Lotus 56B (MFH 1/20)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Lotus 56B (MFH 1/20)

Postprzez PiterATS » wtorek, 6 czerwca 2023, 21:59

Kolejne niewielkie postępy :)

Ponieważ model jako tako jest gotowy (nie licząc przodu i góry nadwozia, ktore dokończę później), na warsztat trafiła podstawa.
Głównym jej elementem jest pudełko zrobione z tektury o grubości 1,5mm i 2mm, którego boki okleiłem następnie hipsem o grubości 1mm.
Tył podstawki zamyka fagment murka, oddzielającego boksy od alei serwisowej. Go również wykleiłem z tektury, a następnie okleiłem tym samym hipsem o grubości 1mm, trasując wcześniej linie w celu uzyskania imitacji kafli. Słupki, to w rzeczywistości ścianki działowe poszczególnych boksów- na podstawce stanowią wycinek ich powierzchni czołowych. Ponieważ były tynkowane, pokryłem je szpachlówką Tamiyi metodą uderzania twardym pędzlem, prostopadle do powierzchni

Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze wstępna przymiarka głównych elementów modelu:

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 779
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Lotus 56B (MFH 1/20)

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 26 czerwca 2023, 16:02

Witam

Kolejny niewielki progres w budowie podstawki. Boki, podobnie jak tylna część murka, zostały pomalowane na czarno zwykłym satynowym sprejem.

Malowanie murka przebiegło w kilku etapach:
- biały podkład Mr.Hobby
- cieniowanie "linii podziału'' czarną farbą
- nałożenie kilku transparentnych warst koloru białego
- lakier błyszczący GX100 jako podkład pod zdrapki
- naniesienie logotypów sponsorów (Esso, Magneti Marelli) oraz numeru 10 za pomocą szablonów wyciętych w folii Oramask
- lekkie odrapanie numeru 10 i jego okręgu
- polakierowanie całości lakierem satynowym
- brudzenie za pomocą siuwaksa Neutral Wash.

Samo aplikowanie zabrudzeń wykonałem ściśle według fotografii archiwalnej. Skupiłem się więc na obszarach pomiędzy logotypami Esso i MM- te były dość świeżo namalowane, więc czyste.
Na koniec, na prawym ''słupku'' nakleiłem wycinek loga Castrola, które w oryginale było osobną tablicą reklamową. Na lewym słupku w dalszych etapach dojdzie uchwyt gaśnicy.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Następny etap do asfalt.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 779
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lotus 56B (MFH 1/20)

Postprzez PiterATS » sobota, 19 sierpnia 2023, 21:18

Witam
Po dłuższej przerwie kolejne postępy w budowie.
Podstawka jako tako jest gotowa. Przykleiłem więc już na stałe elementy modelu. Nos oraz górę nadwozia pobrudziłem w sposób analogiczny co sekcje boczne.
Po przymocowaniu wszystkich części modelu dochodzę do wniosku że niepotrzebnie nazbierałem tyle dodatków- finalnie nie mam tu aż tyle miejsca, żeby wszystko upchać wraz z figurką. Jest to wynik założenia z góry ustandaryzowanych wymiarów podstawki względem tych w poprzednich modelach (ta sama długość). No cóż, to co nie wykorzystam teraz, pójdzie do składziku na ewentualne przyszłe podobne projekty :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 779
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lotus 56B (MFH 1/20)

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 18 września 2023, 22:31

Pojawiło się nieco wolnego czasu, więc zacząłem robić pierwsze akcesoria do podstawki. Na razie położyłem jedynie kolory bazowe, z wyjątkiem figurki która ma póki co podkład. Czekam teraz na kalkomanie, które powinienem mieć w okolicy początku października, a w między czasie będę wykańczać malowanie figurki. Zmodyfikowałem ją nieco dodając kieszenie na piersi wraz z uchwytami zamków błyskawicznych.
Bańka na paliwo, lejek, skrzynka na narzędzia, pistolet do kół, narzędzia i puszki WD-40:

Obrazek Obrazek Obrazek

Bańki na olej, butla ze sprężonym powietrzem:

Obrazek

Kask, na razie bez pomalowanego wnętrza i wyściółki na około wizjera:

Obrazek Obrazek

No i figurka:

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 779
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lotus 56B (MFH 1/20)

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 19 września 2023, 08:41

Pięknie!
Skąd taka klimatyczna figurka?
Czy te zdjęte blachy są zdjęte na stałe, czy dałoby się zobaczyć auto w pełnej krasie?
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9750
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lotus 56B (MFH 1/20)

Postprzez PiterATS » wtorek, 19 września 2023, 11:11

Dzięki :)
Figurka, tak jak pisałem wcześniej, to żywiczny produkt firmy EJan. Firma specjalizuje się w produkcji figurek kierowców, również tych historycznych. Tak jest i w tym przypadku- figurka przedstawia E.Fittipaldiego.
Co do dodatków to narzędzia, skrzynka, bańki na olej i niewidoczne tutaj butelki Coca-coli które dojdą później, kupiłem tutaj:
https://emp3d.eu/

Natomiast puszki spreyu, bańka na benzynę, lejek, butla z manometrem i pistolet do kół to już projekt i druk mojego kolegi. Projekt jest przygotowany według zdjęć tego typu akcesoriów z epoki.
Kask to z kolei przerobiony element pochodzący z niepotrzebnej figurki kierowcy, jakie Tamiya dodaje do swoich modeli F1. Przeróbka polegała na wybraniu zbędnego plastiku z wnętrza i usunięciu twarzy odlanej razem z kaskiem, w miejscu wizjera.

piotr dmitruk napisał(a):Czy te zdjęte blachy są zdjęte na stałe, czy dałoby się zobaczyć auto w pełnej krasie?


Elementy są zamontowane na stałe, z dwóch powodów:
- będą znajdować się na nich jeszcze akcesoria, jak np. kask, który położę na zdjętej górnej połowie nadwozia
- lawirowanie tymi blachami nadwozia między tyloma elementami składowymi dioramki żeby założyć je na samochód, to proszenie się u uszkodzenie czegoś :)
Jeszcze w ramach sprostowania- w tamtych czasach takie elementy nadwozia jak osłony kokpitu, nosy itp były robione w sporej części z włókna szklanego. Karbon wszedł dopiero na początku lat 80-tych :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 779
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości