VW Kafer 1950 Revell 1/16

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez cayman » środa, 23 stycznia 2013, 22:31

wuen napisał(a):Ale chyba "nadgryziesz zębem czasu" szkła i ramki - skoro karoseria w ich okolicy pordzewiała to im też coś się należy - chyba, że są z odzysku z nowszego egzemplarza...


Albo zamienniki podróbki z Polcaru. :lol: :lol:
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Reklama

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez siara1939 » środa, 23 stycznia 2013, 22:36

Szklo zostanie jak jest- w sumie sie nie starzeje. Ramka dostanie troche rdzy, ale jak caly model narazie jest malowany akrylami i jeszcze nic nie brudzilem. Dopiero na koniec zajme sie efekciarstwem.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez maggot97 » środa, 23 stycznia 2013, 23:09

Tak siedzę i ostatnio więcej oglądam, niż lepię (uroki posiadania 6 mies. dziecka :P). Wszystko mi się niezmiernie podoba, są wodotryski, umiejętności, niesamowity realizm. I jedno mi tylko nie daje spokoju przy tej pięknej masie szczegółów - te dwa wgnioty na błotnikach. Tylny jest mi jakiś taki chyba "płaski". Nie wiem, czy to kwestia braku wycieniowania tego zagłębienia, czy zbyt regularnego kształtu wyrzeźbionej wgniotki. Z kolei rysy na przednim błotniku przy wgnieceniu chyba powinny być bardziej rdzawo przetarte. Przy tak głębokich rysach powstaje zawsze przetarcie do blachy, albo przynajmniej podkładu (wiem coś o tym, bo na codzień zajmuję się naprawami blach-lak :)) Może to kwestia zdjęcia, może ujęcia, że tego nie widać, a może będziesz się z tym jeszcze bawił. Jedno wiem na pewno - w Type 2 te uszkodzenia wyszły Ci niesamowicie realistyczne. Tutaj właśnie czegoś mi jeszcze w nich brakuje...

PS. Widzę, że chyba poniekąd dostałem odpowiedź w poście powyżej. Niemniej, uwagi przekazuję :P
maggot97
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa, 23 stycznia 2013, 22:06

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez Kazik » środa, 23 stycznia 2013, 23:30

siara1939 napisał(a):Szklo zostanie jak jest- w sumie sie nie starzeje.

Nie zdarza mu się trochę matowieć? Chociaż takie lepiej pokazują co w środku.
Te kolorki się dobrze fotografują.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez siara1939 » środa, 23 stycznia 2013, 23:53

Za malo, za duzo, za delikatnie, za mocno, za rdzawo, za nowo........................................... :roll:
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez karambolis8 » czwartek, 24 stycznia 2013, 00:07

Propozycja: każdemu zrób osobny model. Szkoda, że tyle porad nie ma w wątkach osób, które ich potrzebują.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez tankmania » czwartek, 24 stycznia 2013, 00:41

karambolis8 napisał(a):Szkoda, że tyle porad nie ma w wątkach osób, które ich potrzebują.


...i autorzy nie są tacy kreatywni we własnych warsztatach... :twisted:
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 04:53

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez maggot97 » czwartek, 24 stycznia 2013, 01:25

siara1939 napisał(a):Za malo, za duzo, za delikatnie, za mocno, za rdzawo, za nowo


Heh, widzisz, tak to chyba już jest, że jak ktoś coś robi ponadprzeciętnie, to wymogi wzrastają w postępie geometrycznym ;o)

Jedno jest pewne, jeśli chodzi o moją skromną osobę, to podpatrywanie m.in. Twoich prac, zmobilizowało mnie do poszukiwania i eksperymentowania z kolorami, pigmentami itepe. Kończę powoli Jeepa Cherokee, dłubanego prawie dwa lata, który w końcu stał się obiektem tych eksperymentów i powoli szykuję sobie miejscówkę pod Routemastera (wolę nie myśleć, ile go mogę robić, a zebrałem sporą dokumentację fot i mam ochotę przy nim pobawić się w dodawanie tego i owego). Przy małym dziecku, dłubanie przy modelu w kuchni w kawalerce, mając na to czas wyłącznie po godz. 20-stej bez względu na dzień tygodnia, bo tyle czasu z życiorysu wyjmuje na dziś moja latorośl i pozostałe obowiązki, jest sporą ekstrawagancją. Niemniej, dzięki pracom takim, jak Twoje i kilku innych "majstrów", nie zamierzam zawieszać swojej fascynacji miniaturowym światem, bo oglądając potem efekty końcowe, aż się chce zrobić coś podobnego :)
maggot97
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa, 23 stycznia 2013, 22:06

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez Kazik » czwartek, 24 stycznia 2013, 17:12

maggot97 napisał(a):
siara1939 napisał(a):Za malo, za duzo, za delikatnie, za mocno, za rdzawo, za nowo


Heh, widzisz, tak to chyba już jest, że jak ktoś coś robi ponadprzeciętnie, to wymogi wzrastają w postępie geometrycznym ;o)

Jasne że tak,
a co Siara chciałbyś tylko "ochy" i "achy"? :P
W twoim wątku i tak już zaczynało się robić nudno pod tym względem :mrgreen:
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez siara1939 » czwartek, 24 stycznia 2013, 17:49

Nie chodzi o to, bo najlepiej mi sie prowadzi relacje bez wpisow, jak na scalefun. Nie lubie zadnych wpisow tak naprawde, a w szczegolnosci tych, jak powinno wygladac zadrapanie lakieru. To jakis absurd. Jak sie nad tym zastanowisz jak powstaje zadrapanie, to dojdziesz do wniosku, ze powinno wygladac jakkolwiek. Nie ma na to przepisu. Tak, ze takie wpisy mnie doprowadzaja do szewskiej pasji. Tak samo z reflektorami. Czy wszystkie musza byc zardzewiale, czy wszystkie musza byc czyste? Widziales zdjecie ogorka wyzej? Jezeli tak, to jakbym tak pomalowal model, to co byscie powiedzieli? Ze tak nie rdzewieje? Bzdura, tak jak bzdura jest wszystko co sie powiedzialo w tym watku. To jest moja interpretacja pojazdu, czy sie komus podoba, czy nie. Koncze ten wywod, bo mi sie juz nie chce pisac na ten temat. Szlkoda mojej klawiatury.
Jest wiele nowych swietnych modelarzy na forum, wiec oni was teraz zabawiac warsztatami i z pewnoscia bedzie ciekawie. Adios.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez kadzior » czwartek, 24 stycznia 2013, 19:06

Ej, ja potrzebuję pomocy w modelach co i jak zrobić, sam Siara wie o tym doskonale bo go męczę na pw :P
Dla mnie model pierwsza klasa jak już pisałem kilka razy. Siara prowadź dalej swoje wątki bo co ja będę tu oglądał?
Nie mówię że inni nie wykonują dobrze swoich modeli, ale Siara jak dla mnie rządzi. Nie obrażaj się na wypowiedzi innych bo każdemu gdzieś się nie da dogodzić. Więc ja osobiście czekam na dalsze zdjęcia z prac.
Obrazek
Avatar użytkownika
kadzior
 
Posty: 67
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 23:47
Lokalizacja: Leszno

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez Kazik » czwartek, 24 stycznia 2013, 20:44

Siara ja jak najbardziej zgadzam się z Tobą że samochody starzeją się różnie, przynajmniej w jakiejś tam części. I nie ma schematu, przepisu jak ma wyglądać stary zardzewiały samochód.Ty masz jakąś wizję której się trzymasz i jest ok.
Nie rozumiem tylko na co liczyłeś,
że ludzie nie będą komentować? Przecież to jest forum i zawsze jest tak że ile osób tyle opinii i gustów.
Jeżeli
siara1939 napisał(a):Nie lubie zadnych wpisow tak naprawde,...najlepiej mi sie prowadzi relacje bez wpisow,

to trzeba było to napisać na początku relacji.
siara1939 napisał(a): ...bzdura jest wszystko co sie powiedzialo w tym watku.

Nie zgadzam się bo tak naprawdę każda rada czy uwaga w jakimś stopniu jest sensowna w myśl tego co Ty napisałeś i ja powyżej. Dach może być mniej lub bardziej zardzewiały, siedzenia mogą być bardziej zniszczone lub nie, klosze lamp mogą być zmatowiałe lub porysowane albo nie.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez ewpiga » czwartek, 24 stycznia 2013, 21:34

Kazik napisał(a):Nie zgadzam się bo tak naprawdę każda rada czy uwaga w jakimś stopniu jest sensowna....

Za dużo jednak tej rdzy Apoloniusz na twoim "garbusie" ..klosze lamp.. zmatowić koniecznie ;o) :D
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:12
Lokalizacja: Słubice

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 24 stycznia 2013, 23:19

ewpiga napisał(a):
Kazik napisał(a):Nie zgadzam się bo tak naprawdę każda rada czy uwaga w jakimś stopniu jest sensowna....

Za dużo jednak tej rdzy Apoloniusz na twoim "garbusie" ..klosze lamp.. zmatowić koniecznie ;o) :D


I jakieś podmalówki by się przydały. No i błoto, błoto to podstawa.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: VW Kafer 1950 Revell 1/16

Postprzez cegie » piątek, 25 stycznia 2013, 08:31

Witam.
Model jak zwykle - rewelacja.

Napisałeś:
Bardzo zadowolony jestem z rdzy 3D na tyle samochodu.


Ta rdza 3d jest tutaj:
Obrazek
oraz tutaj
Obrazek
, prawda?
Patrząc na poszczególne kroki w budowie modelu wnioskuję, że jest to odpowiednio nałożona szpachla, a potem pomalowana farbą z wykorzystaniem techniki "HS". Czy tak? Napisz kilka słów o tworzeniu tego efektu.

Pozdrawiam
Czarek
"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi."- F. Gump
Avatar użytkownika
cegie
 
Posty: 29
Dołączył(a): piątek, 16 września 2011, 14:26
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości