Strona 1 z 1

Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 16:04
przez RAV
K9794, 8. egzemplarz seryjny, dostarczony do 19 Dywizjonu RAF 18 sierpnia 1938 r., rozbity przy lądowaniu w Digby 10 stycznia 1939 r. Duxford, wrzesień 1938 r.

Zestaw: Airfix 1/72. Kalkomanie: Xtradecal.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 16:56
przez jachud3
Te rowy mariańskie zrobione przez Airfixa sprawiają, że cały Spitek wygląda jak metalowa zabawka dla dzieci dołączana do różnych gazetek kolekcjonerskich. Szkoda, że nie spróbowałeś w jakiś sposób ich 'uspokoić' (może zalać Surfacerem?).

Poza tym model, jak zresztą już nas przyzwyczaiłeś, prima sort. :)

pozdrawiam!

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 16:58
przez Jaho63
Podziały w stylu Airfixa, nawet współczesnego, to jednak nie jest to. Będę pamiętał, bo też mam dwa Spity IX tegoż producenta. Model jest OK, choć ogólny "luk" jest taki zabawkowo-modelowy. Nie wiem, czy dla tych podziałów czy czystości (choć spod kołpaka to zdrowo olejem pluł). Pewnie też widok żółtego w podziałach robi swoje.
Ale ogólnie model ładny, bez kiksów. Zrobiłeś nawet tabliczkę i dziurę na kobrę. ;o) Trzeba było jeszcze dać wskaźniki położenia podwozia. Ogólnie jest nieźle. (Ale dwójka mi się lepiej podoba).

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 17:09
przez RAV
jachud3 napisał(a):Te rowy mariańskie zrobione przez Airfixa sprawiają, że cały Spitek wygląda jak metalowa zabawka dla dzieci dołączana do różnych gazetek kolekcjonerskich. Szkoda, że nie spróbowałeś w jakiś sposób ich 'uspokoić' (może zalać Surfacerem?).

Próbowałem, ale niewiele to dało. Poza tym nie wiem, jak u Was, ale na moim monitorze ten Spit jest ok. 1,5 raza większy niż na żywo. Czyli linie też są grubsze. Wiedziałem, że przechodząc z szerokości zdjęć 500 na 800 pikseli strzelam sobie w stopę...

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 18:14
przez K.Y.Czart
RAV napisał(a):Próbowałem, ale niewiele to dało. Poza tym nie wiem, jak u Was, ale na moim monitorze ten Spit jest ok. 1,5 raza większy niż na żywo. Czyli linie też są grubsze. Wiedziałem, że przechodząc z szerokości zdjęć 500 na 800 pikseli strzelam sobie w stopę...


Trzeba było nie łoszować i już by się te rowy tak nie rzucały w oczy. Na górnych powierzchniach skrzydeł wygląda to zdecydowanie lepiej, choć oczywiście też jest dalekie od ideału, bo Airfix przegiął w tym miejscu totalne. A jak pisałem, że tak jest już po pierwszym dotknięciu ich dziewiątki, to na forum zdania były co najmniej podzielone.

Wykonanie właściwie poza łoszem mi się podoba i szkoda, że para poszła właśnie w Airfixa.
Ale mam kilka pytań i uwag. Zdaje się, że lufy nie powinny wystawać poza obrys skrzydła? Skąd olej spod kołpaka śmigła? Co wybrudziło na czarno wneki podwozia? I chyba celownik jest późniejszego typu, niż być powinien dla egzemplarza?

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 18:25
przez pik
Trzeba było nie łoszować i już by się te rowy tak nie rzucały w oczy.

Dokładnie! Ja zostawiłem bez łosza i podziały wyglądają znacznie delikatniej. A to przecież ten sam model:

Obrazek

Obrazek

Poza tym Spitfire RAVa bardzo mi się podoba! Jedynie "koszyczek" przy stateczniku jest ewidentnie zbyt wielki, ale chwali się jego dorobienie.

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: sobota, 24 września 2011, 19:56
przez Grzegorz2107
K.Y.Czart napisał(a): Skąd olej spod kołpaka śmigła?

Mechanizm stałego skoku śmigła ;o)
Próba łosza zabiła model. Może jakby nie był taki czarny to byłoby łagodniej, ale na niektórych zdjęciach widać tylko airfixowe podziały. Coś z tym trzeba będzie zrobić, chociaż z doświadczenia wiem, że lepiej gładzić wypukłe linie, niż szpachlować wklęsłe.

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: niedziela, 25 września 2011, 11:29
przez Mac Eyka
Brudzenie pierwszych Spitfire z 19 Sqn moim zdaniem trzeba wykonywać bardzo delikatnie.
Były to maszyny, można by rzec pokazowe. Częste odwiedziny generalicji, polityków a zapewne nawet członków dworu powodowały, że były one wypieszczone i nie za bardzo miały kiedy się pobrudzić.

Na tej stronie jest kilka zdjęć właśnie maszyn z Duxford.
Na jednej mamy uroczystości, a na drugiej widzimy przewróconego na plecy Spitfire.
Nie za bardzo widać na nim zachlapań czy okopceń, choć maszyna jest zszargana.

Re: Spitfire Mk.I K9794 (Airfix 1/72)

PostNapisane: poniedziałek, 26 września 2011, 20:27
przez Dominik
Łosz faktycznie podkreślił i wzmocnił głębokość tych rowów mariańskich na modelu Airfixa. A u mnie d... Gdzieś mi wcięło wlot do gaźnika, cały. Praca nad modelem stanęła w miejscu na wieki wieków amen. Zacząłem więc powoli grzebać przy Spitku Vb Trop. Gleeda. Może uda mi się przed poważniejszym ochłodzeniem skończyć.