Strona 1 z 8

Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 11 września 2013, 16:30
przez szpaku86
Witam,

Niedawno jeden z mich kolegow po fachu i przyjaciel za razem powiedzial mi zebym wreszcie zrobil jakis konkretny model WRC... Uznal on bowiem ze ma dosyc sluchania moch narzekan jak nic do niczego nie pasuje w tych starych hasegawach (hahaha). Tak sie smiesznie zlozylo ze od dluzszego czasu planowalem zrobic "kolege" Fordowi Focusowi z rajdu Monte Carlo 2000 i padlo ma samochod z logiem lwa na przodzie...

Prolog
(Historia kolem sie toczy)

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/1-9_zpsdceae006.jpg.html]Obrazek[/url

Peugeot od poczatku produkcji automobili znany byl z udzialow w rywalizacjach sportowych. Byl to naturalnie sposob na dobra reklame produktu... Przedwojenne rajdy Monte Carlo czy model 404 wygrywajace rajdy safari to oczywiscie tylko niektore osiagniecia tej marki.
W latach 80 - siatych rajdy samochodowe przerosly swoja popularnoscia nawet formule 1 wiec nie bylo lepszej sposobnosci dla producentow samochodowych by zareklamowac i podniesc sprzedarz swoich aut. Do rywalizacji z B grupowymi potworami w 1984 roku dolaczyl swietnie skonstruowany Peugeot 205 Turbo 16 i delikatnie mowiac zmiazdzyl konkurencje w swoich debiutanckich i w zasadzie testowych wystepach...

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/3-8_zps5607a875.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/2-9_zpsd3f24871.jpg.html]Obrazek[/url

Oczywiscie Francuzi nie odniesli by sukcesu gdyby nie Skandynawscy kierowscy. Ari Vatanen jako pierwszy w histori tego sporu wygral 5 rajdow z rzedu, Timo Salonen - zdobywca tytulu w 1985 roku i oczywiscie Juha Kankkunen ktory w 1986 roku zdobyl swoj pierwszy mistrzowski tytul.

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/4-8_zpsd819a648.jpg.html]Obrazek[/url

Oczywiscie wszyscy pamietaja ze najlepsze lata dla rajdow mialy takze swoje drugie oblicze. Seria smiertelnych wypadkow spowodowala zakaz dalszej rywalizacji samochodow o mocy przekraczajacej 450 KM. Peugeot postanowil nie przygotowywac samochodu w A grupowej specyfikacji, wrecz przeciwnie, prace skupily sie na rozwoju modelu 205 i przystosowaniu go do rajdu Paryz - Dakar oraz rywalizacja po drugiej stronie oceanu w Pikes Peak International Hill Climb kontynujac przy tym serie sukcesow rozpoczetych w 84 roku.

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/205_zanussi201987_2_zps6068b5bd.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/544833_159686030859164_1062541346_n_zps6b1313b5.png.html]Obrazek[/url

Tak wiec Peugeot znika z rywalizacji w rajdowych mistrzostw swiata na 12 lat (chodzi o udzial w pelnych sezonach w autem typu WRC lub A grupowym). Sytuacja zmienila sie wraz z wypuszczeniem nowego modelu 206. Francuska firma wiedziala ze najlepszym miejscem na reklame swojego nowego modelu bedzie udzial w rajdach i dolaczenie fabrycznego zespolu do rywalizacji na najwyzszym szczeblu jak w przeszlosci. W 1999 roku lwy pojawiaja sie na kilku eliminacjach rajdowych. Debiut 206 nie byl jednak tak udany i spektakularny jak modelu 205 przed laty a Peugeot Sport zdawal sobie sprawe ze czeka ich wiele pracy przed pierwszym pelnym sezoniem w 2000 roku.

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/7-10_zps8df668ed.jpg.html]Obrazek[/url

Nadszed czas na nowy sezon, samochod zyskal nowe malowanie i tak jak przed laty Peugeot 206 powtarza sukces swojego poprzednika wygrywajac debiutancki sezon za rowno w klasyfikacji kierowcow i kostruktorow. Jak pisalem w tytule prologu- historia kolem sie toczy, kluczem do sukcesu byl kierowca z Finalandi - Marcus Gronholm ktory rowniez jak i model 206 zaliczal swoj debiutancki pelny sezon w WRC.

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/8-7_zps00ea9bb0.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/9-8_zps094e99bb.jpg.html]Obrazek[/url

Model ktorego budowa sie zajme nie bedzie jednak minatura samochodu Fina. Zdecydowalem sie na miniature auta niezwykle doswiadczonego Francuza, wicemistrz z 1994 - Françoisa Delecoura. Kierowca znany z wybuchowego harakteru i swietnej jazdy po nawierzchniach asfaltowych byl jednym z moich ulubionych kierowcow lat 90-siatych, szczegolnie za kierwnica Forda Sierry RS Cosworth 4x4 i pozniejszego Escorta RS.Poczatkowo Delecour mial byc liderem francuskiego zespolu, jednak swietna jazda Gronholma zweryfikowala jego pozycje w teamie.

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/10-7_zps3cce7f5a.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/11-6_zps6a1f9c27.jpg.html]Obrazek[/url

Zdecydowalem sie na tak obszerny prolog gdyz po rozmowach z kilkoma mlodszymi kolegami modelarzami ( i niestety nie tylko z moldszymi) odnioslem wrazenie ze dla wiekszosci z nich historia Peugeota w rajdach zaczyna sie od modelu 206 z polskich OS-ow. Ilekroc rozmawialem o moich planach na kolejny model mowiac o 206 slyszalem - Aaa, bedziesz robil tego bialo czerwonego od Holka... Ja w odpowiedzi mowilem - Nie, planuje model Delecoura albo Vatanen z finlandi 2003 - spotykalem sie z blednym spojrzeniem w oczach rozmowcy i odpowiedzia - Sorry nie znam tych kierowcow... Dlatego tez uzanlem ze warto poswiecic kilka zdan na przypomnienie przynajmniej kilku faktow odnosnie histori marki Peugeot w sportach rajdowych.

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/12-8_zpsf16cb4f5.jpg.html]Obrazek[/url

Teraz troche o samym modelu.
Do budowy posluzy zestaw Tamiyi o numerze NO.226 :

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/13-7_zpse72fb33d.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/14-6_zpseeff7353.jpg.html]Obrazek[/url

Model o tyle ciekawy ze w przeciwienstwie do wiekrzasci Peugeotow Tamiyi ten na chwile obecna jest juz bardzo ciezko dostepny, a jezeli juz sie gdzies pojawi to ceny sa nawiasem mowiac smieszne...
Ja ten egzemplaz nabylem przypadkowo i bardzo okazyjnie.

Mimo wieku kalki prezentuja sie calkiem przyzwoicie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/15-7_zps1e571a6b.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/16-4_zps4788e2eb.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/17-4_zpsf53fe2a7.jpg.html]Obrazek[/url

A skoro juz przy kalkach jestesmy to do wykonania tego modelu nie moze zabraknac takich:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/18-4_zpse9c7203c.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/19-5_zpsef8f5677.jpg.html]Obrazek[/url

Samochod przesycony jest karbonem, jesli chodzi o kewlar to jest go mniej ale zabay z tymi wszystkimi elementami bedzie sporo.

Kolejna rzecz jaka przewidzialem by wzbogacic ten projekt to blaszki produkcji Crazy Modeler:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/20-4_zps560b4605.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/23-3_zpsf9bafa3e.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/21-4_zps4a05415f.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/22-3_zpsde98f629.jpg.html]Obrazek[/url

Co prawda blaszki orginalnie przeznaczone sa do modelu 206 z 2003 roku ale wiekrzosc elementow zestawu jest zdatna do wykozystania w starszych rocznikowo modelach Peugeota.

Nastepnym detalem ktory zostanie wykozystanym sa nity modelarskie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/24-3_zps33856961.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/25-3_zpsd3edd100.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/26-3_zps1a556648.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/27-3_zpsbc4162b8.jpg.html]Obrazek[/url

Kolejnym dodatkiem bedzie telefon komurkowy. W tym celu zakupilem zestaw telefonow firmy Eduard:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/41_zpse479f91e.jpg.html]Obrazek[/url

Zestaw ten zawiera miniatureczke telefonu Nokia 6150:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/47_zps8a759586.jpg.html]Obrazek[/url

Ten wlasnie model uzywany byl przez ekipy Peugeota:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/46_zps40c42412.jpg.html]Obrazek[/url

W skali 1:24 wyglada to tak :

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/42_zpsc5556a63.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/43_zps5bb0b71c.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/45_zpsb5d5aace.jpg.html]Obrazek[/url

Kilku z Kolegow na przestrzeni czasu zadawalo mi pytania odnosnie tego projektu, jedno z nich brzmialo tak:

"Czy w zwiazku z trudna dostepnoscia modelu Tamiyi z sezonu 2000 mozna zaadoptowac inny model tego producenta by wykonac taki badz pododobny model Peugeota 206 z tego wlasnie sezonu WRC? "

Moja odpowiedz brzmi; oczywiscie ze tak (jesli rzecz jasna posiadacie odpowiednie kalki...)
Moim zdniem siwietnie nada sie model o oznaczeniu NO. 221 czyli Peugeot 206 WRC z 1999 roku:


[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/28-2_zps2ca2718b.jpg.html]Obrazek[/url

Karoseria i czesci modelow (ramka A) nie ruznia sie absolutnie niczym po za kolorem plastiku:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/29-4_zpsa7591008.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/30-4_zps997a86ba.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/31-5_zps62f88df6.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/32-4_zpsc66cd5a2.jpg.html]Obrazek[/url

Jesli natomiast ktos z Was chcialby pokusic sie na model z rajdu Korsyki lub San Remo to da takiej produkcji polecam model Tamiyi o numerze NO 236 :

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/33-4_zpsd324ecc3.jpg.html]Obrazek[/url

W trakcie sezonu 2000 Peugeot przeszedl modyfikacje takie jak manetki zmiany biegow wmontowane w kierownicy dla tego do rajdow takich jak Korsyka czy San Remo potrzebne sa czesci ktore znajdziemy w zestawie NO 236;

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/34-3_zps988db069.jpg.html]Obrazek[/url

Nie nalezy zapominac ze wraz z dodaniem biegow na kierownice zmienil sie przedni zderzak samochodu a dokladniej zaslepki pod elektrownie. Dokladny opis tego zagadnienia i sposoby jak zmienic i dopracowac ten detal znajdziecie w temacie Kolegi Madmaxa:

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-spo ... ,2082.html

Dodatkowo w zestawie mamy figurki kierowcy i pilota:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/35-3_zps3125ead2.jpg.html]Obrazek[/url

Ramki F i X to jedyne detale ruzniace zestaw NO 236 od starszych N0 221 i N0 226. Wszystkie Karoserie (o co bylem dopytywany) sa identyczne:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/38-2_zpsa1166cd5.jpg.html]Obrazek[/url

Tak wiec jak widac nie ma problemu aby zrobic model z sezonu 2000 jesli nawet nie ma sie tego konkretnego modelu...

Niebawem pierwsze relacje z prac.

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 11 września 2013, 16:44
przez karambolis8
Bardzo ciekawy warsztat się zapowiada :)

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 11 września 2013, 18:28
przez Coppercat
Deja vu :?:
Dam sobie coś uciąć, że już widziałem gdzieś ten warsztat.
Jak kliknąć fotki, to też są z całej roboty :idea:
Nie zmienia to faktu, że projekt pierwsza klasa 8-)
Jest co podziwiać.
Gratulacje.

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 11 września 2013, 19:09
przez szpaku86
Coppercat napisal:

Deja vu
Dam sobie coś uciąć, że już widziałem gdzieś ten warsztat.
Jak kliknąć fotki, to też są z całej roboty


Zgadza sie, prolog jak i pierwsze prace prezentowane byly juz na modelowanie.fora.pl , zdecydowalem sie jednak przedstawic ten projekt w szerszym gronie... Niestety zabraklo czasu zeby przedstawic dzisiaj pierwsze prace wykoanane na modelu ale postaram sie nadrobic to na dniach.

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: wtorek, 15 października 2013, 15:48
przez szpaku86
Zgodnie z obietnica prezentuje pierwsze prace wykonane na 206-stce.

Na poczatek kilka fotek kasty 206-stki. Wiem ze prawie kazdy z Was wie jak ona wyglada ale zawsze na wstepie nowego projektu pokazuje surowa karoserie, uznalem ze musze utrzymac narzucony sobie standart...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze prace to oczywiscie pozbycie sie naddatkow plastiku z kasty:

Obrazek
Obrazek

Nastepnie skupilem sie na
- nawierceniu dziurek na masce pod sruby mocujace elektrownie,
- pozbede sie srubek pod elektrownie w zderzaku i nawierce dziury pod nowe sruby,
- pozbede sie zamkow w drzwiach by tam wstawic nowe metalowe z nitow,
- usune sruby mocujace przedni i tylny zderzak rowniez zastepojac je nitami
- nawierce dziury w progach,
- usune orginalne podstawy anten na dachu,
- wytne siatke w masce by wpasowac tam inna,

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Laczie w karoseri pojawia sie jakies 32 nowe otwory (o ile dobrze policzylem)...

A tak wygladaja efekty pierwszych prac:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dokonalem rowniez przymiarki nitow, ale pelny obraz jak te malutkie elementy prezentuja sie na modelu przedstawie Wam po malowaniu karoseri podkladem. A narazie dwie fotki z wstepnych przymiarek:

Obrazek
Obrazek

Nastepnie wykonane zostaly nastepujace prace:

- wstawilem elementy zderzaka
- zaszpachlowalem te czesci zespalajac tym samym zderzak w jedna czesc
- nastepnie szlifowlem i prysnolem delkatnie przod modelu podkladem by sprawdzic czy wszystko wyszlo jak nalezy.

Oto efekty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejnym elementem nad ktorym rozpoczolem prace jest klatka bezpieczenstwa. Tak wygladaja jej wszystkie elementy:

Obrazek

Dopracowac nalezy boczne czesci klatki:

Obrazek

Idac w slady Kolegow Powerpabla i Madmaxa zdecydowalem sie wyciac nastepujace elementy:

Obrazek

Efekt jest nastepujacy:

Obrazek

A tak wyglaja wszystkie czesci klatki gotowe do malowania podkladem.

Obrazek

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 23 października 2013, 16:21
przez szpaku86
Dzisiaj chcialbym zaprezentowac prace zwiazane z tylnym spojlerem Peugeota.
Tak prezentowaly sie jego czesci;

Obrazek
Obrazek

Jak widac trzeba usunac kilka bledow takich jak ten:

Obrazek

Miedzy szczeliny sklejonych ze soba czesci trafia szpachla. Nastepnie szlifowanie i oto efekty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak prezentuje sie "lysa" plyta podlogowa:

Obrazek
Obrazek

Tak wiec wszystkie czesci nad ktorymi pracowalem od rozpoczecia projektu przygotowane sa do malowania podkladem a nastepnie jesli nie wykryje jakis nieoczekiwanych uchybien czy niedorubek czesci pomalowane beda na srebrno.

Obrazek
Obrazek

Kolejna rzecz ktora zaprezentuje to uklad napedowy i zawieszenie 206-stki. Ogolnie wyglada to tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na poczatek prace skupily sie hamulcach czyli tarczach i zaciskach:

Obrazek

Po malowaniu:

Obrazek

Nastepnie elementy wzbogacilem o metalowe blaszki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie na zaciski trafia napisy z nazwa prducenta hamulcow:

Obrazek

A to juz efekt koncowy:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 23 października 2013, 17:11
przez Dorotka
:)

Wygląda świetnie! Co to za zestaw z nalepkami na hamulce?

:->

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 23 października 2013, 18:28
przez powerpablo
Dorotka napisał(a)::)

Wygląda świetnie! Co to za zestaw z nalepkami na hamulce?

:->


Zapewne fabryczny TAMIYA

Robota pierwsza klasa oby poprawek jak najmniej.

pozdrawiam
Paweł

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 23 października 2013, 18:31
przez Dorotka
powerpablo napisał(a):Zapewne fabryczny TAMIYA


Ups, sorry .... gapiłem się na kalkomanie i jakoś nie zauważyłem :oops:

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: czwartek, 24 października 2013, 17:11
przez szpaku86
powerpablo napisał(a):
Zapewne fabryczny TAMIYA


Ups, sorry .... gapiłem się na kalkomanie i jakoś nie zauważyłem


Zgadza sie naklejki pochodza z orginalnego zestawu Tamiyi. Widac je na tym zdjeciu;

Obrazek

Dziekuje za komentarze.

Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: czwartek, 24 października 2013, 18:57
przez Kazik
Szalejesz kolego z tą relacją.
Dawno tylu fotek i to dobrej jakości w relacji nie widziałem.
Oby tak dalej, powodzenia.

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 6 listopada 2013, 22:00
przez szpaku86
Nadszedl czas na aktualizacje...

Na wstepie chcialbym zaprezentowac wachacze 206-stki.

Tylny:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/107_zpsdca24cc8.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/108_zps92c77a25.jpg.html]Obrazek[/url

Przedni:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/109_zps06b0d1b3.jpg.html]Obrazek[/url

I razem:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/110_zpsb4dc8b07.jpg.html]Obrazek[/url

Rownolegle z pracami nad zawieszeniem i ukladem napedowym peugeota trwaja prace nad elementami wnetrza samochodu. Tym samym chcialbym zdac relacje z prac nad bakiem modelu. Poczatkowo wygladal on tak:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/111_zpsa1b2079d.jpg.html]Obrazek[/url

Po wycieciu niepotrzebnych detali, odcieciu lewarka i nawierceniach bak prezwntowal sie nastepujaco:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/112_zps264d5dcc.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/113_zps40cfc1e0.jpg.html]Obrazek[/url

(Prawda ze strasznie?!)

Nastepnie szpachlowanie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/114_zps537e29d2.jpg.html]Obrazek[/url


Szlifowanie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/115_zpsad10c5e7.jpg.html]Obrazek[/url

Kolejne nawiercanie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/116_zps61d15545.jpg.html]Obrazek[/url

Malowanie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/117_zpsb8212c29.jpg.html]Obrazek[/url

Karbonowanie:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/118_zps609fdc4a.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/119_zpsaa8ef684.jpg.html]Obrazek[/url

Nastepnie przymiarka blaszek i nitow;

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/120_zps63d2970a.jpg.html]Obrazek[/url

I efekt koncowy:

[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/121_zpsb5a07a69.jpg.html]Obrazek[/url
[url=http://s842.photobucket.com/user/szpaku86/media/122_zpsad9fa36c.jpg.html]Obrazek[/url

Na dniach pokaze jak wykonalem boczki drzwi modelu a na chwile obecna pozdrawiam.

Krzysztof

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 6 listopada 2013, 22:32
przez Dorotka
Zabierzcie Go stąd!

;o)

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: środa, 6 listopada 2013, 23:56
przez Fred-k2
Solidny warsztat, miło się czyta.

Re: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) 1:24 Tamiya

PostNapisane: sobota, 9 listopada 2013, 13:10
przez szpaku86
Dziekuje za komentarze Panowie Koledzy !

Zgodnie z obietnica zaprezentuje dzisiaj wykarbonowane wewnetrzne boki drzwi modelu:

Obrazek

Na wstepie trzeba bylo usunac niepotrzebne mocowanie klatki bezpieczenstwa w centralnej czesci drzwi;

Obrazek

Karbonowanie:

Obrazek

Po obklejaniu czesci pomalowane zostaly kolejno TS-71 i TS-79 by uzystkac bardziej realny wyglad tych elementow. Oto efekt koncowy;

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W boczkach trzeba dopracowac jeszcze kilka detali takich jak klamki.

Kolejna rzecza ktora dzisiaj zaprezentuje sa prace nad tylnym i przednim dyferencjalem.
Na poczatek tylny:

Obrazek

W tylnym dyfrze wycialem dziury pod przewody:

Obrazek

Czesc po pierwszym malowaniu:

Obrazek

Maskowanie do drogiego malowania:

Obrazek

Maskowanie do malowania galek;

Obrazek

Efekt koncowy:

Obrazek

A teraz przedni dyfer ze skrzynia biegow juz po pierwszym malowaniu:

Obrazek

Maskowanie i malowanie :

Obrazek
Obrazek

Kolejne maskowanie;

Obrazek

Efekt Koncowy:

Obrazek

I na koniec przedni i tylny dyfer razem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof