1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez portalus » piątek, 26 września 2008, 22:02

Nadkole będziesz tłoczył czy masz inny patent?
Relacja zaczyna mi się coraz bardziej podobać - nie odpuszczaj i dokończ ją nawet po czasie.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:52
Lokalizacja: Swarzędz

Reklama

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » sobota, 27 września 2008, 00:34

Nadkola będą zrobione z płytki i profili polistyrenowych,
bynajmniej mam taki plan, co nie zmienia faktu, że może
ulec małej zmianie.
Co do terminu, to mam wielką ochotę zdążyć, ale wiadomo
jakie jest życie.

WAŻNE !!!
Pilnie odkupię kawałek siateczki fototrawionej z dziurkami miodu.
Rozmiar:
Szerokość - 42mm
wysokość - 9mm
Dziękuję wszystkim chętnym pomóc, za wysłanie PW :mrgreen: :lol:

Dalszy ciąg relacji jutro, bo to co dziś zrobiłem i tak nie będzie widoczne
bez położenia podkładu. Dziś się nie wyrobiłem ze wszystkim.

Pozdrawiam. 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » sobota, 27 września 2008, 12:47

Kilka kiwnięć ogonem później....

Przy karoserii praca wre na całego. Wygładzone zostały wloty
chłodzenia hamulców oraz te za słupkiem B, którym również
dostało się troszkę pogłębienia otworów, ponieważ zapomniałem
to zrobić przed wklejeniem :oops: .

Póki co wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
dziwnie na zdjęciach wygląda, ale to zapewne przez ogromne powiększenie
i przez różne środki stosowane do szpachlowania (klej CA, szpachla Tamiya szara i biała).

Górne przeloty powietrza, przed:
Obrazek
Obrazek
po:
Obrazek
Obrazek

I największa głupota, jaką do tej pory zrobiłem :oops: :shock: klameczka:
Obrazek
Obrazek

Strata kilkunastu minut, bo niby jak ja teraz będę dalej z kastą pracował ? :roll:
No cóż zdarza się, ale nic tam, po prostu dodam kolejną rzecz, którą będę robił
z niczego.

Do następnego razu... CDN. 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez fliper_nx » niedziela, 28 września 2008, 19:35

Nieźle Ci idzie, klameczka niby nie problem ale maleństwo dosyć czasochłonne :D .
"I gotta thank the Lord !!" :)
"Gdy Subaru slajdem tnie dzika chuć ogarnia mnie, a gdy Misiek zatnie bok orgazm jest o krok" :D
Avatar użytkownika
fliper_nx
 
Posty: 194
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:52
Lokalizacja: wroclaw.pl

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » niedziela, 28 września 2008, 22:51

Dokładnie, po zrobieniu tej klamki dopiero przyszło
mi na myśl, że przecież nie będę mógł teraz nic przy
karoserii zrobić, a sporo roboty jeszcze jest.

Do dzisiaj znowu postęp niewielki, ale zawsze coś.
Klamki zostały usunięte, oszlifowane, poszpachlowane
i ponownie oszlifowane. Usunięte wszelkie wystające
elementy na karoserii, w stylu kierunkowskazów,
lampek, napisów. Wszystko również wstępnie
zaszpachlowane, czeka na podkład.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pogłębione raszki na podszybiu:
Obrazek

Zaszpachlowane wielkie dziury na tylnym pasie:
Obrazek
Do tego wycięte wpusty ze zderzaka.
Teraz na sucho wygląda tak:
Obrazek

Przedni grilozderzak :P
Przygotowany do siatkowania:
Obrazek

Przegroda silnika przed/po:
Obrazek
Obrazek

A tu kociak, który codziennie po kilka godzin
wyleguje się na moim samochodzie :lol:
Obrazek

Do kolejnego. 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez Kazik » niedziela, 28 września 2008, 22:56

To zdjęcie przegrody silnikowej przed przyda się jako ściągawka do poprowadzenia kabelków ;o)
Mozolna robota, ale miło popatrzeć.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » niedziela, 28 września 2008, 23:07

No właśnie dlatego to "przed" zrobiłem :) .
A co do 'mozolności' projektu, to prawda w każdym
calu, lub każdej minucie poświęconej na dłubaniu.

Dziś dla zabawy była próba zrobienia raszek na masce.
Oczywiście okazała się klęską, ale znowu kilka godzin
w plecy, za to ile doświadczeń.

Mały skrót:
W sumie plan wykonania zapowiadal się nieźle.
Ale użycie niewłaściwego materiału na raszki,
okazał się gwoździem do trumny. :evil:

Przygotowane stanowisko pracy, jak zawsze zresztą:
Obrazek
Wycięte raszki:
Obrazek
Skończona robota:
Obrazek

A tu kilka ujęć z bliska, bo nie ma się czego
wstydzić, przynajmniej zawsze tak mi się zdawało :) :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuję za śledzenie i trzymanie kciuków.
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez fliper_nx » niedziela, 28 września 2008, 23:21

Mam rozumieć że usuwasz wszystkie plastykowe elementy typu napisy i kierunki aby wstawić zamienniki czy tylko "czyścisz" karoserię ?
"I gotta thank the Lord !!" :)
"Gdy Subaru slajdem tnie dzika chuć ogarnia mnie, a gdy Misiek zatnie bok orgazm jest o krok" :D
Avatar użytkownika
fliper_nx
 
Posty: 194
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:52
Lokalizacja: wroclaw.pl

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez Nomad_fsoak » wtorek, 30 września 2008, 23:53

xenomorph napisał(a):P.S. A miałem nadzieję, że jeszcze ten zestaw body kit do zrobienia Eleanor gdzieś się
uda załatwić. Ale skoro nie, to jestem bardzo zawiedziony. Więc pozostaje popytać
tu i tam, a może ktoś będzie chętny odsprzedać.


Dziś przypadkiem znalazłem sklep producenta:
SCALEPRODUCTION - Kits & Transkits

Robią też wersję 2005 :)
Avatar użytkownika
Nomad_fsoak
 
Posty: 175
Dołączył(a): środa, 20 sierpnia 2008, 10:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez fliper_nx » środa, 1 października 2008, 17:57

Siatka która Ci proponowałem to mesh - gauze aquare 6x6 numer oo106, pozdrawiam.
[ http://modelarstwo.mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=18&przedm=682546 ]
"I gotta thank the Lord !!" :)
"Gdy Subaru slajdem tnie dzika chuć ogarnia mnie, a gdy Misiek zatnie bok orgazm jest o krok" :D
Avatar użytkownika
fliper_nx
 
Posty: 194
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:52
Lokalizacja: wroclaw.pl

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » sobota, 4 października 2008, 19:23

Dziękuję chłopaki za wszelką pomoc. Filper_nx, a masz może
kawałek, jaki mi potrzebny, bo z tym będzie ciężko póki co.

Kazik, dziękuję pięknie za zegary, ale niestety :( nie mogę
ich wykorzystać w Mustangu, ponieważ nie pasują, są dużo
za małe.

Dobra, w tygodniu nie miałem po pracy kompletnie czasu na model,
więc dziś od rana troszkę podziałałem. Niewiele zrobione,ponieważ
pracochłonna robota na maleńkich detalach.
Czyli tak jak mówiłem, do przeróbki poszło całe zawieszenie.
To co proponuje AMT, to lekka porażka.
Oczywiście z tymi wszystkimi plastikami na ramie zdjęcia były wcześniej.
Teraz wszystko ładnie usunięte.
Obrazek

Teraz wygląda tak:
Obrazek
oczywiście zdejmowane póki co, dla łatwiejszej dalszej obróbki, bo jeszcze
dojdzie zawieszenie silnika:
Obrazek

Kawałek elementu mocującego wahacz, wszystko będzie kompletnie ruchome:
Obrazek
a tak na ramie, tylko położone:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać, zrobiłem również chłodnicę na misce olejowej, bo moja chromowana miała
wadę i nie mogłem z niej skorzystać.
Na stół doszły jeszcze tarczki hamulcowe, tylne hamulce bębnowe zostaną zmienione na tarcze:
Obrazek


Dobra idę dalej działać. Jak tylko coś ciekawego dorobię, dam znać.
Jeszcze jedno, jeśli praca będzie mi dalej szła tak wolno, to na koniec
konkursu się nie wyrobię, choć staram się i starał się będę aż do ostatnich
jego minut.
Pozdrawiam. 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » czwartek, 30 października 2008, 13:13

Witam po dosyć długiej przerwie, wynikającej z kompletnego braku czasu.
Właściwie niezbyt wiele się zmieniło, ale coś tam w wolnych chwilach
staram się dłubać.
Karoseria jest już przygotowana do podkładu, ale czekam z tym na wykończenie
komory silnika, bo głupio by było robić dwa razy to samo. Jak widać na zdjęciach
trochę się zmienia.
Obrazek
Po kilkunastu dniach szpachla się zapadła, więc zostały zapadliny poprawione:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jest jeszcze sporo roboty, ale staram się skończyć na czas.
Silniczek jeszcze troszkę podszpachlowany, czeka na podkład:
Obrazek
Obrazek

Zawieszenie, nad którym prace pochłaniają większość mojego czasu jest już
coraz bliżej końca, choć nie mówię, że nie ma tu dużo roboty, bo jest.

Reszta obróbki i wykończenia będzie po zamocowaniu ich na stałe, ponieważ
teraz są zbyt delikatne i za małe, do właściwego ukształtowania.

Czyli mamy mocowanie wahacza górnego, wraz z wahaczem.
Wahacz górny:
Obrazek
Obrazek

Mocowanie wahacza dolnego, do którego przyjdzie jeszcze zawieszenie silnika:
Obrazek

Wahacz dolny z mocowaniem:
Obrazek
Obrazek

Tu widać górny wahacz od dołu:
Obrazek
Obrazek

Wstępnie poskładane na „domino” elementy wyglądają tak:
Obrazek

A tu jak widać, kończę prace nad tylnymi resorami, oraz końcowymi tłumikami,
bo cały układ wydechowy jest robiony od podstaw:
Obrazek
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez fliper_nx » czwartek, 30 października 2008, 20:18

Jesteś modelarskim sadystą i to mi się bardzo podoba, brakuje mi w Polsce tego typu przeróbek/popraw pudełkowych wydmuszek, proszę Cie pokaż mi jakieś fotki, scany instrukcji obsługi samochodów , bo ciężko mi uwierzyć w taki typ zawieszenia. Chociaż coraz bardziej zagłębiając się w Amerykańską technikę moje zdziwienie maleje.
Pozdrawiam.
"I gotta thank the Lord !!" :)
"Gdy Subaru slajdem tnie dzika chuć ogarnia mnie, a gdy Misiek zatnie bok orgazm jest o krok" :D
Avatar użytkownika
fliper_nx
 
Posty: 194
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:52
Lokalizacja: wroclaw.pl

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez xenomorph » piątek, 31 października 2008, 00:03

Nie wiem czy ze zmęczenia, po całym dniu pracy, czy ogólnie pod wpływem emocji,
ale zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi. Staram się najbardziej jak mi na to pozwala
mój warsztat robić wszystkie elementy zgodnie z rzeczywistością. Z mechaniką również
miałem bardzo bliską styczność i nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc takie
słowa. Jeśli nie jesteś czegoś pewny, to się zapytaj, a nie z góry coś już sobie zakładasz.
Daleki jestem od sadyzmu. Niestety w tej skali ciężko jest (bez użycia fototrawionych blaszek)
zrobić maksymalnie zdetalowane elementy. Tym bardziej zawieszenia, które będzie utrzymywało
ciężar całego modelu. Zresztą jak pisałem w poście wyżej, jeszcze to wszystko zostanie dopieszczone,
po sklejeniu w całość.

Proszę zdjęcia oryginału, górny wahacz:
Obrazek

dolny wahacz:
Obrazek

Chcesz więcej, to zawsze można skorzystać z google.
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1968 Shelby GT 500 - AMT - 1:25 - Open

Postprzez Marcin B. » sobota, 21 lutego 2009, 11:33

i jak tam postępy? :)

bardzo ciekawy temat. też będę chciał zrobić takiego mustanga.
"Accept the challenges, so that you may feel the exhilaration of victory." - G.S. Patton
Avatar użytkownika
Marcin B.
 
Posty: 76
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 16:49
Lokalizacja: Toruń

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości