło tego dziesiątki tysięcy oznaczonych tak samo, a jednak produkcje poszczególnych zakładów wyraźnie sie rózniły, o improwizowanych modyfikacjach frontowych nie wspominając. Pozdrawiam Kolegów. RB.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: środa, 5 grudnia 2012, 17:15
przez dziabik
Przejrzałem właśnie większość zdjęć z linka który podał Ivan kilka postów wyżej i stwierdziłem,że jest bardzo mało zdjęć wozów w-że tak się wyrażę-konfiguracji "wieża z charakterystycznym załamaniem w dolnej części + brak kopułki dowódcy,jednak zdjęcie wozu znanego "Moskiewskiego Kołchoźnika" pasuje,tylko typ kół się nie zgadza.A wg podpisu to produkcja z Omska (174).Natomiast kolega Kamil K. budujący wierną replikę tegoż wozu na podstawie zdjęć zaznacza,iż pochodzi on z zakładów 183 więc gdzie leży prawda...
Co ciekawe na sąsiednim forum w moim wątku jeden z kolegów stwierdza z przekonaniem,że w AWP "Przynajmniej jedna sztuka była, wóz dotrwał aż do lat piećdziesiątych.
Co prawda miał kanciaste błotniki, ale to raczej wymienny detal chyba "-niestety nie podał konkretów.
Na pewno na forum jest sporo modelarzy "siedzących w temacie",byłoby fajnie gdyby zabrali również głos :)

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 7 grudnia 2012, 13:15
przez robert.bednarczyk
dziabik napisał(a):Przejrzałem właśnie większość zdjęć z linka który podał Ivan kilka postów wyżej i stwierdziłem,że jest bardzo mało zdjęć wozów w-że tak się wyrażę-konfiguracji "wieża z charakterystycznym załamaniem w dolnej części + brak kopułki dowódcy,jednak zdjęcie wozu znanego "Moskiewskiego Kołchoźnika" pasuje,tylko typ kół się nie zgadza.A wg podpisu to produkcja z Omska (174).Natomiast kolega Kamil K. budujący wierną replikę tegoż wozu na podstawie zdjęć zaznacza,iż pochodzi on z zakładów 183 więc gdzie leży prawda...
Co ciekawe na sąsiednim forum w moim wątku jeden z kolegów stwierdza z przekonaniem,że w AWP "Przynajmniej jedna sztuka była, wóz dotrwał aż do lat piećdziesiątych.
Co prawda miał kanciaste błotniki, ale to raczej wymienny detal chyba "-niestety nie podał konkretów.
Na pewno na forum jest sporo modelarzy "siedzących w temacie",byłoby fajnie gdyby zabrali również głos :)


Jedno czego jestem pewien to fakt, że nic nie wskazuje by był to pojazd z zakładu nr 112. Jednak który to konkretnie zakład ciężko jednoznacznie wyrokować. Początkowo też byłem pewien, że 183, jednak wieża sugeruje CzKZ. W sumie ma to ograniczone znaczenie - ważne byś znalazł fotkę takiego właśnie wozu i dopasował oznaczenia. A jak nie znajdziesz to też nie ma dramatu. Tak jak napisał Imek, zostaw jak jest i nie łam sobie głowy bo zrobiłeś bardzo ładny model i trzeba się nim cieszyć :) . Jeśli jednak wierność historyczna Cię martwi to zamaluj orła (trochę szkoda bo ładny, choć bez "czapki"), zostaw pojazd bez żadnych oznaczeń państwowych i taktycznych i niech Ci wtedy ktoś udowodni, że taki T-34 nigdzie nie występował. :mrgreen: . Szkoda, że nie chce pomóc nikt ze specjalistów od pancerki z ugruntowaną wiedzą w temacie. Pozdrawiam. RB.

Re: T 34/76 mod.1943 Hobby Boss 1:48

PostNapisane: piątek, 7 grudnia 2012, 16:21
przez imek46
Radzieckich było bardzo wiele bez oznaczeń.