Strona 1 z 2

Ford Escort MKII

PostNapisane: wtorek, 17 czerwca 2008, 13:19
przez Brat_R
Pierwszy model, na którym uczę się użycia szpachli. Bazą do projektu jest Escort z Revell'a, którego już kiedyś złożyłem ale z marnym efektem wiec go porozklejałem i oto co mam w planach:

Zdjęcie to przedstawia mniej więcej co chciałbym osiągnąć:
Obrazek

Początek prac i na pierwszy ogień poszła kasta. Wyciąłem nadmiar plastiku na błotnikach i wyszlifowałem.
Obrazek

Do poszerzenia użyty został styren o grubości 1mm, ciut gruby ale był to jedyny jaki miałem w danym momencie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Szpachla poszła w ruch. Początkowo używałem szpachli samochodowej Novol.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Szlifowanie samochodowej szpachli nie było złe jedyny minus to ogrom pyłu.

Obrazek

Obrazek

Podwozie też poszło na warsztat i zostało zmodyfikowane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Modyfikacji dokonałem na podstawie paru zdjęć oraz paru pomysłów zaczerpniętych od innych. Nie jestem zadowolony, że nie wszystko jest mojego pomysłu...

Obrazek
I praktycznie przygotowane podwozie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Prawie zakończone prace nad kastą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aktualnie jestem na urlopie wiec zawieszam prace nad modelem na jakies4 tygodnie. Ciąg dalszy za 4 tygodnie....

Czekam na sugestie i ocenę...
Pozdrawiam

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: sobota, 16 sierpnia 2008, 00:55
przez Brat_R
Witam po długim czasie...

Postęp niewielki, ale zawsze lepsze coś niż nic...

Poskładany silnik: dostał okablowanie i zmodyfikowany został gaźnik oraz dorobiłem kilka podzespołów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podwozie, wciąż nad nim pracuję ale widać już małe postępy.

Pozdrawiam!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kasta przygotowana pod lakier, mocno walczyłem ze szpachlą i pewnie zanim ją polakieruję jeszcze coś będzie trzeba poprawiać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciąg dalszy mam nadzieję, że już niedługo (jak czas pozwoli...)

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: sobota, 16 sierpnia 2008, 17:11
przez Kazik
Całkiem fajnie Ci to wychodzi.
Napisz coś więcej o tej szpachlówce Novola (jedno czy dwu składnikowa, czy dobrze się szlifuje??).

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: sobota, 16 sierpnia 2008, 17:27
przez frugoman
Detale silnika wychodzą Ci bardzo ładnie, dodałbym jeszcze wash na silniku i w tym zagłębieniu wokół korka zbiornika paliwa (o ile dobrze dedukuję że to z tyłu to jest zbiornik paliwa).

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2008, 00:24
przez Brat_R
Kazik napisał(a):Całkiem fajnie Ci to wychodzi.
Napisz coś więcej o tej szpachlówce Novola (jedno czy dwu składnikowa, czy dobrze się szlifuje??).


szpachla dwu składnikowa, tj. szpachlówka + utwardzacz, którego trzeba dodać na wyczucie, im mniej tym wolniej schnie. Z mojego niewielkiego doświadczenia nadaje się na duże, płaskie powierzchnie, które nie będą narażone w późniejszym procesie obróbki na zginanie lub rozciąganie, nie jest to najlepszy środek do wypełniania gdyż zapada sie po wyschnięciu. Problematyczne jest nakładanie gdyż ta, którą ja stosowałem jest gruboziarnista (co zresztą widać na zdjęciu) Podczas szlifowania jest dość dużo "syfu" ponieważ po wyschnięciu tworzy się coś co przypomina skałę piaskową ;o) Ogólnie można poeksperymentować.

frugoman napisał(a):Detale silnika wychodzą Ci bardzo ładnie, dodałbym jeszcze wash na silniku i w tym zagłębieniu wokół korka zbiornika paliwa (o ile dobrze dedukuję że to z tyłu to jest zbiornik paliwa).


Wash był robiony ale raczej wyszedł mi kiepsko na silniku, postaram się to poprawić, a co do wlewu ( to jest zbiornik paliwa ;o) ) to w 1:1 jest on wykonany ze stali nierdzewnej i na zdjęciach, na których opierałem budowę jest to raczej czysty element.

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2008, 08:09
przez frugoman
Brat_R napisał(a): w 1:1 jest on wykonany ze stali nierdzewnej i na zdjęciach, na których opierałem budowę jest to raczej czysty element.

OK, jednak według mnie wash służy nie tyle ubrudzeniu elementu, co wyciągnięciu z niego głębi i urealnieniu. Nadal obstaję przy swoim że zbiornik paliwa zyskałby na tym zabiegu :)

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2008, 13:04
przez Brat_R
Będę jeszcze jakiś czas jeszcze nad nim pracował wiec coś z tym zrobię :)

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: sobota, 30 sierpnia 2008, 02:54
przez Brat_R
Witam!
W ostatnim czasie ruszyłem do przodu z Escortem, a to wynik prac:

Praktycznie złożone wnętrze. Dość długo walczyłem z pasami ale wreszcie się udało :D Wszystkie elementy metalowe dorobiłem ręcznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zawieszenie zostało poszerzone, nie obyło sie bez walki, przerabiałem je chyba z 10 razy. Brak jednej felgi wynika z wypadku zaraz przed robieniem zdjęć - złamałem amortyzator... Następna faza prac to wstawienie silnika oraz wszystkich elementów w komorze silnika oraz dorobienie wydechu gdyż ten Revell'a jest cieniutki niczym wykałaczka :lol: Kasta już pomalowana ale wyskoczyło parę baboli więc jej nie pokazuję. \cdn.

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: sobota, 30 sierpnia 2008, 10:41
przez xenomorph
Po pierwsze, wywal szybko te coś z dziurami wielkości pięści z podłogi.
Po drugie, zrób normalne zdjęcia, bo na tych niewiele widać. 8-)

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: poniedziałek, 1 września 2008, 21:39
przez Brat_R
Witam!
Zmieniłem zdjęcia, mam nadzieję już lepsze... Są na nich wstawione elementy w komorze silnika, jeszcze dziś będę montował silnik na swoje miejsce, oby obyło sie bez niespodzianek :P Zostały także wymienione elementy, które tak raziły Xenomorph'a, nawet podzielam jego zdanie i te nowe bardziej przypadły mi do gustu.

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: czwartek, 4 września 2008, 22:33
przez Brat_R
Kolejny etap budowy. Trochę podłubałem i Escort czeka teraz na karoserię, którą spaprałem. Szlifowałem dziś kastę i przetarłem kolor :-/
Poprawka nie wypaliła i teraz trzeba jeszcze raz malować...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podwozie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: czwartek, 4 września 2008, 22:52
przez Nomad_fsoak
1. Dziwne miejsce na rozpórkę :-/ ale faktycznie na kilku fotach trafiłem i na taką.
2. Kształt klatki pozostawia wiele do życzenia (nawet nie tylko w sensie zgodności z fabryczną, ale z logiką - przy braku zastrzałów czy innych usztywnień przednie pałąki wogóle nie spełnią swojej funkcji w razie dzwona)...

Może ta garść fotek Ci pomoże w budowie :)

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: piątek, 5 września 2008, 00:00
przez Brat_R
1. Jeśli spojrzysz uważnie na zdjęcie na auta z początku to zauważysz pojedynczy zastrzał w tylnej części klatki, a bocznych nie dorabiałem tylko dlatego, że nie zmieściły się. Poza tym wiele starych, rajdowych samochodów ma wspawany tylko jeden zastrzał.W tym roku miałem okazję oglądać zmagania owych samochodów na Rally of the Lakes i nie jest to czymś szczególnym. Nawet OMP robi takie klatki do Escortów:
Obrazek

2. Skoro takie klatki są produkowane to chyba oznacza to, że spełniają swoją funkcję! :mrgreen:

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: piątek, 5 września 2008, 09:20
przez Nomad_fsoak
ad.1 mi chodziło właśnie o boczne nie o tylnie, przecież napisałem że przednie słupki nie są w żaden sposób usztywnione w twojej konstrukcji.
a przecież jeśli byś dał je nawet tak jak jest na tej ulotce OMP to by się zmieściły przy fotelach.
ad.2 nie produkują klatek bez bocznych :P

Oczywiście to do Ciebie nieleży wybór, ja dylko dałem sugestię co jest nie tak.

Re: Ford Escort MKII

PostNapisane: piątek, 5 września 2008, 11:10
przez Brat_R
No widzę, że się nie zrozumieliśmy. Przy fotelach owszem da się je upchnąć ale nie da rady potem założyć bocznych paneli.