Przyszła kolej na mnie.
To moja pierwsza relacja na nPWMie, więc proszę o wyrozumiałość.
Model to Mercedes Unimog 1300, Revella - skala 1:24.
![Obrazek](http://img155.imageshack.us/img155/249/unimogxh9.jpg)
Kupiłem go niekompletnego - bez pługa i paki, z piaskarką. I bardzo dobrze, gdyż nie zamierzam ich użyć. Na model Unimoga polowałem dość długo, a ten jest pierwszy którego znalazłem w rozsądnym pieniądzu. Sfinalizowałem transakcję i wziąłem sie do roboty.
A więc zamierzam zrobić z niego maszynę do Tuck-Trialu.
Może pamiętacie relacje Eurosportu, sprzed bodaj 10 laty, gdy stacja ta była jeszcze po francusku, i nie leciał na niej bez przerwy bilard albo gra w rzutki?
Pokazywano tam miedzy innymi relacje, z mistrzostw europy w trialu ciężarówek.
Cała ta zabawa polega na przejechaniu wielką terenowa (nierzadko 8x8) ciężarówka, po ciężkiej terenowo, i wyznaczona wąsko rozstawionymi taśmami, i tyczkami trasie. Każde przewrócenie tyczki, ma rezultat w punktach karnych.
Nie udało mi sie znaleźć zdjęcia konkretnego modelu Unimoga jako trialowej maszyny, więc poglądowo zamieszczę fotkę Unimoga 404:
![Obrazek](http://img219.imageshack.us/img219/1548/trailil0.jpg)
No i zaczynamy relację:
Kabina - pomalowana Tamiya surface primer, Tamiya X-11, i dwoma warstwami bezbarwnego Gunze. Do tego trochę nalepek sponsorów, czyli kalek z zestawu Italieri - Truck Accesories. Kalki dobierałem, pod kątem niemieckojęzyczno - nietuningowym
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Obrazek](http://img90.imageshack.us/img90/9630/unimog01eu1.jpg)
![Obrazek](http://img90.imageshack.us/img90/3908/unimog02gu3.jpg)
![Obrazek](http://img124.imageshack.us/img124/2734/unimog03dh9.jpg)
![Obrazek](http://img132.imageshack.us/img132/1677/unimog04pz1.jpg)
Klatka bezpieczeństwa. Wykonana z profili okrągłych fi3mm, Evergreena. Zastrzały styren Evergreen 0,3mm. Klatka wymaga jeszcze szlifowania, i malowania co widać na załączonym obrazku.
![Obrazek](http://img90.imageshack.us/img90/7985/unimog05qs4.jpg)
Rama i zawieszenie.
Tutaj było sporo rzeźbienia. Rama została skrócona o prawie 2cm, żeby pasować długością, do najkrótszej wersji ciężarówki, która posiada najlepsze parametry terenowe.
Idąc za ciosem dopasowałem długość wałów, napędowych, wahaczy, i drążków. Generalnie skrzynia rozdzielcza była zespolona z wałami - została wycięta, aby zostać osobno pomalowana i zwaloryzowana. Silnik po nieudanym malowaniu moczy sie w płynie hamulcowym. Podwozie będzie lekko brudzone, i rdzewione. Sprężyny zostały nawinięte z drutu miedzianego fi 1mm.
![Obrazek](http://img132.imageshack.us/img132/118/unimog06zc9.jpg)
Trochę pomalowanych części. Między innymi wycięty reduktor, tarcze hamulcowe, zawiasy drzwi, i grill.
![Obrazek](http://img132.imageshack.us/img132/1786/unimog07gl5.jpg)
Reszta relacji, za parę dni, bo jutro mam praktyczny egzamin z anatomii zwierząt, który mnie odrobinkę przeraża
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pozdrawiam!