wuen napisał(a):Cóż to za pierwszy felerny bezbarwny? Czym rozcieńczany?
Pierwszy lakier to ModelMaster CARYL 4638/Gloss Clear Acryl. Już kiedyś miałem z nim problemy, jakoś dziwnie mocno "klejący się" jest. Rozcieńczyłem go lekko wodą i dodałem troszkę retardera. Myślę jednak że tu wina była troszkę po stronie aero. Przy czyszczeniu zauważyłem, że przepuszcza mi powietrze między nakrętką dyszy a korpusem. Teraz po każdym czyszczeniu na gwint w tym miejscu nakładam cieniutko maskolu humbrola i dopiero nakręcam dyszę - jest idealnie
. No a potem był olej
(ModelMaster Glosscote Transparente Lucido No 1561). Tu już mój błąd pomyłiłem rozcieńczalniki w efekcie czego w czasie psikania lakier zaczął gwałtownie tężeć
(niestety nie pamietam co dolewałem... jakiś tinner do emalii, chyba też MM). No ale to już historia... porządne lanie od życia i nauczka na zaś
Teraz następna porcja zdjęć z wykonanych prac :razz: .
ETAP 20"Budowę" fotela pokazywałem wcześniej - kto czytał ten widział
- więc nie będę powtarzał zdjęć, żeby nie rozbudowywać sztucznie wątku.
Pasy zostały już właściwie ułożone - pozbyłem się tej ich sztucznej sztywności.
ETAP 21 - pokazany poprzednio razem z etapem 17
ETAP 22Tu mamy znów przykład tego, że niektóre elementy po zakończeniu budowy będą całkowicie niewidoczne. W tym przypadku hydraulika przedniego zawieszenia. Z widoku zniknie również carbon...
ETAP 23Przednie tarcze hamulcowe. Podobnie jak w przypadku tylnich pozostała szczelina po łączeniu połówek tarcz. Nie szpachlowałem jej chyba już tylko z lenistwa....
. Po założeniu kół tarcze i tak znikną w felgach i będzie tylko widać ich powierzchnię cierną.
ETAP 24Kierownice powietrza chłodzącego przednie tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulcowe. Wloty powietrza postanowiłem obkleić carbonem. Połówka od strony tarczy była w miarę łatwa ale ta zewnętrzna... Trzeba było się troszkę napocić
. Generalnie wyklejenie jednej połówki zewnętrznej zajęło mi ok 40 min.... Ale warto było. Zastanawiam się czy nie rozebrać tylnego zawieszenia i nie próbować tego samego z tyłem
ETAP 25Wykończenie przedniego zawieszenia, montaż tarcz.
ETAP 26Montaż przedniej pokrywy
(znikają elementy sterowania przednim zawieszeniem ) oraz wewnętrznej podłogi monokoku.
Oczywiście koła są juz skrętne - działający układ kierowniczy. W dalszej części bolid zacznie nabierać kształtów :razz: .
Zapraszam na więcej jutro.