Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24

Postprzez krzysiekg » środa, 27 października 2010, 13:17

Czas na nowy projekcik. Nowych modeli wciąż przybywa, a na warsztacie cisza. Aby podkręcić tempo zaczynam budowę trzech (prawie) identycznych rajdówek - Toyota Celica Turbo 4WD (ST-185). Model baza to dobrze znana Tamiya 24125:

Obrazek

Toyota nr 1 to:

wersja pudełkowa Tamiyi, czyli załoga Didier Auriol/Bernard Occelli - Rajd Monte Carlo 1993. Pierwszy rajd nowego zespołu Toyota Castrol i pierwsze zwycięstwo Auriola w nowym dla niego aucie. Do tej wersji posiadam nowe kalki numerów bocznych, gdyż te które dała tamiya są po prostu żółte i to nie ze względu na wiek. Kalki z zaprzyjaźnionej firmy mf-zone.pl

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Toyota nr 2 to:

Tym razem ostatni rajd sezonu 1993 czyli angielski Network Q RAC Rally i druga załoga zespołu Juha Kankkunen/Nicky Grist. Zwycięstwo w rajdzie i przypieczętowanie 4-tego tytułu Mistrza Świata dla kierowcy. Rajd rozgrywany praktycznie na wszystkich możliwych nawierzchniach (asfalt, szuter, śnieg). Model będzie w wersji szutrowej. Kalki to połączenie oryginalnych tamiyi + revell (cartograf).

Obrazek

Obrazek


Toyota nr 3 to:

Zwycięzcy Rajdu Katalonii 1994 Enrico Bertone/Massimo Chiapponi. Włoski zespół, czeski sponsor. W kolejnym roku oglądałem załogę podczas Rajdu Polski. Zestaw kalek to Reji Model. Kalki mają już ponad 10 lat i w końcu trzeba się za nie zabrać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rajd Katalonii w 1994 roku był zaliczany do klasyfikacji mistrzostw F2(auta z napędem na jedną oś i silnikiem do 2l). Stąd łatwe zwycięstwo w generalce dla Bertone - przy braku na starcie całej ówczesnej czołówki. Ciekawostką rajdu był start przed własną publicznością w charakterze "przecieraka" - Carlosa Sainza:

Obrazek


To tyle wstępu. Modele planuje zrobić bez poważniejszych przeróbek. Prosto z pudła + pasy, zapinki.

Prace zaczynam od podwozia, pierwsze z lewej dziewicze, w środku - w trakcie szlifowania i z prawej po 4 warstwach podkładu białego Tamiya i 2 warstwach TS-26.

Obrazek

Części przygotowane do obróbki, po podkładzie również dostaną TS-26

Obrazek


Krytyka, komentarze i sugestie mile widziane. Jeżeli ktoś posiada fotki wnętrza tej celicy - byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Reklama

Re: Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24

Postprzez daddycustomizer » środa, 27 października 2010, 14:12

Od Tamiyi,to dobrze. Jestem ciekaw w ile czasu się z tym uwiniesz, dodam również że nie przepadam specjalnie za 'mnogimi' projektami,ale życzę Ci powodzenia i czekam na relację.
daddycustomizer
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2010, 12:02

Re: Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24

Postprzez Fred-k2 » środa, 27 października 2010, 15:58

Ha, to mi się podoba! Uważnie będę obserwował Twoje poczynania ;o) Powodzenia.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24

Postprzez ostry » środa, 27 października 2010, 21:00

Z chęcią będę zaglądał do tej relacji. Sam mam tą Toyotę i być może w najbliższym czasie również się za nią wezmę. Powodzenia w budowie i jak powiedziałem będę śledził z zaciekawieniem.
ostry
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek, 31 marca 2009, 17:26

Re: Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24

Postprzez GRZEGORZ N. » czwartek, 28 października 2010, 20:39

Też bacznie będę obserwował poczynania. Uważaj na kalki Reji. Pisałeś że mają one ponad 10 lat i po włożeniu do wody mogą ale nie muszą się rozpaść. Jeżeli się rozpadną trzeba pokryć całą kalkę preparatem z Microscale Liquid Decal Film.Jest to preparat do zabezpieczenia własnoręcznie wykonanych kalkomanii, a także do odnawiania starych, pękających kalkomanii.
GRZEGORZ N.
 


Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości