Strona 1 z 4

Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 13:08
przez Copycat
Bedford przygotowany do malowania, więc postanowiłem zacząć nowy konkursowy projekt. Będzie trochę przewrotny, ponieważ głównym tematem jest samochód pomocy drogowej, a raczej dwu ramienna wyciągarka (twin booom 25 ton wrecker) Holmes 750. Tego modelu nie dostaniecie w sklepie, z wyjątkiem kfs. Znalazło się na szczęście kilku zapaleńców, którzy opracowali plan budowy tego wreckera.
Ciężko mi tu o polski odpowiednik słowa wrecker. Więc wrecker opracowała firma The Ernest Holmes Company. Efektem pracy inżynierów była 2 ramienna wyciągarka, mogąca z łatwością podnieść samochody, autobusy, ciężarówki. Często nazywana 'dobrym samarytaninem autostrad'.
Dlaczego 2 ramiona? Po pierwsze primo, ponieważ całkowity udźwig to 25 ton, mógł być rozłożony pomiędzy 2 ramiona. Można też było zastosować dłuższą, bardziej giętką linę.
Po drugie primo, co ważniejsze, jedno z ramion można zaczepić o drzewo, słup, czy inną ciężarówkę dla przeciwwagi. Co stanowiło o dużej stabilności wreckera.
Obrazek
Obrazek
Model mam nadzieję będzie w miarę wiernie odzwierciedlał Wreckera. Zestaw AMT Peterbilt Wrecker, posłuży mi do zbudowania zabudowy wreckera.
Malowanie, zestaw AMT Pete 359 ma kilka wolnych kalek GULF, więc oprę się na ich kolorach. Niebiesko żółty, lub niebiesko czerwony.
Obrazek
Oczywiście nie chcę psuć dość ciekawego zestawu, więc sama zabudowa, jak i wyciągarka będzie zbudowana od podstaw.
Drugą rzeczą jest wybór ciągnika. Instrukcja zaleca użycie Autocara A64B, niestety nie mam go, świetnie nadają się również Peterbilt 359, Kenworth W923. Mogą też być Ford LNT-8000, C-900. Można również spróbować KW K-123, Pete 352, GMC Astro czy Chevy Titana. Najważniejsze aby użyć mocnego ciągnika o obciążeniu 28.000 funtów. (vehicle weight rating of the chassis be not less than 28000 pounds) chyba dobrze to przetłumaczyłem. A odległość od tylnej ściany kabiny do środka tandemu, to minimum 102 cale. W skali 1:25 to około 10,4cm.
Ja wybrałem Internationala Transtar Eagle 4300. Spotkałem się z paroma zdjęciami takiego zestawu. Może i ciekawiej by wyglądał z ciągnikami COE, ale tam jest dużo zabawy z przeniesieniem filtra powietrza i zbiornika pod kabinę, a nie mam na to żadnej dokumentacji, jak to poprawnie wykonać. W 4300 muszę jedynie zrezygnować z lewego zbiornika paliwa.
Obrazek
Obrazek

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 13:14
przez Kazik
Nie mam pojęcia o czym piszesz ;o) ale zapowiada się interesujący warsztat więc będę systematycznie zaglądał.
Życzę powodzenia.

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 14:11
przez Macio4ever
No, no, no! Zapowiada się bardzo ciekawie - własna twórczość plus niecodzienny model. Powodzenia!

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 16:08
przez levee
Bardzo ciekawy projekt.
Przewrotnie zapytam -co to jest kfs? Jakiś sklep?
Piszesz o jakiejś instrukcji -to dokumentacja do oryginału tej wyciągarki, czy do jej modelu?

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 18:55
przez Copycat
KFS tak to sklep, kitformservices.com/.
Instrukcja do modelu, tzn. co wyciąć w jakim kształcie, plus zdjęcia oryginału. Mam z 2 źródeł więc myślę, że się uzupełniają i coś z tego wyjdzie.
http://www.griffendesigns.com/pages/holmes.htm
http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/4-modelle-im-bau-gebaut/holmes-750-gebaut/

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 22:09
przez Mr. Headshok
Bardzo ciekawy, nietuzinkowy, ambitny temat! Gratuluję wyboru!!! Bardzo mało trucków na ''naszym'' forum...
Trzymam kciuki za wytrwałość i konsekwencję w budowie.

Znam stronę/sklep KFS... czekam właśnie na przesyłkę z elementami do Scanii R620 :)

Fajna ta stronka ''Guido's Modellwelt''.

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 21:19
przez TomekWnęk
Mnie również się podoba projekt.
Miałem kiedyś takiego "resoraka" -jeden z częściej używanych obok "gumowej kaczki" (zupełnie niepasujący do tej roli, bo resorak gumowej kaczki był peterbilt'a, ale to szczegół)

KFS - myślałem, że Kamil wystrugał na zamówienie ;)

Tak więc, jak to mawiają, siadam w pierwszym rzędzie ;)

edycja:
Mr. Headshok napisał(a):Fajna ta stronka ''Guido's Modellwelt''.

Czy ja wiem... SLS kiepściutki, pierwsza lepsza scania też nie powala, ale facet ma warsztat :shock:

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:29
przez portalus
TomekWnęk napisał(a):SLS kiepściutki

Bo to słaby model jest ale z potencjałem.
Do czego porównujesz, bo mi nie wpadł do tej pory jakiś fanie sklejony SLS w oko w sieci - myślałem, że to będzie hit do zobaczenia wszędzie a tu lipa.
Ciekawe dlaczego nie ma żadnej fotki zdjęcia kiedy reszta została tak ładnie pokazana?
Trochę nam się OT zrobił.

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 00:06
przez BodzioS13likes
Fajny model, duży wybór co do lakieru, bo jak wiadomo ciężarówki wychodziły w wielu "szatach graficznych, zazdroszczę i życzę powodzenia ;))

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 20:31
przez Copycat
Jedne modele Guida są bardziej fajne inne mniej. Mi się jego strona podoba, a warsztat powala. Jest też polski akcent. Zrobił koparkę z kartonowego opracowania. A spychacz Catepilara z AMT to po prostu szczęka opada.

Postępy pracy, wykonałem szkielet zabudowy wreckera. Teraz zastanawiam się czy zrobić ruchome ramiona, bo wtedy i drzwiczki muszą być ruchome. Wszystko wykonane z polistytenu 0,5mm. Przydała się miarka w calach na podkładce OLFY.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 21:31
przez TomekWnęk
Copycat napisał(a):A spychacz Catepilara z AMT to po prostu szczęka opada.
Nie zaglądnąłem do tego. Właśnie skończyłem przeglądać zdjęcia - chyba najlepszy model jaki widziałem. Rewelacja.

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: czwartek, 17 listopada 2011, 22:15
przez Copycat
Zawiasy wyszły trochę grube i płytka chyba jednak nie będzie drzwiczkami. Nakleję na nią polistyren, wyrówna mi się wtedy linia drzwiczek z boczkami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

"Sterownia". Chyba ją inaczej zrobię.
Obrazek

Teraz produkuję blachę ryflowaną do wyłożenia podłogi zabudowy.
c.d.n.

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:16
przez Copycat
Z blachą ryflowaną muszę się wstrzymać, nie mam tak dużego jednorodnego kawałka do produkcji. Najpierw zrobię samego Holmes`a. Praca dość szybko posuwa się do przodu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:25
przez Macio4ever
Ładnie Ci wychodzi budowa zabudowy, miło popatrzeć. Czy zawiasy nie byłoby Ci łatwiej zrobić używająć rurki mosiężnej zamiast zawijanej blachy?

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

PostNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 23:55
przez draz
Mam pytanie odnośnie zabudowy. Jaki masz patent na takie legancki wygięcie kawałka tworzywa? Te burty bardzo fajnie wyglądaja,a zagięcie wydaje się być idealne.