Aktualizacja.
Na początek fotki przymiarki kół z niskimi oponami.
Niestety nie wyglądało to dobrze ....
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img6/7985/e2ph.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img835/3686/tbyv.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img827/7802/v9l7.jpg)
Opony już wymieniłem, ale czekam jeszcze na przesyłkę od Daniela z HE z innymi felgami.
Dalsza część zmagań z zawiasami klapy silnika.
Zawiasy z zestawu Aber'a zamontowane wg wskazówek Draz'a niby się sprawdziły.
Napisałem "niby", bo nie do końca mi się to rozwiązanie spodobało.
Może coś źle zrobiłem, ale klapa się praktycznie tylko uchylała (wisiała bardzo nisko nad komorą silnika). Wyglądało to nie naturalnie. Nie zdążyłem zrobić fotek, bo po drugim otwarciu całość się urwała
Jest jednak kłopot z "upchnięciem" siłowników pod maską
![:idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
. A jak już się wymieszczą, to opory przy ruchach klapy są tak duże, że ona się po prostu urywa.
Tutaj moje spostrzeżenie:
Należy montować siłowniki w miarę możliwości wzdłuż osi kasty
Jeżeli będą po skosie (wzdłuż otworu komory silnika), prawie na pewno zostaną wyłamane.
Przećwiczyłem to niestety
Co zrobiłem:
- dorobiłem stopki siłowników od strony maski. Te z zestawu są tak mikroskopijne, że nie dają szansy na skuteczne przyklejenie. Zresztą na fotkach Draz'a widać, że też są większe. Czyli w siłownikach przeróbka w sumie wszystkich stopek (poprzednio dorabiałem te dolne, przy kaście).
- wykorzystałem moje zawiasy (skopiowane z alpaki 0.3 mm), ale zmontowane tak, aby zamykały się w przeciwnym kierunku niż zestawowe. Przy otwieraniu maska przesuwa się do przodu, a nie na szybę jak poprzednio. Wiem, że jest to gorsze rozwiązanie, ale jedyne, jakie zadziałało. W tym przypadku wszystko płynnie działa i co najważniejsze - mieści się z zapasem.
- przesunąłem mocowanie siłowników tak, aby można je było zmieścić w pozycji równoległej do osi modelu. Przesuniecie niestety w kierunku zderzaka. Niestety, bo ogranicza to wysokość otwierania klapy
Zamontowane nowe zawiasy, a siłowniki jeszcze na "starej" pozycji (po urwaniu, z oryginalnymi stopkami)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img834/2959/5pdq.jpg)
Podniesione siłowniki i "otwarte" zawiasy żeby ocenić kąt otwarcia maski.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img802/2850/90j1.jpg)
Doklejona maska
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img196/4353/wzcq.jpg)
Pierwsze otwarcie .... Emocje, jak przy utracie cnoty
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img35/8994/89z0.jpg)
Maskę można podnieść bez unoszenia zawiasów (wygląda to lepiej niż otwarta do końca
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img9/9396/faln.jpg)
Pełne otwarcie.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img22/8128/17d9.jpg)
Wygląda to tak sobie, ale naprawdę jest to kompromis między miejscem na siłowniki a kątem otwarcia maski.
I na koniec widok z przodu.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img31/2021/fq10.jpg)
Fotki robione "na roboczo" z ręki. Komórką. W końcu nie wiedziałem, czy to zadziała ....
Czekam na sensowne rady i uwagi
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dopisane:
Mały off top.
Zrobiłem zawiasy do MB SLR McLaren z zestawu Aber'a.
Po prostu bajka
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
. Sama przyjemność składania tego do kupy
Gratulacje dla Draz'a (rozumiem Bartku, że to Twój projekt).
Fotki (przed malowaniem):
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img593/505/nh1a.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img593/820/xqcg.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img543/4548/ajg1.jpg)