MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN
MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN
czyli samochody, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w Rajdzie Paryż-Sitre-Le Cap w roku 1992.
Rajd Paryż-Sirte-Le Cap to 14 edycja Rajdu Dakar, który tym razem nie kończył się w stolicy Senegalu tylko w Le Cap w Republice Południowej Afryki. Całkowity dystans rajdu to 12 427 km z czego 6 701 km to odcinki specjalne.
Rajd składał się z 22 etapów i prowadził przez 10 krajów i był najdłuższym z dotychczas rozegranych edycji.

Po 5 latach hegemonii zespołów Peugeot i Citroena (koncern PSA), które w latach 1987-1991 nie miały sobie równych w najtrudniejszym rajdzie świata:
Ari Vatanen zwyciężał w latach:
- 1987 - Peugoet 205 Turbo 16 Grand Raid;
- 1989 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1990 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1991 - Citroen ZX Rally Raid
Juha Kankkunen zwyciężył w roku:
- 1988 - Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid
zespół Mitsubishi przygotował samochód, którym chciał przerwać pasmo sukcesów francuskich ekip. Samochodem tym było MITSUBISHI PAJERO T3

Japoński koncern wystawił do walki w rajdzie, aż 3 zespoły fabryczne:
1. TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART (samochody numer: 210 i 211)
2. TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART (samochody numer: 212 i 213)
3. TEAM ROTHMANS MITSUBISHI SONAUTO RALLIART (samochód numer: 209)


Tak duża inwestycja i wysiłek całego zespołu opłaciły się, ponieważ samochody zespołów MITSUBISHI zajęły całe podium na mecie rajdu:
1 miejsce: H. Auriol/P. Monet - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 211
2 miejsce: E. Weber/M. Himer - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 210
3 miejsce: K. Shinozuka/H. Magne - TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART samochód numer: 213
Największy rywal Mitsubishi czyli zespół Citroena, który wystawił do walki model ZX Rally Raid zajął miejsca od 4 do 6.
Warto jeszcze wspomnieć, że zwycięzca rajdu: Hubert Auriol został pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwo zarówno w kategorii motocykli (tryumf w roku 1981 i 1983 za kierownicą motocykla BMW) jak i samochodów.

Tyle tytułem historycznego wstępu do relacji z budowy modeli. Modeli ponieważ postanowiłem zbudować jednocześnie 2 modele tj.:
samochód Huberta Auriola, który zwyciężył w rajdzie oraz Shinozuki zdobywcy 3 miejsca, czyli samochody o numerach startowych: 211 i 213.
Jedną z inspiracji do tego projektu była ta relacja:
http://www.youtube.com/watch?v=TULvnpSNg9k
W kolejnej aktualizacji dodam zdjęcia niezbędnych do zbudowania miniatur podzespołów...
czyli samochody, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w Rajdzie Paryż-Sitre-Le Cap w roku 1992.
Rajd Paryż-Sirte-Le Cap to 14 edycja Rajdu Dakar, który tym razem nie kończył się w stolicy Senegalu tylko w Le Cap w Republice Południowej Afryki. Całkowity dystans rajdu to 12 427 km z czego 6 701 km to odcinki specjalne.
Rajd składał się z 22 etapów i prowadził przez 10 krajów i był najdłuższym z dotychczas rozegranych edycji.

Po 5 latach hegemonii zespołów Peugeot i Citroena (koncern PSA), które w latach 1987-1991 nie miały sobie równych w najtrudniejszym rajdzie świata:
Ari Vatanen zwyciężał w latach:
- 1987 - Peugoet 205 Turbo 16 Grand Raid;
- 1989 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1990 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1991 - Citroen ZX Rally Raid
Juha Kankkunen zwyciężył w roku:
- 1988 - Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid
zespół Mitsubishi przygotował samochód, którym chciał przerwać pasmo sukcesów francuskich ekip. Samochodem tym było MITSUBISHI PAJERO T3

Japoński koncern wystawił do walki w rajdzie, aż 3 zespoły fabryczne:
1. TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART (samochody numer: 210 i 211)
2. TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART (samochody numer: 212 i 213)
3. TEAM ROTHMANS MITSUBISHI SONAUTO RALLIART (samochód numer: 209)


Tak duża inwestycja i wysiłek całego zespołu opłaciły się, ponieważ samochody zespołów MITSUBISHI zajęły całe podium na mecie rajdu:
1 miejsce: H. Auriol/P. Monet - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 211
2 miejsce: E. Weber/M. Himer - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 210
3 miejsce: K. Shinozuka/H. Magne - TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART samochód numer: 213
Największy rywal Mitsubishi czyli zespół Citroena, który wystawił do walki model ZX Rally Raid zajął miejsca od 4 do 6.
Warto jeszcze wspomnieć, że zwycięzca rajdu: Hubert Auriol został pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwo zarówno w kategorii motocykli (tryumf w roku 1981 i 1983 za kierownicą motocykla BMW) jak i samochodów.

Tyle tytułem historycznego wstępu do relacji z budowy modeli. Modeli ponieważ postanowiłem zbudować jednocześnie 2 modele tj.:
samochód Huberta Auriola, który zwyciężył w rajdzie oraz Shinozuki zdobywcy 3 miejsca, czyli samochody o numerach startowych: 211 i 213.
Jedną z inspiracji do tego projektu była ta relacja:
http://www.youtube.com/watch?v=TULvnpSNg9k
W kolejnej aktualizacji dodam zdjęcia niezbędnych do zbudowania miniatur podzespołów...


































