
MV Agusta F4-750 z limitowanej serii Oro - model firmy Protar w skali 1:9.
Firmę znam z wyprasek z elementami ruchomego łańcucha - miałem taki w Ducati 916 i mam w Kawasaki firmy Revell. Dodatkowo - na pudełku - informacja, że ruchome zawieszenie więc skuszony tymi dodatkami kupiłem...
Na początek - zgodnie z instrukcją - zacząłem robić silnik oraz ramę i wydech





Po obejrzeniu fotek oryginału okazało się, że szczegółowość modelu jest mizerna - gorsza niż np. w modelu Yamahy Tamiy'i w skali 1:12
np. silnik powinien mieć śruby w zaznaczonych miejscach

tak jak widać na fotce oryginalnego motocykla

postanowiłem dodać coś od siebie...
Poniżej fotki oryginalnych śrub


a to wynik pracy z pręcikiem o średnicy 1,5 mm i zrobionymi na zamówienie blaszkami (dzięki draz)

Rury wydechowe dostały spawy

Następne do przeróbki to chłodnice płynu i oleju - tak wyglądają według Protar'a

a tak w oryginale

w związku z tym godzina pracy i...

Brakującą siatkę postanowiłem wkleić stosując plecionkę dorzucaną do modeli.
Mój sposób na wklejenie siatki to rozcięcie ramki

a następnie wsunięcie w szczelinę siatki

Przymiarka wypadła pomyślnie więc teraz następny etap - przygotowanie ramki czyli wyszlifowanie "zadziorów" po piłowaniu, wklejenie pomalowanej siatki - ma być srebrna - sklejenie ramki i zaszpachlowanie krawędzi cięcia
W związku z tym, że owiewki mają 2-kolorowe malowanie a wypraski wyglądały tak

rozciąłem wzdłuż linii podziału a następnie skleiłem poszczególne elementy




Nie obyło się bez szpachli. Dodatkowo wywierciłem otwory w miejscach, w których będą śruby mocujące owiewki.
A to wynik pracy w niedzielne przedpołudnie

Będę musiał poświęcić mu jeszcze trochę czasu z pilniczkiem (zadziory)oraz pędzelkiem (wash)i powinno być OK...

























