Strona 1 z 1

Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 00:20
przez PiterATS
No właśnie, ktoś ma jakąś receptę na niego tak żeby nie zniszczyć elementów modelu? Muszę wyczyścić kilka części przedniego i tylnego skrzydła swojego F10, żeby zrobić poprawki malowania i wymienić drobne detale na delikatniejsze, robione od podstaw. O ile baza schodzi pięknie, to już lakier, mimo tego że był przeszlifowany do podkładu, złazi niesamowicie opornie.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 16:26
przez Mr. Headshok
Płyn hamulcowy.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 16:38
przez PiterATS
Płyn hamulcowy używam, jednak idzie to dość opornie i dlatego rozglądam się za jakimś innym środkiem o ile takowy istnieje.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 18:53
przez Kazik
Obawiam się że będzie ciężko.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 18:57
przez Sanders
Inna metoda niż długie kąpiele w płynie hamulcowym na przemian z dokładnym szczotkowaniem modelu nie jest mi znana.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 21:01
przez PiterATS
Sanders napisał(a):Inna metoda niż długie kąpiele w płynie hamulcowym na przemian z dokładnym szczotkowaniem modelu nie jest mi znana.


No i chyba nic innego mi nie pozostaje. Elementy moczą się już 27 godzin, a w sumie dopiero po upływie 24 godzin lakier zaczął powoli się łuszczyć i odpadać. Wiedziałem że lakier jest twardy i odporny na chemię, ale nie sądziłem że do tego stopnia. Tak czy inaczej coś się ruszyło.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 00:20
przez Sanders
PiterATS napisał(a):No i chyba nic innego mi nie pozostaje. Elementy moczą się już 27 godzin, a w sumie dopiero po upływie 24 godzin lakier zaczął powoli się łuszczyć i odpadać. Wiedziałem że lakier jest twardy i odporny na chemię, ale nie sądziłem że do tego stopnia. Tak czy inaczej coś się ruszyło.


Piter, ja swój model moczę od niedzieli i jeszcze daleko mi do usunięcia całego lakieru.
Jedynie od siebie dodam ciekawostkę.
Po paru godzinach warto wyjąć model i np. starą szczoteczką do zębów szczotkować polakierowane powierzchnie. Proces jest efektywniejszy, gdy do szczotkowania nie używa się wody, mydła ani innych detergentów. Prosto po wyjęciu z płynu hamulcowego szczotkowanie, co zejdzie to spłukac i moczyć dalej, aż do skutku.
Nie wiem w jakim płynie moczysz, ja w dot 4 i wyraźnie widać, że nie rusza podkładu, ino lakiery.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 08:39
przez Mr. Headshok
A ja zauważyłem coś ciekawego - jeśli już mowa o usuwaniu podkładu (surfacer) za pomocą płynu hamulcowego. Otóż fakt, schodzi on bardzo opornie, tzn. bardzo dobrze trzyma się powierzchni modelu - trzeba kilka dni moczyć. Ale całkiem przez przypadek pewnego razu wyjąłem model z kąpieli, opłukałem wodą i zacząłem suszyć kompresorem pod dość dużym ciśnieniem i.... farba zaczęła ''odpryskiwać'' dość dużymi płatami...

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 10:27
przez Miłosz
Chłopie ja czasami mocze modele po 7dni i dłużej a ferrari 308gtb mi się moczyło 3tyg. jak to są pierwsze kąpiele tego modelu to z plastikiem się nic nie robi.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 10:29
przez Miłosz
Mr. Headshok napisał(a):A ja zauważyłem coś ciekawego - jeśli już mowa o usuwaniu podkładu (surfacer) za pomocą płynu hamulcowego. Otóż fakt, schodzi on bardzo opornie, tzn. bardzo dobrze trzyma się powierzchni modelu - trzeba kilka dni moczyć. Ale całkiem przez przypadek pewnego razu wyjąłem model z kąpieli, opłukałem wodą i zacząłem suszyć kompresorem pod dość dużym ciśnieniem i.... farba zaczęła ''odpryskiwać'' dość dużymi płatami...


Tak. Jest coś takiego z niektórymi lakierami, w docie są miękkie a po opłukaniu wodą stają się znowu twarde ale odpadają.

Re: Lakier 2K- czym usunąć?

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 11:50
przez PiterATS
To jest pierwsze moczenie tych części. Używam Dot'a 4.