[OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez Kazik » piątek, 18 stycznia 2008, 14:14

Dokładnie jak napisał Michał. Ja jeszcze cały "proces" mam na myśli operowanie z umytym modelem często robię już w lateksowych rękawiczkach.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » piątek, 18 stycznia 2008, 14:26

No mi się jeszcze nie zdarzyło dotknąć modelu po malowaniu, a rękawiczki zakładam
przed wymieszaniem farbki. Nawet jak model przymocowuję do uchwytu, to robię
to przez szmatkę, którą go wycierałem. I zawsze jest dobrze, ale prawie zawsze jakiś zabłąkany paproszek się trafi i babol gotowy.

Mam jeszcze pytanie odnośnie malowania blaszek, czy lepiej zrobić, to przed wycięciem
z ramek, czy po. No i ewentualnie, jeżeli wytnę jakieś małe elementy, to jak je pomalować, bo jeszcze nie wpadłem na efektywny pomysł ?

8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez Kazik » piątek, 18 stycznia 2008, 15:02

Przy wyginaniu to lepiej malować, po bo zawsze się coś otrze lub ewentualnie odskoczy na zgięciu. A z małymi elementami trzeba sobie jakoś radzić, ja robie tak, że maluje raz z jednej strony, kiedy z drugiej jest zamocowany np. na taśmie lub przyklejony do patyczka a potem po wyschnięciu zamiana.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » piątek, 18 stycznia 2008, 15:12

Co do papierów ściernych, to niestety, w Motozbycie nie mają drobniejszych niż 2000.
Natomiast w sklepie lakierniczym obok salonu Skody na Partyzantów, oczywiście najdrobniejszym jest 2500, zawsze to lepiej niż 2000. :?

Dzięki Kaziku za poradę, faktycznie z tą taśmą dobry plan ;o)


Po kolejnej warstwie lakieru, jeszcze mokre, więc robiąc zdjęcie złapało paprocha

Obrazek

Ogólnie wygląda ładnie 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez koksik750 » sobota, 19 stycznia 2008, 15:32

Ja mam małe pytanie - ponieważ Michale napisałeś, że gdy położymy pierwszą warstwę i zrobi się skórka, to nie należy się przejmować i lakierować dalej. Ale co zrobić gdy chcemy położyć kalkę na warstwę gdzie jest skórka? Wydaje mi się, iż trzeba by było wyszlifować na gładko ale potem lakier jest matowy i gdy położymy kalkę i na to następną warstwę to czy warstwa lakieru pod kalką nie zostanie matowa? :-|
Obrazek
Avatar użytkownika
koksik750
 
Posty: 803
Dołączył(a): sobota, 27 października 2007, 00:04
Lokalizacja: z daleka...

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez michal.s » sobota, 19 stycznia 2008, 15:46

Gdy chcemy położyć kalkę to oczywiście należy lakier wcześniej tych miejscach wypolerować ! z dwóch powodów:

a) gdy położymy kalkę na skórkę pomarańczy, podda się ona jej strukturze powierzchniowej, po zalakierowaniu jej i wypolerowaniu lakieru z zatopioną w nim kalka struktura skórki będzie na niej widoczna

b) kalaki zawsze należy kłaść na błyszczącą powierzchnię, dlatego że powierzchnia matowa nie jest gładka, posiada w swojej strukturze masę mikro wgłębień, które dostarczają pod spód kalkomanii powietrze owocujące wizualnym efektem srebrzenia się kalkomanii co nie jest w modelarstwie redukcyjnym pożądane

To tak z grubsza, jeśli ktoś potrzebuje bardziej chłopskiego wyłożenia tematu, wytłumaczę "jak chłop krowie na rozdrożu" :)
(oczywiści nikogo nie obrażając)
Ostatnio edytowano sobota, 19 stycznia 2008, 16:19 przez michal.s, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4506
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 10:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez koksik750 » sobota, 19 stycznia 2008, 16:17

Dzięki za podpowiedź ;o)
Obrazek
Avatar użytkownika
koksik750
 
Posty: 803
Dołączył(a): sobota, 27 października 2007, 00:04
Lokalizacja: z daleka...

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » środa, 23 stycznia 2008, 01:44

Po wszelkich przeciwnościach losu, które mnie po drodze budowy dopadły,
dostałem brakującą farbkę, po czym od razu wziąłem się do roboty.
Karoseria dostała jeszcze trzy warstwy czerwieni, natomiast maska została
trzykrotnie pomalowana werniksem, wysuszona, zeszlifowana oraz czterokrotnie
wypolerowana, dwa razy Tamiya Fine i dwa razy Tamiya Finish.
Wszystko można zobaczyć na zdjęciach. ;o)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miłego oceniania 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » środa, 23 stycznia 2008, 16:22

Ze względu, na brak odpowiednich narzędzi do pracy, (czytać: patyczki polerskie, papier
ścierny drobniejszy niż 2500, pasta polerska Tamiya Course), zmieniłem troszkę plan
działania. Przez brak wyżej wymienionych, nie będę teraz malował kasty lakierem,
lecz, po dostarczeniu przez HB brakujących produktów tylko wypoleruję samą farbę.
Lakier może dojdzie później, bo teraz śpieszę się na konkurs. :P

A sporo jeszcze do zrobienia zostało. Dziś na warsztat poszły wszystkie chromy,
Już ładnie oczyszczone, wyszlifowane, wygładzone i pomalowane jedną warstwą
podkładu, tym razem Gunze Surfacer 1200 nr.SF286, aerografem, rozcieńczony 1:2.
Teraz tylko zostało położyć x-1 Tamiya, poczekać do wyschnięcia, wypolerować
i siknąć Alclad2 chrom. Mam nadzieję dziś się z tym uporać, gdy tylko, dam foty.

Póki co kilka zdjęć prezentujących małe postępy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miłej pracy nad modelami 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez koksik750 » środa, 23 stycznia 2008, 16:44

Jak ty mocujesz te malutkie elementy do tych wyprasek? :->
Obrazek
Avatar użytkownika
koksik750
 
Posty: 803
Dołączył(a): sobota, 27 października 2007, 00:04
Lokalizacja: z daleka...

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » środa, 23 stycznia 2008, 16:51

Zupełnie proste i rozsądne rozwiązanie. Miejsca elementów służące do wklejania
w odpowiednie miejsca, są po malowaniu ukryte, więc póki co przyklejam delikatnie,
bardzo małą ilością kleju, a po wyschnięciu odcinam, opiłowuję, i przyklejam, gdzie
ich miejsce. Zawsze działa i nigdy nie ma problemów. ;o)

Jeszcze dwie małe rozpórki do komory silnikowej.
Obrazek
Obrazek
Na fotach tego nie widać, bo wszystko się odbija, ale czerwony jest cały mechanizm(ucho zawieszenia)
razem ze stopką, reszta czarna i śrubki srebrne.

Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » środa, 23 stycznia 2008, 20:43

To podkład położony(x-1), niestety troszkę wcześniej niż mogłem dodać zdjęcia,
ponieważ miałem zajęty net i nie mogłem z niego korzystać(ach te uzależnienie :) ).

Teraz czekamy aż dokładnie wyschnie i chrom. No jednak dziś się nie wyrobię,
ale za to jutro z rana na pewno.

Nowa mała lakiernia, do malowania drobiazgów :
Obrazek

Wszystko schnie :
Obrazek

Zderzak przedni:
Obrazek
Obrazek

Zderzak tylny:
Obrazek
Obrazek
Różne:
Obrazek
Wydech:
Obrazek

To do jutra 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez Świstak » środa, 23 stycznia 2008, 21:10

Tempo zastraszające!!
Tak trzymać!
Może jednak się skusisz żeby zmienić siatkę w grillu na gęściejszą? Bo strasznie razi w oczy ten obecny durszlak..
Świstak
 

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez Pietrek » środa, 23 stycznia 2008, 21:42

Pokusiłbym się o rozwiercenie końcówek tłumika, bo wylądają na "ślepe" ;o)
To kilka minut pracy a efekt dużo lepszy ;o)
Pietrek
 

Re: [OPG1]Ford Mustang Fastback 1967

Postprzez xenomorph » środa, 23 stycznia 2008, 21:49

To ja jednak zapraszam, do przeczytania całości z warsztatów i zapoznania się troszkę z
poczynaniami, które się dokonują, są wszystkie odpowiedzi na nurtujące was, pytania.
A jeśli jakiejś odpowiedzi nie ma, obiecuję odpowiedzieć. :D


Pozdrawiam 8-)


p.s. odpowiedź odnosnie końcówek wydechu jest na stronie trzeciej, tegoż warsztatu :twisted:
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości