Strona 1 z 1

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: sobota, 22 czerwca 2013, 12:11
przez STI22B
MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

czyli samochody, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w Rajdzie Paryż-Sitre-Le Cap w roku 1992.
Rajd Paryż-Sirte-Le Cap to 14 edycja Rajdu Dakar, który tym razem nie kończył się w stolicy Senegalu tylko w Le Cap w Republice Południowej Afryki. Całkowity dystans rajdu to 12 427 km z czego 6 701 km to odcinki specjalne.
Rajd składał się z 22 etapów i prowadził przez 10 krajów i był najdłuższym z dotychczas rozegranych edycji.

Obrazek

Po 5 latach hegemonii zespołów Peugeot i Citroena (koncern PSA), które w latach 1987-1991 nie miały sobie równych w najtrudniejszym rajdzie świata:
Ari Vatanen zwyciężał w latach:
- 1987 - Peugoet 205 Turbo 16 Grand Raid;
- 1989 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1990 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1991 - Citroen ZX Rally Raid
Juha Kankkunen zwyciężył w roku:
- 1988 - Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid
zespół Mitsubishi przygotował samochód, którym chciał przerwać pasmo sukcesów francuskich ekip. Samochodem tym było MITSUBISHI PAJERO T3

Obrazek

Japoński koncern wystawił do walki w rajdzie, aż 3 zespoły fabryczne:

1. TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART (samochody numer: 210 i 211)
2. TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART (samochody numer: 212 i 213)
3. TEAM ROTHMANS MITSUBISHI SONAUTO RALLIART (samochód numer: 209)


Obrazek

Obrazek

Tak duża inwestycja i wysiłek całego zespołu opłaciły się, ponieważ samochody zespołów MITSUBISHI zajęły całe podium na mecie rajdu:

1 miejsce: H. Auriol/P. Monet - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 211
2 miejsce: E. Weber/M. Himer - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 210
3 miejsce: K. Shinozuka/H. Magne - TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART samochód numer: 213

Największy rywal Mitsubishi czyli zespół Citroena, który wystawił do walki model ZX Rally Raid zajął miejsca od 4 do 6.

Warto jeszcze wspomnieć, że zwycięzca rajdu: Hubert Auriol został pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwo zarówno w kategorii motocykli (tryumf w roku 1981 i 1983 za kierownicą motocykla BMW) jak i samochodów.

Obrazek

Tyle tytułem historycznego wstępu do relacji z budowy modeli. Modeli ponieważ postanowiłem zbudować jednocześnie 2 modele tj.:

samochód Huberta Auriola, który zwyciężył w rajdzie oraz Shinozuki zdobywcy 3 miejsca, czyli samochody o numerach startowych: 211 i 213.

Jedną z inspiracji do tego projektu była ta relacja:

http://www.youtube.com/watch?v=TULvnpSNg9k

W kolejnej aktualizacji dodam zdjęcia niezbędnych do zbudowania miniatur podzespołów...

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: czwartek, 27 czerwca 2013, 21:27
przez PawełMT
Tak szczegółowego wstępu do warsztatu to ja jeszcze nie widziałem ;) Czułem się jak bym czytał artykuł o tym rajdzie ;) Z miłą chęcią będę tu zaglądał. Powodzenia

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: sobota, 6 lipca 2013, 12:57
przez STI22B
Witam, po chwili oczekiwania dotarły do mnie elementy niezbędne do budowy "Dakarówek"
Najważniejsze są modele firmy TAMIYA numer katalogowy 24121. Jedna sztuka dotarła z Belgii, a druga z ojczyzny Mitsubishi i rzecz jasna firmy Tamiya czyli z Japonii. Modele są w stanie idealnym, wszystkie części znajdują się w nieotwieranych woreczkach, a i sama kalkomania dość dzielnie zniosła próbę czasu, tylko lekko pożółkły białe elementy. Ta wada nie stanowi problemu, ponieważ zaopatrzyłem się w odpowiednie zestawy kalek firmy Shunko Models.

W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować Koledze VVitkowi za nieocenioną pomoc przede wszystkim w zdobyciu tak unikatowego modelu i to jeszcze w 2 egzemplarzach oraz sprowadzenie dedykowanych kalek.

Jeśli ktoś kiedykolwiek będzie potrzebował dowolnych części modelarskich to niech zwróci się do Kolegi VVitka, który z całą pewnością pomoże.

A teraz kilka zdjęć podzespołów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 15:34
przez powerpablo
No Piotrek sam wstęp do relacji warsztatu robi wrażenie, a teraz zawartość pudełek jednak zobowiązuje.
Tak więc czekam z niecierpliwością na częstsze aktualizacje z budowy modeli.
Zapowiada się bardzo ciekawie.

pozdrawiam
Paweł

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 19:55
przez pawelc
O zapowiadają się smakowite kąski. Bd zaglądał regularnie :mrgreen:
Pzdr!

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: sobota, 13 lipca 2013, 16:59
przez STI22B
Dziękuję Koledzy za kilka budujących odpowiedzi.

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN & ROTHMANS

Nastąpiła mała modyfikacja mojego projektu, a mianowicie zdecydowałem, że nie będę budował dwóch modeli PAJERO z Rajdu Paryż-Sirte-Le Cap '92... lecz trzy :D

Do opisanego już wcześniej grona dołączy model "Dakarówki" z numerem startowym 209. Samochód ten zajął w generalce rajdu 27 miejsce. Za pewne koledzy dziwią się dlaczego jeszcze buduję samochód kierowcy, który zajął tak odległe miejsce.

Zdecydowałem się na zbudowanie tego PAJERO z dwóch powodów:
- po pierwsze, samochód ten był prowadzony przez Bruno Saby-ego, który wygrał jeden z etapów, a co ważniejsze został zwycięzcą 15 edycji Rajdu w roku 1993 a start w 1992 był jego pierwszym występem w tej imprezie,
- po drugie, bardzo chciałem mieć w kolekcji "Dakarówkę" w barwach firmy ROTHMANS, ponieważ są to jedne z najpiękniejszych tytoniowych barw w rajdowej i wyścigowej historii motoryzacji i prawdę mówiąc PAJERO w tych właśnie barwach podoba mi się najbardziej
i myślę, że będzie wspaniałym uzupełnieniem projektu i dzięki temu skompletuje wszystkie zespoły wystawione w rajdzie przez MITSUBISHI.

Obrazek

Do zbudowania modelu niezbędne są odpowiednie kalki i tu właśnie pojawia się problem, ponieważ na rynku brak odpowiedniego zestawu. Dlatego po kilku dniach przeglądania dokumentacji, zasobów sklepów modelarskich oraz pomocy kolegów udało się skompletować odpowiednie zestawy kalek, które pozwolą na zbudowanie wyżej przedstawionego modelu. Na początek kalki z logotypem firmy ROTHMANS.

Białe napisy z tego zestawu posłużą do oklejenia boków nadwozia:

Obrazek

Pozostałe logotypy, białe i niebieskie napisy ROTHMANS zostaną wykorzystane z poniżej przedstawionego kompletu:

Obrazek

Plastrony i tabliczki z rajdu oraz pozostałe loga sponsorów będą pochodzić z kalkomanii na wersję NIKON:

Obrazek

Obrazek

Złote i czerwone paski nad i pod niebieskim pasem z napisem ROTHMANS będą pochodzić z tego zestawu:

Obrazek

Brakujące niebieskie napisy MITSUBISHI, znajdujące się na masce oraz pokrywie przedziału technicznego zostały zaprojektowane i wykonane przez Kolegę powerpablo, któremu jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc :)

Przy poszukiwaniu i kompletowaniu wyżej wymienionych kalkomanii, pomógł Kolega VVitek, któremu też chciałbym kolejny już raz podziękować za poświęcony czas i cierpliwość :D

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: poniedziałek, 27 stycznia 2014, 16:14
przez STI22B
Cześć wszystkim, w związku z ukończeniem projektu Corolli WRC powracam rozpoczętego wątku PAJERO. Wszystkie Miśki są już w komplecie:

Obrazek

więc powoli mogę się zabierać za budowę.
Na pierwszy ogień pójdzie samochód z numerem startowym 209 czyli (chyba) najładniejszy z 3 PAJERO czyli dakarówka w kultowych barwach koncernu tytoniowego ROTHMANS.
Do oklejenia modelu niezbędne będzie całe stado kalek. Część to produkty dedykowane do innych model np. Porsche, część to kalki ogólnego przeznaczenia, a reszta to kalki wykonane na zamówienie przez Kolegę powerpablo

Obrazek

Obrazek

Na początek zająłem się kastą pierwszego modelu. Kasta składa się z 5 części: maski, pokrywy przedziału technicznego, błotników oraz nadwozia karoserii.

Nadwozie PAJERO posiada dużo plastikowych nitów, które postanowiłem rozwiercić w celu wymienienia ich metalowymi odpowiednikami po zakończeniu lakierowania. Oto efekt moich prac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Usunięte 4 plastikowe zapinki na masce i wykonane otwory pod metalowe odpowiedniki:

Obrazek

Błotniki również pozbawiłem plastikowego onitowania:

Obrazek

Wyłączniki bezpieczeństwa:

Obrazek

Obrazek

Na koniec 2 zdjęcia wstępnie złożonej kasty:

Obrazek

Obrazek

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: wtorek, 28 stycznia 2014, 16:03
przez powerpablo
No Piotrek wielki szacunek za ciągnięcie warsztatu z trzema modelami ...nie lada wyczyn i wyzwanie.
Trzymam kciuki za prace bez poprawek..i częste aktualizacje.

P.S. Czekam na galerię Toyoty.

pozdrawiam
Paweł

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: wtorek, 28 stycznia 2014, 19:09
przez STI22B
[quote="
pozdrawiam
Paweł[/quote]

Galeria Toyoty już jest:

viewtopic.php?f=22&t=61131

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 00:20
przez skwarciu21
Fajnie, że coś się tutaj ruszyło, temat na pewno bardzo mi się przyda gdy odważę się odbudować moje Pajero lub gdy dorwę drugie ;) Jak na razie pomysł z nitami dobry, na będą lepiej rzucać się w oczy niż te seryjne.

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2014, 19:04
przez STI22B
Mała aktualizacja prac na PAJERO ROTHMANS.
Dzięki temu, że kasta ma budowę modułową, pokusiłem się o pomalowanie na biało maski, oklejenie jej stosownymi kalkami oraz pierwsze warstwy TOP'a. Po tych operacjach maska wygląda następująco:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na masce zostały wklejone nazwiska kierowcy i pilota, które specjalnie dla mnie wykonał Kolega powerpablo, któremu jeszcze raz bardzo dziękuję.

Re: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2014, 20:35
przez powerpablo
Dzięki Piotrek za "lokowanie produktu" jak to się mówi... zawsze możesz na mnie liczyć jak coś z kalek trzeba.
A swoją drogą to fajnie, że wróciłeś do warsztatu tak się zastanawiałem czy pierw skończysz renowacje Forda czy lecisz z dwoma warsztatami na raz.
Robota jak zwykle dokładna i bardzo czysta...czekam na aktualizacje.

pozdrawiam
Paweł