Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 15:49

No, dajesz do pieca! Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 20:38

Super- kocham takie projekty.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez daddycustomizer » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 23:43

To jest chyba najlepsze, co pokazałeś do tej pory, gratulacje za myślenie i podejmowanie się budowy takich rzeczy.
daddycustomizer
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2010, 13:02

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » środa, 2 lutego 2011, 13:48

daddycustomizer napisał(a):To jest chyba najlepsze, co pokazałeś do tej pory, ...

Z taki tekst to nie wiem czy dziękować czy się obrażać :-| ;o)

Dziękuję Panowie za komentarze.


Tak jak pisałem to był prototyp, a teraz wersja przedprodukcyjna.

Obrazek

pomyślałem, że z rurek mosiężnych wyjdzie chyba trochę zgrabniej i będzie to sztywniejsza konstrukcja

Obrazek

było trochę zabawy ze stworzeniem szablonu, w którym lutowałem rurki, ale myślę, że było warto

Obrazek

jest to wersja z gwintowaną regulacją wysokości :mrgreen: (uśmiech :) do Waldka za podrzucenie fajnego pomysłu)

Obrazek

Obrazek

oglądając nie uzbrojonym okiem wydawało się, że wszystkie spawy są wyszlifowane a tu na fotkach takie brzydactwa. Muszę to poprawić z lupką na oczach

Obrazek

Obrazek

jeszcze kilka rzeczy skoryguję. Drażni mnie też ta sprężyna. Ma o jakieś 0,2mm za gruby drut. Szukam drutu o średnicy 0,5mm w miarę sztywnego na jej wykonanie.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez TomekWnęk » środa, 2 lutego 2011, 14:06

Kazik napisał(a):Drażni mnie też ta sprężyna. Ma o jakieś 0,2mm za gruby drut. Szukam drutu o średnicy 0,5mm w miarę sztywnego na jej wykonanie.
Miałem to napisać, ale pomyślałem, że będzie wyglądało że się czepiam.
Ogólnie to znów nowy poziom panowie wyznaczacie.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Fred-k2 » środa, 2 lutego 2011, 15:49

Bardzo fajny pomysł z gwintowaniem, ładne wykonanie ;o)
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 22:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » środa, 2 lutego 2011, 16:16

Tak jak myślałem, zawiecha jest klasa. Natomiast coś widze, że gięte było bez giętarki albo piachu w środku bo się na łuku załamuje rurka... Trzeba z kółka pasowego zrobić giętarkę...

No ale jest OK, ;o) ;o) :P
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez wuen » środa, 2 lutego 2011, 16:29

Macio4ever napisał(a): widze, że gięte było bez giętarki albo piachu w środku bo się na łuku załamuje rurka... Trzeba z kółka pasowego zrobić giętarkę...

Można też na zamrożoną w rurce wodę -rurka wygina się bez zapadania na łukach
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 08:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Mikey » czwartek, 3 lutego 2011, 00:04

Twój projekt obok projektu Siary jest dla mnie mega fascynujący. Obaj robicie coś takiego do czego ja dążę w modelarstwie i Wasze relacje dają wiele fajnych pomysłów i rozwiązań. Tak więc w pewnym sensie dzięki za to, od amatora dla profesjonalistów ;)
Avatar użytkownika
Mikey
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek, 1 sierpnia 2008, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez siara1939 » czwartek, 3 lutego 2011, 00:08

Konkretnie widze sie dzieje w tym watku. Fiu fiu....
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Mr. Headshok » czwartek, 3 lutego 2011, 11:54

Wielki szacun Panie Kazik za ten wątek. Doskonała szkoła modelarstwa, jubilerki i czegoś tam jeszcze... :)

No i te zdjęcia!!!
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » czwartek, 10 lutego 2011, 01:03

Dziękuję, dziękuję!

Dla mnie to doskonała szkoła cierpliwości.

Zawieszenia ciąg dalszy.
Na zaprzyjaźnionym forum kolega zwrócił mi uwagę, że poprzeczka podtrzymująca amortyzator w dolnym wahaczu jest trochę za cienka

Obrazek

przyznałem mu rację. Poprawiłem poprzeczkę i oczyściłem trochę połączenia i końcówki

Obrazek

początkowo myślałem o tym żeby zostawić mosiężne elementy nie malowane tylko wypolerowane. Po przepolerowaniu na oko świecą się jak jakieś kolczyki, ale na makro już nie jest tak ładnie. Widać przebarwienia przy spawach. Raczej nie uda mi się ich usunąć.
Z przodu przymocowałem na stałe wsporniki podtrzymujące górny wahacz i usunąłem elementy podtrzymujące resory

Obrazek

Zabrałem się też za tył.
Początkowo myślałem, że będzie dużo prościej... ale okazało się inaczej :-| .
Oczywiście możliwości przeróbki zawieszenia jest przynajmniej kilka.
Najpopularniejsze jest rozwiązanie z czterema równoległymi drążkami

Obrazek

do tego dochodzi jeszcze jeden do mostu

Obrazek

oraz wariacje ze sprężynami w różnym ustawieniu lub poduszki powietrzne

Obrazek

Obrazek

Na takie rozwiązanie się nastawiałem.
Nie udało mi się niestety znaleźć żadnego zdjęcia, co z tyłem zrobili panowie z WCC. O ile z przodu pojawiła się ładna fota to na tył nie ma nic. Zacząłem dokładniej przyglądać się fotkom, którymi dysponuje i na jednej pojawiły się moje wątpliwości

Obrazek

w zaznaczonym miejscu powinny być dobrze widoczne dwa równoległe drążki. Wrodzona ciekawość nie pozwoliła mi odpuścić. Złapałem się za film i zacząłem go oglądać jeszcze raz dokładniej. Dacie wiarę, że film też tak skręcili, że nie widać porządnie tego cholernego zawieszenia. Ale jednak coś tam udało mi się wyczaić

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

okazało się, że mamy skośnie usytuowane amortyzatory ze sprężynami i zestaw czterech drążków tyle, że dwa równoległe do ramy i dwa skośne do mostu, czyli coś takiego

Obrazek

tutaj jest w wariacji z poduszkami, ale pokazałem tą fotkę, bo drążki do mostu są takie długie, do przeciwległej belki. Są też wersje takie

Obrazek

to nie do końca rama z tego samego modelu forda, ale wiadomo, o co chodzi. Rozwiązanie to chyba jest mniej popularne, bo nie ma z nim za dużo fotek :)
W każdym razie dla mnie trudniejsze do wykonania. Po pierwsze drążki pod skosem - więcej przymiarek, po drugie mocowanie do mostu, którego grucha ma obły kształt. No, ale cóż jak już zacząłem się w to bawić
Przy okazji przeczesywania filmu odnalazłem ładne ujęcie zbiornika paliwa

Obrazek

Przy okazji prac przygotowawczych starałem się ogarnąć trochę ten most (nigdy więcej AMT), wał też nie wygląda najlepiej

Obrazek

na fotce tego tak nie widać, bo wychodzi bardzo jasno, ale prosty i równy to on nie jest. Już chciałem pochlastać i jedno i drugie i zrobić od nowa, ale z mostem sobie odpuszczę. Wał dorobię później z pręcika 4mm.
Do rzeczy, na początek musiałem jeszcze powiększyć otwory na koła w skrzyni

Obrazek

Obrazek

Obrazek

nawet, jeśli uda się zorganizować większe (pracujemy nad tym ;o) ) to powinny się i tak zmieścić. Wkleiłem elementy mocujące skośne drążki i wygląda to tak

Obrazek

czerwone linie pokazują gdzie kiedyś była belka, którą „wykręciłem” robiąc miejsce na zbiornik paliwa. Do zamocowania wzdłużnych drążków wykorzystam jedno mocowanie resorów. Czerwone kółeczko, niebieski zostanie usunięty

Obrazek

uchwyty drążka, które będą zamocowane do osi mostu już mam zrobione, ale jeszcze nie zamocowane. Czeka je lekka poprawka MSem.
Na MSa planuję też zrobić mocowanie drążków skośnych do gruchy mostu

Obrazek

próbowałem doszlifowywać pod kształt, ale za dużo z tym zabawy. Przyłożę jeszcze plastycznego MSa do gruszki i złapię jej krzywiznę. Jak zastygnie oszlifuję, przykleję i będzie git. To tak w skrócie.
Przy ustawieniu, że most jest na grubość patafixa pod ramą koła chowają się tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek

powinno wystarczyć. Dalej się nie da, bo musiałbym przerabiać ramę.
Jeszcze trochę zabawy mi zostało, mam nadzieję, że wytrwam.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Fred-k2 » czwartek, 10 lutego 2011, 01:09

Nowe zawieszenie jak marzenie ;o)
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 22:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » czwartek, 10 lutego 2011, 08:53

Przestań droczyć się z nami poprawkami, zrób po prostu cały model do nowa :D
Bardzo, bardzo ładnie wyszło zawieszenie, precyzyjna robota.
Ostatnio edytowano czwartek, 10 lutego 2011, 10:57 przez Macio4ever, łącznie edytowano 1 raz
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » czwartek, 10 lutego 2011, 10:55

Macio4ever napisał(a):Przestań droczyć się z nami poprawkami, zrób poprostu cały model do nowa

No niestety chyba zapowiada się na to, że nie będzie części, w którą bym nie ingerował.
A niektórych naprawdę nie chciałbym ruszać, ale mnie wkurza ta "dokładność" AMT.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości