Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez jakub_cork » środa, 21 grudnia 2011, 16:29

Zrobiłem fotki przy świetle dziennym, kolor wyszedł taki jak jest naprawdę, ale efekt pomarańczy jest trochę przesadzony :( .

Obrazek

Obrazek

Obrazek
jakub_cork
 

Reklama

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez cayman » środa, 21 grudnia 2011, 18:31

Obawiam się że to nie jest skórka pomarańczy tylko pomarszczony lakier.Czym fukałeś?
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez jakub_cork » środa, 21 grudnia 2011, 18:42

Farba to zwykły czerwony tamiya, i lakier tak samo tamiy.
jakub_cork
 

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez cayman » środa, 21 grudnia 2011, 19:10

jakub_cork napisał(a):Farba to zwykły czerwony tamiya, i lakier tak samo tamiy.


Położyłeś podkład po zmatowaniu ?Na wcześniejszych fotach widać że maskę i budę matowałeś papierem albo gąbką ścierną?
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez jakub_cork » środa, 21 grudnia 2011, 19:29

Tak maska była przetarta gąbką ścierną, potem warstwa podkładu, poprawki i następna warstwa podkładu. Na to dwie cienkie warstwy bazy, lekkie przetarcie i jedna mokra warstwa bazy, znowu przetarcie (papier 2000) kolejna. Pomiędzy tym było jakieś 2-3 dni przerwy by wyschło dobrze. Po tygodniu ta sama metoda nakładania lakieru.
jakub_cork
 

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez darkies » środa, 21 grudnia 2011, 20:17

Tamiya z puszki czy ze słoiczka z aero? Jeżeli ze słoiczka to musisz mocniej rozcieńczyć, robiło mi się tak na początku, potem zmieniłem parametry malowania (większe rozcieńczenie i ciśnienie 0.5-1.5 bara, malejąco z ilością warstw).
Powiedzieli mi żebym się tutaj zarejestrował i powiedział conieco o światłach...
Pozdrawiam wszystkich modelarzy klejących cywilkę - Maciej Rembisz.
Avatar użytkownika
darkies
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 28 września 2008, 19:43
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez jakub_cork » środa, 21 grudnia 2011, 20:33

Lakier ze słoiczka. To co radzisz teraz? Szlifowanie i kolejna warstwa? Czy poczekać na kalki, położyć je i następne warstwy poprawią to?
jakub_cork
 

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez cayman » środa, 21 grudnia 2011, 20:48

jakub_cork napisał(a):Lakier ze słoiczka. To co radzisz teraz? Szlifowanie i kolejna warstwa? Czy poczekać na kalki, położyć je i następne warstwy poprawią to?


Poprawka przed kalkami !!!!
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez darkies » środa, 21 grudnia 2011, 20:52

Oj, czeka cię raczej szlifowanie, drobna polerka i nakładanie kolejnych warstw lakieru. X-22 Tamiyi to dość trudny lakier do zgryzienia - schnie szybko, twardnieje długo, dlatego można kombinować w podany przeze mnie poniżej sposób - lakier już wstępnie stwardnieje, ale po kolejnej warstwie nieco zmięknie i lepiej się rozleje. W tym warsztatcie opisałem conieco jak malowałem (możesz zobaczyć efekty, nie polerowałem nic, bo nie było takiej potrzeby) przy użyciu X-22 rozcieńczonego Mr. Leveling Thinner i przepuszczonego przez aero o dyszy 0.3mm. Ogólnie mówiąc - pierwsza warstwa rozcieńczenie 1:1 - 1:1,5, mokra taka żeby wszystko pokryła, na ok. 1,1-1,2 bara. Za 30-60 minut druga, też raczej dość mokra, ok. 1:1,5 na 0,8-1,0 bara. Kolejna trzecia warstwa po 10-15 minutach, mokra, 1:2 - 1:2,5, na 0,5-0,6 bara. Kolejne warstwy raczej już wiele nie dadzą. Nie wolno przesadzić z ilością lakieru, mokra nie oznacza lejąca, ma być po prostu dobrze pokryte. Ponadto zawsze kładę lakier na błyszczącą bazę, którą po 3-4 warstwie właściwego koloru też traktuję w podobny sposób coraz bardziej rozcieńczoną bazą przy sukcesywnie malejącym ciśnieniu. Czyli wychodzi wtedy tak, że już na wstępne lustro kładę jeszcze lakier, który nadaje kolorowi głębię i poprawia efekt lustra.

PS. cayman dobrze pisze, kalki dopiero po wyszlifowaniu kasty i mniej więcej zaraz przed pierwszą warstwą właściwego lakieru nakładanego moim sposobem.

PS2. Jakiekolwiek prace na gotowym już lakierze X-22 rób po tygodniu, a nawet dwóch schnięcia licząc od ostatniej warstwy. Lakier ten daje dobre efekty, ale jest bardzo podatny na obróbkę mechaniczną i może ci wyskoczyć małe kuku. Ale jest to też zaleta, można go delikatnie dotknąć paluchem 1-2 dni po ostatniej warstwie i jak coś zostanie to po ok. 12h zniknie samo.
Powiedzieli mi żebym się tutaj zarejestrował i powiedział conieco o światłach...
Pozdrawiam wszystkich modelarzy klejących cywilkę - Maciej Rembisz.
Avatar użytkownika
darkies
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 28 września 2008, 19:43
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez Macio4ever » środa, 21 grudnia 2011, 21:05

Za gęsty lakier moim zdaniem. Ja bym zaryzykował i spróbował go dmuchnać super rozcieńczonym - może trochę sciągnie tej skóry.
X-22 umartwi Cię strasznie. Jak chcesz przyspieszyć i mało ryzykować - wysusz dobrze, lekko zmatuj i pociągnij TopCoatem.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez jakub_cork » czwartek, 22 grudnia 2011, 13:28

Witam, nie ma się z czym spieszyć, kalki pewnie przyjdą dopiero po nowym roku. Dzisiaj wyszlifuje i wieczorem położę dwie warstwy tak jak pisze darkies. Wielkie dzięki panowie.
jakub_cork
 

Re: Ferrari California - Revell - 1/24 - STANDARD

Postprzez GTiStyle » piątek, 28 grudnia 2012, 15:14

Podglądam podglądam. Przymierzam się do cabrio tego modelu.
Przykazanie 6. Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi.
Avatar użytkownika
GTiStyle
 
Posty: 140
Dołączył(a): czwartek, 6 stycznia 2011, 13:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości