Strona 1 z 2

Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: niedziela, 28 października 2012, 10:49
przez Copycat
Zima, śnieg pada to czas drogowców wesprzeć sprzętem. Będzie też okazja gdzie podpatrzeć rozkład śniegu na pojazdach, jeśli się na niego zdecyduję.
Silnik okablowany i poprawiony wg instrukcji. Wymieniłem pompę paliwa bo ta była ponoć nie taka jak trzeba.
Obrazek

Obrazek

Rzut okiem na toporność ramy AMT. Poprawiał jej nie będę bo i tak zginie pod kiprem

Obrazek

Miał być dość szybki projekt, ale oczywiście musiałem znaleźć kilka zdjęć szczegółów, obok których przejść obojętnie nie mogę.
Ciekawostką jest, choć tego nie napisano w instrukcji, pudełko zawiera dodatkowe zawieszenie do wersji 4x2 :D . A to oznacza, że ruszy inny projekt do którego potrzebowałem właśnie takiego zawieszenia.

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: niedziela, 28 października 2012, 13:04
przez Fred-k2
Będę obserwował, Twoje ciężarówki są genialne :)

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 10:52
przez Copycat
Zbiorniki paliwa.

Obrazek

:shock: :?:

To co znalazłem na internecie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ja wierzę że AMT wzorowało się na oryginałach, ale wolę to co widzę.

Obrazek

Obrazek

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: wtorek, 30 października 2012, 17:18
przez Korowiow
Znowu ciekawy model. Chętnie pooglądam i się czegoś nauczę.
Świetne te stopnie - genialny patent.

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: sobota, 10 listopada 2012, 20:04
przez Copycat
Korowiow na razie to ja się uczę od Ciebie.
Ford nabiera kształtów. Instrukcja jest do d.. nr części ni jak nie pasują do numeracji w ramkach. Rysunki mało czytelne. Ciągle podglądam jak inni sobie poradzili, bo w kilku miejscach miałem sporą zagwozdkę. Klamkę, zawiasy i klamrę do maski zrobię od podstaw. Dodałem coś od siebie, jest też trochę biżuterii, ale ją zobaczycie chyba dopiero w galerii. Pozostało uzbroić kabinę, trochę kabli na pługu i ramie. I malować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: sobota, 10 listopada 2012, 21:33
przez cayman
Ciężarówki i sprzęt ciężki to nie mój kierunek modelarstwa ale powiem krótko że mi się bardzo podobają detale które dodajesz od siebie robiąc samemu bo.......diabeł tkwi w detalach.Takie detale nadają większego realizmu a to przy modelach jest to bardzo ważne ....przynajmniej dla mnie.
Nie wiem czy Masz w planach zrobienie od podstaw siłowników i kółek przy pługu bo aż się proszą???

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: sobota, 10 listopada 2012, 22:26
przez Copycat
Do wyboru były kółka i płozy, oczywiście zlane w jedną całość z ich mocowaniem. Z 2 zrobiłem 1, więc coś już tam rzeźbiłem a i tak nie widać efektu. Ale właśnie wpadł mi do głowy pewien pomysł. Co do siłowników to tylko dorobię przewody do pneo czy hydrauliki. Plastik AMT ma to do siebie, że dopiero po podkładzie można ocenić co ukrywa. A i model jest z lat 70 więc wiele nie wymagam od niego. Nie wymagajmy od niego takich szczegółów jak od nowych modeli, ale robię co mogę, plus trochę kompromisu.

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: sobota, 10 listopada 2012, 23:17
przez cayman
Copycat napisał(a):Do wyboru były kółka i płozy, oczywiście zlane w jedną całość z ich mocowaniem. Z 2 zrobiłem 1, więc coś już tam rzeźbiłem a i tak nie widać efektu. Ale właśnie wpadł mi do głowy pewien pomysł. Co do siłowników to tylko dorobię przewody do pneo czy hydrauliki. Plastik AMT ma to do siebie, że dopiero po podkładzie można ocenić co ukrywa. A i model jest z lat 70 więc wiele nie wymagam od niego. Nie wymagajmy od niego takich szczegółów jak od nowych modeli, ale robię co mogę, plus trochę kompromisu.


A jaka jest średnica obudowy i tłoczyska tych siłowników.?

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: niedziela, 11 listopada 2012, 09:00
przez Copycat
Tak licząc bez suwmiarki 3mm 2,5mm, rozumiem że tłoczysko za grube. Dwie 2mm lub 1,8mm igły będą dobre i chromowane ;o) .

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: niedziela, 11 listopada 2012, 11:39
przez cayman
Copycat napisał(a):Tak licząc bez suwmiarki 3mm 2,5mm, rozumiem że tłoczysko za grube. Dwie 2mm lub 1,8mm igły będą dobre i chromowane ;o) .


Tu Masz link do sklepu mod. z rurkami za tzw.grosze (kupowałem i wszystko ok.).Są rurki 2, 2,5 ,3 i większe rozmiary a w aptekach najgrubsza igła to 2,2 mm ( mam wszystkie grubości i bardzo się przydają ,jedynie pani w aptece jak wziąłem z 50 szt igieł trochę się na mnie dziwnie patrzyła :-/ :shock: ). Podstawy i uchwyty zrobisz z blaszek ,siłowniki z rurek i igieł i będzie cacy.
Zrób te siłowniki bo aż się proszą.

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: niedziela, 11 listopada 2012, 18:24
przez Copycat
Cayman zwrócił mi uwagę na koła i siłowniki. Dodałem też łańcuch, jest on chyba dla bezpieczeństwa. Oryginalnie mocowanie jest w odpowiednim miejscu, chociaż mi ono wydaję się być nie najszczęśliwsze.
Obrazek

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 16:55
przez Copycat
Malowanie pługu intrygowało mnie od dawna, jestem w połowie drogi ciekawe jak wyjdzie. Podkład, czarna, rdza, gun metal. Na zdjęciach tego nie ma, ale poszedł już sidolux pod lakier do włosów. Jutro baza i brudzenie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na silnik pójdzie jeszcze mat, teraz te kolektory się błyszczą od sido, który nałożyłem pod oleje.
Obrazek
Obrazek

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 19:01
przez TomZak
Ekstra! Można prosić o więcej takich krok po kroku brudzingu? Kupiłem podstawowe rzeczy i zbieram wszelkie materiały jak się robi weathering ;o)

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 13:28
przez marshall6
Jak klosze przednich lamp wyglądają? Bo o ile większość modeli mają duuuuuuużo poprawniejsze od Revella to z lampami słabo niestety :x.

Re: Ford L 8000 pług śnieżny

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 14:51
przez Copycat
TomZak dzięki, a prosić nie musisz znacznie lepszych poradników brudzingu jest masa i to na tym forum.
marshall6 już myślałem, że zgubiłem klosze, ale nie, są. Całkiem niezłe, tylko wewnętrzna strona do wypolerowania, bo tam jakieś gluty na szkiełku wyprodukowali. Do nowych osobówek to i tak lata świetlne, nawet nie ma co porównywać, tyle że są.
Obrazek
Obrazek