Dłubaniny przy detalach ciąg dalszy:
wymyśliłem jak zrobić brakujące siłowniki do maski silnika (przy zawiasach) i do drzwi.
Jeden komplet mam z zestawu ABER'a, ale przy jego cenie nie wchodzi w rachubę zakup kolejnych.
Do wykonania siłowniczków wykorzystałem:
- zestaw rurek mosiężnych Albion Alloys,
- lutownica gazowa Dremel,
- pasta do lutowania (użyłem Easy Print).
- kawałki złomu z blaszek PE (mosiądz),
- kawałek drutu miedzianego o średnicy ok. 1 mm.
Z zestawu AA wziąłem rurki: 1.1 mm, 1.3 mm i 1.5 mm
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Sil_001_zps542d8bb5.jpg)
Mają one tę sympatyczną cechę, że pasują do siebie na zasadzie teleskopu.
Na początek nasunąłem na siebie rurki 1.1 mm i 1.3 mm. Niewiele, na długości ok. 0.5 mm i zlutowałem.
Następnie odciąłem tak, aby na cieńszej rurce zotało tylko tyle grubszej rurki, ile było nasunięte.
Tu kolejna cecha rurek: można je ciąć zwykłym nożem modelarskim
Po odcięciu otrzymałem tłoczysko siłownika ze zgrubieniem na końcu.
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Sil_002_zps5c98f341.jpg)
Następnie podobne nasunięcie zrobiłem dla rurek 1.3 i 1.5 mm. Tyle tylko, że po zlutowaniu odcięcie nastąpiło na granicy grubszej rurki. Dostałem w ten sposób cylinder siłownika z wewnętrznym kołnierzem.
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Sil_003_zpsf6b6045d.jpg)
W całej zabawie chodziło o to, żeby siłownik przy maksymalnym wysunięciu tłoczyska z cylindra nie wyskoczył na zewnątrz.
Po złożeniu do kupy:
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Sil_004_zpsdc32db26.jpg)
Uchwyty na końcach siłownika zrobiłem różne na obu końcach: na cieńszym to poprostu nawiercona i opiłowana blaszka ze złomu PE, a na grubszym kawałek drutu miedzianego, który zgniotłem w płaskich kleszczach i opiłowałem. Wyszło coś w rodzaju korka z uchem.
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Sil_005_zps09f6dac0.jpg)
Nie wiem, czy to kogoś zainteresuje :nie_powiem:
Jeżeli tak, to mogę zrobić więcej szczegółowych fotek. Czeka mnie zrobienie kilkunastu siłowników tym sposobem.
Próbowałem wykorzystać rurki z zestawów Trumpeter'a (pokazały się ostatnio w sklepach), ale są zbyt grubościenne
Na koniec jeszcze kilka fotek ze zmagań z wlotami powietrza na maskach i "siatkowania" skrzeli.
Wersja 722
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Maska_001_zpsd3d5cb64.jpg)
Od strony silnika. Pod spodem będą jeszcze siateczki maskujące wloty, więc nie przykładałem się zbytnio do eleganckiego przycinania folii alu.
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Maska_002_zps903fb3c1.jpg)
Wersja Hamann:
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Maska_003_zpse9d42324.jpg)
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Maska_004_zpsa628eb35.jpg)
Skrzela od 722:
![Obrazek](http://coppercat.nazwa.pl/img/Mercedes_SLR/Detale/Skrzela_zps806121e1.jpg)
Sorry za wypaćkane maski silników, ale fotki robione na roboczo.
I to by było na tyle.......