Nasze fury i moto w 1:1

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych jedno lub dwuśladach, szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez grzegorz75 » sobota, 8 grudnia 2012, 23:40

portalus napisał(a): a drugie to prymitywne bo tak mi się kojarzą auta co mają koła na 3 śrubki.


To nie najnowszy garbaty Mercedes z 2012 roku za trzy czwarte miliona peelenów ;o)
Obrazek
Avatar użytkownika
grzegorz75
 
Posty: 871
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 18:37

Reklama

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez Kazik » niedziela, 9 grudnia 2012, 11:18

grzegorz75 bardzo fajny youngtimer :)
Masz może jakieś fotki z wnętrza?
Czy on jest tak samo miękki na zawieszeniu jak 2cv bo tak gdzieś kiedyś słyszałem.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez Mr. Headshok » niedziela, 9 grudnia 2012, 21:24

Fajne auto! Gratuluję!!! Ma w sobie tę ''surowość'' i kultowość 2CV. A'propos - miałem kiedyś 2CV - niezapomniane wrażenia... :mrgreen:

A ja się też pochwalę jak już jesteśmy przy Renówkach... :lol:
Jakiś miesiąc temu nabyłem sobie Renault 5 - rocznik '92, poj. 1.1, 5 drzwi. Zdjęcia zapodam jak tylko ją trochę ogarnę.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez portalus » poniedziałek, 10 grudnia 2012, 18:27

Mr. Headshok napisał(a):Ma w sobie tę ''surowość'' i kultowość 2CV. A'propos - miałem kiedyś 2CV - niezapomniane wrażenia... :mrgreen:

O rany, toż to totalna spartania jest - bezapelacyjnie w idealnym stanie na swój sposób nawet śliczna.
Miałem okazję w tym roku na rajdzie Szpota doświadczyć (też to będę pamiętał), te pokazywane odresteurowane egzemplarze klubowiczów podobno pokonały w tym roku nawet około 5000km czy więcej na jakiś kultowy zlot we Francji.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez siara1939 » piątek, 14 grudnia 2012, 14:03

Ja dzisiaj zakonczylem remont generalny mojej Suchej Helki.
Mozna posluchac jak pracuje pierwszy raz odpalona na orginalnym tloku z epoki. Cylinder szlifowany i wal zregenerowany. Nowe sprzeglo i wszystkie lozyska i uszczelniacze. Zalana olejami calkowicie polskiej produkcji- bez zadnego zachodniego, chrzczonego szitu. Jak na pierwsze odpalenie i temperature minus 5 to jestem zadowolony jak pracuje. Zaczynam docieranie jak sie ociepli, aby na wiosne byla gotowa do sezonu.

http://youtu.be/ZWRDsmvMfcw
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez Slash » piątek, 14 grudnia 2012, 14:38

Pamiętałem Twoje smigadło, ale dopiero teraz czytam, że to polska produkcja.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez siara1939 » piątek, 14 grudnia 2012, 14:51

Jak najbardziej polska. Kiedys Polska byla znaczacym producentem jednosladow i mysle, ze bylismy dobrzy w te klocki, ale niestety reka wschodniego sasiada przyslaniala nam droge do sukcesu. SHL ma bogata historie. Warto poczytac.
Ten model co moja, czyli SHL M11 z silnikiem Wiatra ( cztery biegi) byla produkowana tylko jeden rok i obecnie ilosc legalnie poruszajacych sie egzemplarzy po polskich drogach pewnie nie przekracza 10 sztuk.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez grzegorz75 » piątek, 14 grudnia 2012, 22:37

Piękny moped Siara . Trzeba mieć fantazję , żeby "binladenami' śmigać ;o) A co ! Nie sztuka mieć nową piątkę czy leksusa :-) , sztuka jest po stricie binladenem z epoki zagniatać !
Obrazek
Avatar użytkownika
grzegorz75
 
Posty: 871
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 18:37

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez siara1939 » sobota, 15 grudnia 2012, 06:41

Dokladnie!
Kiedys slyszalem opinie, ze jak sie ma weterana, to i nowoczesnym motocyklem pojezdzi, a jak sie ma nowoczesny motocykl, to weteranem bedzie ciezko.
Skad to sie wywodzi?
Ano ze specyfiki jazdy takim pojazdem. Jako jednostka dwusuwowa smarowana jest olejem z mieszanki paliwa i oleju. Mieszanka tez chlodzi silnik. Jadac z gorki, trzeba taki motocykl wysprzeglac, lub zrzucac na luz, inaczej jest szansa, ze sie zatrze.
Dodac do tego trudnosci ze zdobyciem czesci- orginalnych czesci, a nie chinszczyzny, ktora sie na nic nie nadaje- i mamy sytuacje, ze motocykle te pojawiaja sie na naszych drogach bardzo rzadko.
Dlatego ja wole weterana od nowoczesnego motocykla.
Czuje sie na takim lepiej. A dodatkowo kultywuje tradycje polskiej motoryzacji. ;o)
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez Patryk » sobota, 15 grudnia 2012, 11:20

Siara przerób go na bobbera :d
Obrazek
KLIKNIJ
Patryk Krupiński
Avatar użytkownika
Patryk
 
Posty: 1049
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 18:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez siara1939 » sobota, 15 grudnia 2012, 11:32

Mialbym wielki grzech, prawie niewybaczalny. :oops:
Jeden juz tak zrobil- ale cafe racera: http://www.caferacer.com.pl/forum/index.php?topic=208.0

Obrazek
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez portalus » sobota, 15 grudnia 2012, 14:11

Niczego nie przerabiaj, niech cię ręka boska broni - teraz jest prawdziwy klimat epoki, jeszcze tylko pingponga na czajnik, kufaje na plecy i gumofilce i heja do PGRu. Znając Ciebie wszystkie te atrybuty masz już pewnie skompletowane.

Będziesz go używał na codzień?
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez siara1939 » sobota, 15 grudnia 2012, 14:51

Jasne, ze nie bede nic ruszal. Takich perelek sie nie ulepsza. Jest to motocykl z historia, jakich malo, bo mam do niej orginalny rachunek zakupu z '68-ego (kosztowala 14300 zl) mam orginalny dowod rejestracyjny, ksiazke serwisowa, instrukcje obslugi z errata do silnikow Wiatr. Jestem 3-im wlascicielem od nowosci. Poprzedni wlasciciel mial ja krotko, a przed nim mial ja dziadek z Rybnika, ktory ja kupil. Na przednim blotniku jest namalowany nr. rejestracyjny po dziadku- a pod nim jest widoczny drugi, bo jak sie dowiedzialem w miedzyczasie zmieniono rejestracje w PRL i z dwuliterowych przerabiano na trzyliterowe, czyli mozna powiedziec, ze rejestracja jest caly czas namalowana po pierwszym wlascicielu.
Nic nie bede malowal, bo to by bylo wymazywanie zyciorysu motocykla. Kazda ryska ma swoja historie i tak zostanie.

A co do ping-ponga, to na moj leb nie moge znalezc orginala, ale za to dorwalem taki zestaw w ktorym jezdze:
Obrazek

Ale jakby ktos mial orzeszka w rozmiarze 62 to z checia zanabede. ;o)
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez Soris000 » sobota, 15 grudnia 2012, 19:01

Apoloniuszu, czy masz podręcznik z epoki ? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Nasze fury i moto w 1:1

Postprzez siara1939 » sobota, 15 grudnia 2012, 19:03

Nie mam- zaluje. Twoj?
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości