Strona 2 z 2

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: czwartek, 15 maja 2014, 18:26
przez STI22B
Cześć, dziś chciałbym pokazać kilka rzeczy, które udało mi się zrobić w ostatnim czasie.
Na początek tylna osłona, którą została oszlifowana i pomalowana szarym podkładem tzw. "Szpachlówko-podkładem" 1000, który doskonale wyrównuje mniejsze niedoskonałości:

Obrazek

Obrazek

kolejna rzecz to elementy przedniego obniżonego zawieszenia, dla kontrastu na zdjęciu widoczna część z wersji dakarowej (biały element):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz części kasty, które po warstwie szarego podkładu została ponownie wyszlifowana i pomalowana białą bazą:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec dzisiejszej aktualizacji, przednia część kasty, która została pozbawiona dakarowych zamków tylnej klapy, które zastąpiły "ząbki" wykonane wg dokumentacji fotograficznej. Wersja PIKES PEAK nie miała możliwości uchylania klapy silnika. Klapa była mocowana przy pomocy 4 sworzni blokowanych klamrami (dwie na krawędzi dach i dwie przy głównych statecznikach pionowych tylnego skrzydła)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia dokumentujące obecność "ząbków":

Obrazek

Obrazek

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: czwartek, 15 maja 2014, 23:17
przez Marcin_Matejko
Fajna ta ostatnia fota :shock: Model w tym klimacie byłby bomba :idea:

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 17:02
przez STI22B
Marcin_Matejko napisał(a):Fajna ta ostatnia fota :shock: Model w tym klimacie byłby bomba :idea:


Nie no, takiego rozłożonego to nie zrobię ;o)

Dziś aktualizacja lakiernicza. Kasta została polakierowana 2 warstwami białego połysku. Po upływie 48 godzin przystąpiłem do maskowania jej elementów przed lakierowaniem kolorem Brilliant Blue. Cały proces maskowania zajął mi w sumie prawie 3 godziny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak prezentują się części kasty po zdjęciu maskowania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po upływie minimum kolejnych 48 godzin, "schodki" pomiędzy bielą a niebieskim zostaną zniwelowane przy pomocy papieru wodnego o gradacji 1500 i 2500.

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: niedziela, 8 czerwca 2014, 20:06
przez STI22B
Obrazek

c.d.n.

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: wtorek, 10 czerwca 2014, 09:46
przez powerpablo
Bardzo ładnie i czysto wyszedł Ci zadek autka.
Tylne lampy wyglądają rewelacyjnie.

pozdrawiam
Paweł

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: niedziela, 10 sierpnia 2014, 12:56
przez STI22B
Witam po dłuższej przerwie. Dziś chciałbym pokazać zdjęcia prawie ukończonego wnętrza modelu. Wnętrze zostało wzbogacone o okablowanie i instalację wodną do intercoolera, który również został zbudowany i zamontowany przed przednią chłodnicą. W środku pojawił się fotel kierowcy oklejony kevlarem oraz perforowana deska rozdzielcza, która została wykonana na podstawie dokumentacji fotograficznej otrzymanej od Niezawodnego Kolegi Krzyśka.
O teraz kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: niedziela, 10 sierpnia 2014, 13:00
przez Dorotka
Pikny!

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: niedziela, 10 sierpnia 2014, 13:55
przez krzysiekg
Fajnie zwaloryzowane wnętrze, ale dlaczego fotel się błyszczy?

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: niedziela, 10 sierpnia 2014, 20:53
przez powerpablo
No Piotrek kawał bardzo dobrej modelarskiej roboty.
Chciałbym chociaż tak w połowie robić modele jak Ty.

pozdrawiam i czekam na fiinish

pozdrawiam
Paweł

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2014, 17:38
przez STI22B
Cześć, dziś mała aktualizacja z budowy kasty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PostNapisane: czwartek, 14 sierpnia 2014, 12:04
przez STI22B
Wielkie dzięki Panowie za dobre słowa :) , bardzo się cieszę, że u Was model też wywołuje pozytywne emocje.

Dziś kolejna aktualizacja. Na podwozie została założona przednia część kasty. Następnie przystąpiłem do budowy stelaża mocującego pokrywę "maszynowni" 405-ki PP, który został wykonany wg dostępnej fotografii (jak już wspominałem wcześniej 405-ka PP miał tylko i wyłącznie zdejmowaną tylna część nadwozia bez możliwości uchylania jak w przypadku wersji "Dakarowej") Po założeniu kasty możliwe było przykręcenie głównej osłony podwozia, przedniego dyferencjału oraz tylnego dyfuzora. Do przedniego skrzydła zostały zamontowana przy pomocy 4 nitów pionowe płaty.

A oto kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek