Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24
Czas na nowy projekcik. Nowych modeli wciąż przybywa, a na warsztacie cisza. Aby podkręcić tempo zaczynam budowę trzech (prawie) identycznych rajdówek - Toyota Celica Turbo 4WD (ST-185). Model baza to dobrze znana Tamiya 24125:

Toyota nr 1 to:
wersja pudełkowa Tamiyi, czyli załoga Didier Auriol/Bernard Occelli - Rajd Monte Carlo 1993. Pierwszy rajd nowego zespołu Toyota Castrol i pierwsze zwycięstwo Auriola w nowym dla niego aucie. Do tej wersji posiadam nowe kalki numerów bocznych, gdyż te które dała tamiya są po prostu żółte i to nie ze względu na wiek. Kalki z zaprzyjaźnionej firmy mf-zone.pl



Toyota nr 2 to:
Tym razem ostatni rajd sezonu 1993 czyli angielski Network Q RAC Rally i druga załoga zespołu Juha Kankkunen/Nicky Grist. Zwycięstwo w rajdzie i przypieczętowanie 4-tego tytułu Mistrza Świata dla kierowcy. Rajd rozgrywany praktycznie na wszystkich możliwych nawierzchniach (asfalt, szuter, śnieg). Model będzie w wersji szutrowej. Kalki to połączenie oryginalnych tamiyi + revell (cartograf).


Toyota nr 3 to:
Zwycięzcy Rajdu Katalonii 1994 Enrico Bertone/Massimo Chiapponi. Włoski zespół, czeski sponsor. W kolejnym roku oglądałem załogę podczas Rajdu Polski. Zestaw kalek to Reji Model. Kalki mają już ponad 10 lat i w końcu trzeba się za nie zabrać.





Rajd Katalonii w 1994 roku był zaliczany do klasyfikacji mistrzostw F2(auta z napędem na jedną oś i silnikiem do 2l). Stąd łatwe zwycięstwo w generalce dla Bertone - przy braku na starcie całej ówczesnej czołówki. Ciekawostką rajdu był start przed własną publicznością w charakterze "przecieraka" - Carlosa Sainza:

To tyle wstępu. Modele planuje zrobić bez poważniejszych przeróbek. Prosto z pudła + pasy, zapinki.
Prace zaczynam od podwozia, pierwsze z lewej dziewicze, w środku - w trakcie szlifowania i z prawej po 4 warstwach podkładu białego Tamiya i 2 warstwach TS-26.

Części przygotowane do obróbki, po podkładzie również dostaną TS-26

Krytyka, komentarze i sugestie mile widziane. Jeżeli ktoś posiada fotki wnętrza tej celicy - byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Krzysiek
Toyota nr 1 to:
wersja pudełkowa Tamiyi, czyli załoga Didier Auriol/Bernard Occelli - Rajd Monte Carlo 1993. Pierwszy rajd nowego zespołu Toyota Castrol i pierwsze zwycięstwo Auriola w nowym dla niego aucie. Do tej wersji posiadam nowe kalki numerów bocznych, gdyż te które dała tamiya są po prostu żółte i to nie ze względu na wiek. Kalki z zaprzyjaźnionej firmy mf-zone.pl


Toyota nr 2 to:
Tym razem ostatni rajd sezonu 1993 czyli angielski Network Q RAC Rally i druga załoga zespołu Juha Kankkunen/Nicky Grist. Zwycięstwo w rajdzie i przypieczętowanie 4-tego tytułu Mistrza Świata dla kierowcy. Rajd rozgrywany praktycznie na wszystkich możliwych nawierzchniach (asfalt, szuter, śnieg). Model będzie w wersji szutrowej. Kalki to połączenie oryginalnych tamiyi + revell (cartograf).

Toyota nr 3 to:
Zwycięzcy Rajdu Katalonii 1994 Enrico Bertone/Massimo Chiapponi. Włoski zespół, czeski sponsor. W kolejnym roku oglądałem załogę podczas Rajdu Polski. Zestaw kalek to Reji Model. Kalki mają już ponad 10 lat i w końcu trzeba się za nie zabrać.




Rajd Katalonii w 1994 roku był zaliczany do klasyfikacji mistrzostw F2(auta z napędem na jedną oś i silnikiem do 2l). Stąd łatwe zwycięstwo w generalce dla Bertone - przy braku na starcie całej ówczesnej czołówki. Ciekawostką rajdu był start przed własną publicznością w charakterze "przecieraka" - Carlosa Sainza:

To tyle wstępu. Modele planuje zrobić bez poważniejszych przeróbek. Prosto z pudła + pasy, zapinki.
Prace zaczynam od podwozia, pierwsze z lewej dziewicze, w środku - w trakcie szlifowania i z prawej po 4 warstwach podkładu białego Tamiya i 2 warstwach TS-26.
Części przygotowane do obróbki, po podkładzie również dostaną TS-26
Krytyka, komentarze i sugestie mile widziane. Jeżeli ktoś posiada fotki wnętrza tej celicy - byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Krzysiek