Strona 1 z 5

Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 16:09
przez zmorka
Witam wszystkich serdecznie, wybór nie mógłby być inny :mrgreen: w związku z remontem egzemplarza w skali 1:1 ;o) , więc jest jedyny i słuszny i ze słusznej stajni zwanej Honda ;o)
Obrazek

Jest to dopiero moj trzeci model i już mam pytania, a mianowicie jaka jest kolejność jeśli chodzi o montaż silnika, gdyż w żaden sposób nawet po wstępnym montażu silnika nie wchodzi do ramy a jakoś nie wyobrażam sobie sklejania ramy po włożeniu silnika, więc może ktoś coś podpowie :?:

Bardzo przepraszam za jakoś zdjęć, gdyż wziąłem się za model z "partyzanta" i nie byłem przygotowany na zdjęcia.
Obrazek

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 16:34
przez Kazik
Szkoda że nie w dziale konkursowym.
Zdaje się ze Aoshima robi to w ten sposób że ramę trzeba skleić dopiero po uprzednim włożeniu silnika.
Tak miałem np. w Vmaxie.

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 16:55
przez zmorka
Marek, w konkursie wiesz czemu nie startuje, poza tym chciałbym dołożyć kilka imitacji śrub itp a to już jest kategoria open, a to zdecydowanie za wysoki poziom jak dla mnie.
Dzięki bardzo za informację, tak myślałem, że z tą ramą inaczej się nie da , no trudno,jakoś postaram się żeby to miało ręce i nogi i nie wyglądało źle po sklejeniu.

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 16:56
przez Mr. Headshok
Ciekaw jestem tego modelu/warsztatu. Chętnie bym sobie kupił i skleił jakiegoś nejkeda. Mam mega apetyt na jakiś model Aoshimy. Ale wstrzymam się z tym do wiosny - mam wtedy zamiar coś kupić w skali 1/1 (sprzedałem swoje KLE500 :) ) i może zaraz potem w 1/12 - było fajnie mieć to samo w miniaturze ;o)

Sprawdź, czy nie da rady najpierw skleić główki, następnie rozchylić ramę i wkleić silnik, a na końcu skleić tyną część ramy.

zmorka napisał(a): (...) Bardzo przepraszam za jakoś zdjęć, gdyż wziąłem się za model z "partyzanta" i nie byłem przygotowany na zdjęcia.


No, zdjęcia faktycznie tragedia ;o)

Dołączaj do konkursu!!!

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 17:05
przez zmorka
Mr. Headshok napisał(a):Sprawdź, czy nie da rady najpierw skleić główki, następnie rozchylić ramę i wkleić silnik, a na końcu skleić tyną część ramy.




Może jest to metoda , oczywiście pomysł sprawdzę , a co po poczciwym KLE :?:

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 17:12
przez Mr. Headshok
zmorka napisał(a): (...) a co po poczciwym KLE :?:


Mam kilka na tapecie: Transalp 650, DL650... A jak nie enduro, to jakiś klasyczny naked: SV650N, Hornet... :?: Generalnie chciałbym ''widlaka''.

Sorry za OT ;o)

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 17:24
przez zmorka
Hmmmm, uwielbiam widlaki za ich dźwięk, trampek jest nie do zajechania, sv - nie no odpada, hornet -narwaniec :mrgreen: a nie pomyślałeś o pięknej włoskiej stylistyce (niekoniecznie dobrej mechanice) np. monster 696 + :?: Myślałem żeby zrobić takie malowanie :
Obrazek

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 19:27
przez greatgonzo
Leję na fauki i śmierdzące cwajtakty!

:P

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 20:08
przez Kazik
greatgonzo napisał(a):Leję na fauki...

E tam sąsiad ma VTR1000 w wersji na tor i nieźle daje ognia.

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 20:13
przez greatgonzo
E tam, SP-1 ani SP-2 nie widziałem na torze od lat, a i wtedy były to totalne wyjątki.
Nie przypadkiem...

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 20:27
przez Kazik
Nie mówię że to jakaś rewelacja jest ale zadbany i doinwestowany sprzęt jeszcze nieźle daje radę. Po za tym podoba mi się ta praca silnika jeszcze na wydechu Akrapovic'a.

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 20:29
przez Macio4ever
Wracając do CB400... :P

Mam w planach zakup tego modelu więc tym bardziej chętnie popatrzę. Co do fotek, to raz takie przejdą potem, zjedzą Cię wyrzuty sumienia. 8-) :mrgreen:

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 21:29
przez Mr. Headshok
greatgonzo napisał(a):Leję na fauki i śmierdzące cwajtakty!


Bo nie znasz się zwyczajnie!!! A to zdjęcie z avatara to w guglach znalazłeś chyba... :mrgreen:


Dawaj zmorka z warsztatem - też chętnie popatrzę na porządny warsztat z aoszimowskim wypustem.

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: poniedziałek, 3 października 2011, 01:40
przez greatgonzo
Google rules!

Podobnie jak R4. Zmorka porządne moto tu buduje, a nie jakieś durne V.

Re: Honda CB400 Super Four Aoshima 1/12

PostNapisane: niedziela, 16 października 2011, 14:47
przez zmorka
Postanowiłem też coś dłubnąć , niestety muszę stwierdzić że Aoshima to niestety nie to samo co Tamiya :oops: , ale cóż jak się nie ma co się lubi ;o) , poszła pierwsza wrastwa szpachli i podkładu, najpierw zbiornik :
Obrazek

Obrazek
od razu wychodzą pierwsze niedoskonałości po szpachlowaniu.
Następnie poszły boczki i błotnik przód:
Obrazek

Obrazek
Następnie rama, absolutnie jakoś nie widzę łączenia ramy po zamontowaniu silnika, no ale inaczej się chyba nie da, no i zadupek:
Obrazek

Obrazek


No i silnik, strasznie dużo szpar, musiałem szpachlować, zrobiłem także otwory pod wydech:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

jeszcze sporo pracy przy silniku, a że jest to golas to główna jego ozdoba jest właśnie silnik :mrgreen:
Tymczasem przerwa około miesiąca, teraz ja idę na "warsztat", pozdrawiam wszystkich :D