Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez krzysiekg » niedziela, 28 grudnia 2008, 19:13

Witam wszystkich,

dziś rozpoczynam prace nad kolejną rajdówką. Tym razem coś z połowy lat 90-tych. Ford Escort RS Cosworth zbudowany przez belgijski RAS Sport, którym Bruno Thiry uczestniczył w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata 1994. Wersja z Rajdu Korsyki gdzie Bruno zajał 6-tą pozycję. Jedyne zdjęcie z tych zawodów jakie posiadam:

Obrazek

Do budowy posłuży mi Escort Tamiyi oraz kalki Studio 27:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wg. S27 na dachu znajduje się tylko numer startowy, na zdjęciu z rajdu są widoczne jeszcze napisy GIESSE, zapożyczę je z kalek CB COM:

Obrazek


Póki co szukam odpowiednich 5-cio ramiennych felg speedline. Może któryś z kolegów ma pomysł gdzie mozna je zdobyć? Chyba Racing 43 lub Renaissance coś takiego robiło. A tak wyglądał ten Escort podczas innych rajdów sezonu 94:

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez Seweryn » niedziela, 28 grudnia 2008, 20:33

Cudowmy temat, zrób go z San Remo ;o) Zawsze byłem maniakiem Marlboro w sporcie, a nigdy papierosa w ręce nie miałem :)
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez krzysiekg » niedziela, 28 grudnia 2008, 22:44

Seweryn napisał(a):Cudowmy temat, zrób go z San Remo ;o) Zawsze byłem maniakiem Marlboro w sporcie, a nigdy papierosa w ręce nie miałem :)


Wiesz mi też malowanie z Sanremo bardziej się podoba, właśnie ze względu na Marlboro. Ale był to wtedy rajd szutrowy, a Cosworth na dużych asfaltowych felgach lepiej mi leży :)

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez Seweryn » niedziela, 28 grudnia 2008, 23:01

Z tego co pamiętam to dwa pierwsze dni SR '94 były szutrowe a ostatni asfalt.

EDIT:

Tutaj masz potwierdzenie:
http://www.rallybase.nl/index.php?type= ... allyid=120

Start: 9 October 1994 in Sanremo
Finish: 12 October 1994 in Sanremo
Distance: 2160.4 km including 515.11 km over 26 special stages (of which 1 was cancelled)
Special stage surface: Gravel on first two days and asphalt on the last one
Participants: 92 teams at the start, 40 at the finish

Biasion był 3ci
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez krzysiekg » wtorek, 30 grudnia 2008, 20:38

W takim razie zdecydowanie jestem za Sanremo, tylko kalki są dużo gorszej jakości niż S27. Póki co do etapu oklejania daleko. Pierwsze zdjęcia z prac:

karoseria przygotowałem pod podkład, usunięte nadlewy, pogłębione linie podziału
Obrazek

w podłodze uzupełnione dosyć obfite braki po formie odlewniczej:

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez Seweryn » wtorek, 30 grudnia 2008, 23:05

Ja bym użył kalek S27 i marlboro oraz emblematy z rajdu CB COM.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez krzysiekg » czwartek, 12 marca 2009, 15:02

Po podkładzie i 2 warstwach koloru zabrałem się za kalki. Są to moje pierwsze kalki s27 i walczyłem z nimi ponad miesiąc. Tak sztywnych kalek jeszcze nie kładłem, dodatkowo klej mają nie za mocny i zdarzało się , że niektóre z nich po kilku dniach odpadały. Nie obyło się też bez retuszu zieloną farbą przy przednim zderzaku oraz nadkolach. Po pierwszej mgiełce bezbarwnego kasta wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

zostałem przy wersji z Korsyki, kalki C.B. Com rozpłynęły sie po Sol-u:)

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Ford Escort Cosworth B.Thiry Korsyka'94

Postprzez _fiber_ » czwartek, 12 marca 2009, 20:39

Czyli kalki reagują podobnie jak Tamiyowskie (przynajmniej w Subaru 2002 Tour de Corse :D).
A co do retuszu farbą to tak raczej "średnio" to widać :D :D
_fiber_
 


Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości