Kolejny na warsztat wszedł układ wydechowy.Wszystkie kolektory były pojedynczymi elementami które trzeba było spasować i dokleić do tzw.przejściówki od której odchodzi rura wydechowa i ta też składała się z dwóch części.Łącznie jedna strona to siedem elementów które trzeba było obrobić ze szwów a dodatkową niespodzianką były przejściówki które miały większą średnicę od kolektorów i z oszlifowaniem trochę czasu się zeszło.Kolejnym etapem było stworzenie spawów.
Tamiya zaproponowała XF-56 Gray metalik na kolektory razem z przejściówką a rury wydechowe w czarnym półmacie X-18.
Po wyszukaniu w necie fotek referencyjnych okazało się że kolorystyka jest nieco inna i wymagało to paru zabiegów.
Po położeniu podkładu wydechy fuknąłem czarnym połyskiem i bezbarwnym clearem,osłoniłem rury wydechowe razem z przejściówkami i na pierwszy ogień poszedł HF-63 german gray aby kolektorom nadać porowatość a potem Alcladami Copper,Pale Burnt Iron,Jet Exhaust ,Hot Metal Fiolet zaczęła się zabawa.
Po tym zabiegu osłoniłem kolektory taśmami maskującymi i przejściówki i rury wydechowe fuknąłem Alcladem Chrom a na to celem zrobienia lekkich przepaleń poszedł niebieski clear i hot metal fiolet zostawiając końcówki rur w samym chromie.
To fotki referencyjne
i moja zabawa
Cdn.....