Strona 17 z 18

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 11:11
przez siara1939
Taki:
Obrazek

Dremel Versatip.
Mozesz lutowac kolba, albo po sciagnieciu tej szpiczastej nakladki palnikiem. Dodatkowo jest redukcja do zwezania plomienia.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 11:19
przez Kazik
I co warto?

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 11:41
przez siara1939
Jak najbardziej. Ja mam swoja juz dluzszy czas i nie zawiodla.
Wiem, ze byly przypadki, ze sie cos zatykalo, lub iskra nie palila- jak u Pattersona, ale to odosobnione przypadki.
Napelniasz gazem do zapalniczek, wiec wygoda.
Palnik regulowany suwakiem.

Ja polutowalem takie rzeczy, wiec mozesz sam porownac, co mozna z niej wykrzesac:
podloga do Bf 109(1/32)
Obrazek

oslony do dzialka 20mm i konstrukcja pod siatke na naboje(1/35)
Obrazek

roofrack do opla(1/35)
Obrazek

20mm dzialko do U-Boata (1/72)
Obrazek

wintergarten do U-Boata (1/72)
Obrazek

dzialo 88mm do U-Boata(1/72)
Obrazek

Roofrack do VW (1/24)
Obrazek

Jak sam widzisz, mozna lutowac dosc precyzyjnie.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 11:51
przez Kazik
Nieźle.
Tak dla pewności jeszcze zapytam choć po fotkach wydaje mi się że to możliwe.
Czy można nią lutować pojedyncze miejsca bez ryzyka że się rozlutowują połączenia w miejscach poprzednich.
Bo w przypadku tego mojego palnika musiałem lutować wszystko na raz. Inaczej tak się wszystko nagrzewało że lutując w jednym miejscu drugie się rozpadało.

Tak popatrzyłem w sieci i ten zestaw co pokazałeś nie jest taki strasznie drogi. Można dostać za ok. 130-140zł.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 11:52
przez siara1939
Do lutowania miejsc gdzie jest szansa na rozlutowanie poprzedniego lutu ja stosuje chusteczke namoczona w wodzie jako bariere.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 11:56
przez Kazik
Aha!
Wiem że można dostać takie pincety którymi łapie się element tuż za lutowanym miejscem i ona bardzo fajnie przechwytuje temperaturę.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 12:02
przez siara1939
Kazik napisał(a):Aha!
Wiem że można dostać takie pincety którymi łapie się element tuż za lutowanym miejscem i ona bardzo fajnie przechwytuje temperaturę.

Tego narzedzia nie uzywalem, ale moj sposob sprawdza sie znakomicie.
Wiem, ze wiekszosc lutujacych modelarzy uzywa takiej bariery w postaci chusteczki namoczonej w wodzie.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 12:06
przez Kazik
Dzięki za wszystkie informacje.
Na pewno wykorzystam.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 12:07
przez siara1939
Prosze bardzo.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 13:06
przez wuen
Kazik napisał(a):Aha!
Wiem że można dostać takie pincety którymi łapie się element tuż za lutowanym miejscem i ona bardzo fajnie przechwytuje temperaturę.

Można:
Obrazek
Obrazek

Cena wysoka - ale można kupić sporo taniej używaną, np.
http://cgi.ebay.de/Belzer-Waermeableitpinzette-Nr-5577-gebraucht-/180632492197

Można też dostać na testy od kolegi, u którego leży w szufladzie nieużywana i ewentualnie czeka na zakup palnika... ;o)

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 15:49
przez Patterson
Zgadza się, moja sztuka miała usterkę iskrownika, niemniej, w serwisie wymienili mi cały egzemplarz na nowy, tak więc pełna profeska , a ten działa jak złoto. :)

Co do pracy, ja Blitza lutowałem tylko tą lutownicą i często na żywioł, bo strumień z redukcją jest ograniczony, w ciasnych miejscach wspomagałem się chusteczką z wodą i nie ma problemu.

Obrazek

Obrazek


Polecam, nie wyobrażam sobie dziś lutowania bez tego sprzętu.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 21:09
przez TomZak
Kazik, mogłbym mieć prośbę? Mógłbyś pomierzyć ten amortyzator? Interesują mnie wszystkie wymiary łącznie z grubością druta w sprężynie i ogólnymi wymiarami sprężyny. Byłbym baardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Tomek

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 22:22
przez Kazik
Wybacz prymitywny schemacik

Obrazek

od oczka górnego do dolnego jest 13,1mm
odcinek na którym znajduje się sprężyna to 9,05mm
średnica całego zespołu po obrysie zew. 3,85mm
grubość drucika sprężyny to 0,38mm

jeśli chciałbyś coś jeszcze to pisz.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 23:08
przez TomZak
Dziękuję, strasznie małe to ustrojstwo, na moim projekcie miałem 4 mm szerokości i się zastanawiałem nad 5 ale by było za duże, a tu widzę, że muszę jeszcze zmniejszyć, długość sprężyny też była bliska - mam 8 mm na proj. ;) Dobrze, że mam jeszcze nie zaduże palce.
Poproszę jeszcze wymiar pręcika w sprężynie i tego niżej.
Przy okazji - wie ktoś gdzie dostanę takie sprężynki?

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 23:20
przez Kazik
Pręciki wewnątrz sprężyny mają: cieńszy 0,8mm, grubszy 2,75mm.

TomZak napisał(a):...strasznie małe to ustrojstwo...

Tez tak początkowo myślałem, ale jak porównałem z tymi które robiłem ręcznie to się okazało że fajnie wyglądają. Nie tak topornie.