Strona 3 z 8

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: wtorek, 15 marca 2016, 18:58
przez szpaku86
Witam !

Dzięki za komentarz.

Dawno nie pokazywałem karoserii Porsche, a tak się składa ze ostatnie półtora tygodnia walczyłem z polerowaniem modelu:

przed:

Obrazek

Po:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: wtorek, 15 marca 2016, 23:10
przez BCI Batou
Piękny kolor w genialnym wykonaniu, co jeszcze potęguje efekt. Łał, po prostu łał...

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 00:35
przez karambolis8
Mam parę pytań, bo mam problem z uzyskaniem takiego samego efektu. Jakimi papierami szlifujesz kastę przed polerowaniem? Jak długo polerujesz każdą z trzech past?

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 10:46
przez Adas'
Zazdraszczam umiejetnosci polukrowania karoserii na takie lustro. Z drugiej strony przynajmniej moje modelowanie to przynajmniej choc troche budowanie, a nie w 99% oklejanie i szlifowanie :D...

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 16:22
przez Coppercat
Adas' napisał(a):Zazdraszczam umiejetnosci polukrowania karoserii na takie lustro. Z drugiej strony przynajmniej moje modelowanie to przynajmniej choc troche budowanie, a nie w 99% oklejanie i szlifowanie :D...


A ja próbuję znaleźć swoje miejsce gdzieś pośrodku :idea:
Niech się błyszczy, ale daję dużo od siebie.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 16:38
przez Adas'
Meh. Nie chodzi o dodawanie "od siebie", a raczej o czas na same budowanie, kombinowanie. Jak widze to:

Obrazek

To mi sie konkretnie odechciewa blyszczykow. Dwie godziny maskowania, 3 sekundy psiukania, 15 minut mycia areografu, 24 godzin czekania, znowu maskowanie, 3 sekundy psiukania i tak dookola.

Nie umial bym tak.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 17:37
przez szpaku86
Jak zawsze dziękuje za komentarze !

A wiec po kolei;

karambolis8 napisał:

Mam parę pytań, bo mam problem z uzyskaniem takiego samego efektu. Jakimi papierami szlifujesz kastę przed polerowaniem? Jak długo polerujesz każdą z trzech past?


A wiec przed polerowaniem model szlifuje papierami od 1200 do 2500, początkowo na sucho, finalnie na mokro. Jeśli chodzi o używanie past polerski to wszystko z wyczuciem, nie ma jakiejś receptury typu więcej schodzi czerwonej pasty a mniej białej... Generalnie cały proces wymaga cierpliwości i staranności szczególnie przy używaniu papierów ściernych - zabawa może skończyć się przetarciem lakieru do podkładu i zaczyna się dramat. Dlatego w moim wykonaniu trwa to tak długo...

Adas' napisał:

Zazdraszczam umiejetnosci polukrowania karoserii na takie lustro. Z drugiej strony przynajmniej moje modelowanie to przynajmniej choc troche budowanie, a nie w 99% oklejanie i szlifowanie :D...


Przyznam ze to dosyć powierzchowna ocena pracy jaka wkładam w moje modele... Ja raczej staram się nie porównywać technik jakie stosuje dany modelarz by osiągnąć zamierzony efekt - uwagę skupiam bardziej na wspomnianym efekcie. Ciebie bardziej kręcą samochody które dostały od życia w kość (w blachę) i moim zdaniem jesteś genialny w tym co tworzysz - co z reszta widać po efektach Twoich prac. Mnie z kolei kreci detalizm i oddawanie jak największej ilości szczegółów w modelach by te wyglądały jak ich realne odpowiedniki- nity, przewody, pasy, lśniący lakier itp. Czy takie modelowanie jest ciekawsze czy mniej ciekawe? Odpowiedz znowu sprowadza się do twierdzenia - zależy co kogo bardziej kreci. Ale na pewno nie zgodzę się ze jest to w 99% oklejanie i szlifowanie i nie dodawanie nic od siebie ;o)

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 17:58
przez Adas'
JW do Jacka. Nie chodzi mi o nie dodawanie mniej dodawania czy cotam, tylko o sama cierpliwosc do tych, wedlug mnie raczej nudnych powtarzalnych prac. Serio, podziwniam bo ani nie umie, a jak bym umial to by mi sie pewnie nie chialo. Ja juz buduje jeden samocho przez caly rok... Strach pomyslec ile bym budowal jak bym se ubzdural ze chce go tak jak ty,

A co do efektu, no sluchaj, bez dwoch zdan jest to raczej gorna polka, czyli chyba warto.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 19:36
przez szpaku86
Dziękuje za pochwale !


Dziś kolejna fala zdjęć maskowania modelu, tym razem w celu malowa odblaśnika tylnych lamp:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 20:24
przez karambolis8
Fajnie by było, gdybyś komentował jakoś to co widać na zdjęciach. Np jaka farba została użyta do odbłyśników. Czy poszła bezpośrednio na pomarańczowy.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 20:51
przez Edekpl
Porsche świetne ! Podziwiam że chce się tobie tyle maskować pod kilkusekundowe malowanie.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 21:08
przez piotr dmitruk
Ale dlaczego maskujesz tak wiele? Malujesz pistoletem?
Ja nawet w 1:72 tyle nie maskuję.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 22:35
przez Coppercat
piotr dmitruk napisał(a):Ale dlaczego maskujesz tak wiele? Malujesz pistoletem?
Ja nawet w 1:72 tyle nie maskuję.


Zgadzam się z Piotrem: to maskowanie to gruba przesada :idea:
Natomiast warsztat super 8-) . Piękna robota.

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: niedziela, 20 marca 2016, 12:20
przez Dorotka
Coppercat napisał(a): Zgadzam się z Piotrem: to maskowanie to gruba przesada :idea:


Bynajmniej ... Zakładam, że do tego efektu potrzebne było malowanie na konkretnym ustawieniu dyszy, ciśnienia i z konkretnej odległości... Stąd tak a nie inaczej...

;o)

Re: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel 1:24Ta

PostNapisane: niedziela, 20 marca 2016, 13:15
przez Coppercat
Jacku, chodziło mi o to, że można przymaskować dokładnie tam, gdzie jest to konieczne, a resztę zakryć np. woreczkiem foliowym albo folią alu. Szpaku86 namęczył się przy maskowaniu, zużył kilometr taśmy i dopiero potem użył czegoś większego do zakrycia całości.

karambolis8 napisał(a):Fajnie by było, gdybyś komentował jakoś to co widać na zdjęciach. Np jaka farba została użyta do odbłyśników. Czy poszła bezpośrednio na pomarańczowy.


Podpisuję się pod komentarzem Adama.