Strona 1 z 1

Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 14:38
przez Nomad_fsoak
Witajcie, może ma ktoś w swych archiwach fotki tego pojazdu, w necie kilka znalazłem ale też niewiele...
Chodzi o dokumentację do zrobienia tego zestawu:
Obrazek
Problem w tym że ten egzemplarz tak naprawdę żył raptem kilka dni :/ Po wygraniu wyścigu Daytona 24h w barwach teamu Joest został sprzedany i zmienił barwy na MOMO. Niestety nawet wersji "po sprzedaniu" jest niewiele fotek.

Przydałyby się głównie fotki wnętrza.

Dzięki za wszelką pomoc.

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 22:10
przez Kazik
A czy ta 935tka różni się jakoś specjalnie od standardowej wyścigowej 935tki?
Bo tak jak patrzę na pudełko to widzę tylko trochę różnic w ospoilerowaniu.
Myślę, że wewnątrz będzie podobna do większości 935tek z tego okresu a tych zdjęć jest ogrom. Jakie tylko sobie zażyczysz? Mi na tą chwilę udało się uzbierać już ok. 1000 fotek a pewnie przy okazji budowy modelu jeszcze ich przybędzie. Trzeba tylko cierpliwie używać googla.

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 23:48
przez Vasco

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 00:20
przez Vasco
fajna fota... ale nie wiem czy to faktycznie ten model :-/
http://img841.imageshack.us/img841/7976 ... che935.jpg

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 00:39
przez Nomad_fsoak
Kazik - co do różnic to podejrzewam że jest ich sporo bo Joest zastosował inną (starszą) budę niż pozostali (np. Kremer z modelami K2,K3) i przebudował ją do swoich potrzeb...

Zdjęć oryginału znalazłem dotychczas ok 5.
Na razie największy błąd modelu jaki mi się rzucił w oczy to brak wlotów w spojlerze, złe wloty za drzwiami (przy kierowcy powinien być mniejszy a dodatkowo po obu stronach powinny być jeszcze okrągłe nad prostokątnymi), no i odsłonięte wlewy na masce (pewnie żeby było bardziej widowiskowo ;) )

Niestety największy problem jest ze zdjęciami wnętrza... desek znalazłem 3 wersje, ale żadna się nie pokrywa z tą w modelu, podobnie tunel środkowy - w modelu wygląda na zabudowany prawie jak seria, na fotkach dominują konstrukcje rurowe z wyjątkiem jednej która możliwe że jest zbliżona, ale zdjęcie jej zbytnio nie pokazuje (widać tylko krawędź).


Vasco - ten długi temat przeglądam... tylko że tam są głównie miłośnicy "Moby Dick'ów" czyli wersji z długim tyłem...

W ostateczności pójdę w kierunku zespołu "cywilnego" jak tutaj:
Obrazek

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 00:59
przez Vasco

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 01:08
przez Nomad_fsoak
Dzięki, przestudiuję... już znalazłem jedno foto które stanowi pewną zagadkę:

http://www.flickr.com/photos/jaeger-mei ... 955999@N20

Widać m.in. wspomniane wloty boczne ale zagadką jest maska... bez pasów. Czyżby zamiast dokładać tylko lampy to przekładali całą maskę ?

dwa inne oryginalne zdjęcia znalazłem wcześniej na tej stronie:
http://www.racingsportscars.com/photo/D ... 02-03.html

Po sprawdzeniu numeru nadwozia wyszło ile musiało przejść to auto:
Raced by Konrad until early July 1978. Then by Merl for Konrad's team. For 1979 Merl raced under Joest Liqui Moly banner after Joest converted it to 935J. Converted to 934 while being campaigned by Vincentz.

źródło: http://wsrp.ic.cz/chassis/chassis_porsche_935.html

Pewnie dlatego tak ciężko o zdjęcia...

Re: Porsche 935J Daytona '80

PostNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 01:36
przez Nomad_fsoak
No i chyba rozwiązałem zagadkę różnic w wyglądzie modelu i auta którym powinien być...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wersja Joest'a:
Obrazek
Italieri dało budę "seryjnego" 935 z 1978r i zmienili tylko zestaw kalek... muszę jeszcze porównać zdjęcia wnętrza ale to pewnie tak będzie.