Strona 1 z 1

Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: poniedziałek, 27 października 2008, 20:50
przez Mikey
Witam, to mój pierwszy post na tym forum choć przeglądam je od dawna. Długo bilem się z myślami czy pokazać tutaj coś swojego ponieważ uważam, że to trochę za wysokie progi na moje nogi ale liczę, że sprawdzi się powiedzenie: z kim poprzestajesz takim się stajesz ;) Mustang jest drugim modelem do którego podchodzę na poważnie, wcześniej coś tam robiłem ale na szybko, najniższym kosztem czasu i pieniędzy, tamte modele po za dwoma są gdzieś w częściach. Ale teraz o Fordzie:
Model którego budowę postaram się tutaj zaprezentować to Mustang GT 350H z drugiej polowy lat 60', zestaw od Revella. Moim zdaniem zestaw jest całkiem przyzwoity, da się z tego coś zrobić. 350H to wersja modelu Shelby GT 350 wypuszczona w roku 66' w ilości bodajże niecałego 1000 sztuk dla jednej z największych sieci wypożyczalni samochodów Hertz. Od tego momentu teoretycznie każdy mógł udać się do jednej z wypożyczalni Hertza dysponującej takim autem i pościągać się w weekendy, bo taki był cel wypuszczenia tej serii. Ja postanowiłem wcielić się we właściciela jednej z wypożyczalni i przerobić trochę swoje auto by nadać mu więcej czysto sportowego charakteru.

We wnętrzu usunąłem tylne siedzenia, zabudowa wykonana na wzór wersji 350R. Do tego pałąk także na wzór 350R oraz złote wstawki na desce rozdzielczej zamiast srebrnych (inspirowałem się kolorami Hertz'a) Fotele pozostaną oryginalne, ale postaram sie dorobić pasy i zapięcia, znowu na wzór 350R.
Obrazek
Obrazek

W podwoziu nie ma rewolucji, wersja Hertza podobnie jak i standardowe Gt 350 z tego okresu zostało objęte władzą księgowych, czego efektem jest wyższe i gorsze zawieszenie niż w starszych wersjach oraz powrót akumulatora z bagażnika pod komorę silnika. Jednak tego nie będę poprawiał i zostawię tak jak to było w oryginale. Z mojej strony doszło brudzenie (pierwszy raz to robiłem) oraz efekty starcia podwozia (tez pierwszy raz). Most, wal oraz pióra nie są jeszcze pobrudzone. Planuje także przewody hamulcowe. Wydech jest pokryty taśmą termoizolacyjną, płócienna jak to w dawnych czasach ;) Kolektory pomaluje na biało
Obrazek
Obrazek

Silnik jest także pobrudzony, zostało mi go wsadzić na miejsce oraz okablować. Filtr oleju jeszcze jest do poprawek. Niestety na fotkach nie udało mi się uchwycić tego jak naprawdę wyglądają części brudzone czy podrapane, na żywo wygląda to o niebo realistycznej(dopiero uczę się fotografować modele)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kasta na razie lekko zaszpachlowana czeka na dalsze prace. Będzie oryginał ale planuje usunąć przedni zderzak oraz tylny na wzór GT350R
Obrazek
Obrazek

Wyżej jest stan z końca września, na dzień dzisiejszy wyciąłem tylną klapę ale czeka mnie jeszcze sporo pracy przy zabudowie bagażnika, zawiasach i samej klapie by ładnie pasowała do reszty. Zmieniłem zdanie co do akumulatora i jednak przeniosę go do bagażnika. Przepraszam, za zdjęcia ale są robione na szybko, czysto poglądowe, jak popracuje nad krawędziami dam dużo dokładniejsze:
Obrazek
PS. Spodziewam się krytyki więc bez oporów, oby bez negatywnych emocji ;)
Pozdrawiam

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: poniedziałek, 27 października 2008, 21:53
przez michal.s
Witaj na forum !

Całkiem fajnie idzie Ci praca nad Mustangiem, widać że masz dużą wiedzę na ich temat :)
Chętnie poobserwuje Twoje poczynania i podpowiem coś o technikach modelarstwa jak będzie taka potrzeba.

Widzę że póki co nie posiadasz aerografu, a na karoserii widać sporą ilość szpachli, koniecznie musisz się zaopatrzyć w jakiś podkład w spreju Tamiya lub Gunze i pomalować nim karoserię. Szpachla lubi się zapadać po pewnym czasie, dlatego daj jej dobrze wyschnąć po czym szlifuj i maluj podkładem wyjdą wszystkie nieporządne niedoskonałości.

Na koniec bardzo Cię proszę spraw sobie duży kawałek brystolu i rób na nim zdjęcia, kosz niewielki i tło nie będzie rozpraszać ;o)

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: poniedziałek, 27 października 2008, 23:11
przez WestBikers
No całkiem, całkiem - bardzo podoba mi się silnik - jest świetny

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: poniedziałek, 27 października 2008, 23:30
przez Mikey
Brystol będzie, jakieś dwa kolory dla jasnych i ciemnych aut. Co do podkładu to mam tamiya w spraju tak samo lakiery, także bezbarwny oraz pasty polerskie ale użycie tych ostatnich jest jeszcze dla mnie nowością. Szpachla to jednoskładnikowa Italeri ale zamierzam kupić dwuskładnikową Tamki. Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny a co do wiedzy to po prostu jestem miłośnikiem Ford Motor Company czyli od Mustangów przez Falocony po Escorty ;). Moja kolekcja ma skupiać się wokół aut z pod błękitnego owalu plus Mercury i Lincoln co oczywiste ;)
Pozdrawiam.

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: poniedziałek, 27 października 2008, 23:36
przez michal.s
Jeśli nie masz to kup jeszcze wodne papiery ścierne P2500 i P3000, lakier przed polerowaniem trzeba wyrównać tymi właśnie papierami na mokro ;o)

Szpachla nie ważne jaka, lubi płatać figle i nawet po kilku miesiącach zmienić swoją objętość :-/ dlatego większość z nas bardziej lubi szpachlować klejem CA ;o)

Linie podziału już pogłębiałeś czy dopiero będziesz to robił ?

W razie czego pytaj śmiało na forum.

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: sobota, 1 listopada 2008, 11:55
przez Mikey
Witam ponownie.
Linie podziału dopiero będę pogłębiał. Dzisiaj mam zamiar trochę nadrobić w pracach na Mustangiem, obecnie przymierzyłem wszystko z kolami i model stoi dość wysoko... Mierzyłem wysokość od progu do ziemi przy samym przednim i tylnym kołem. Przód to około 1,3 cm czyli w skali jakieś 32cm i tył 1,2 cm czyli około 29cm... Wysoko jak na auto sportowe. Moim zdaniem nie wygląda to w tym aucie źle ale zależy mi na Waszej opinii co dalej z tym robić.
Obrazek
Pozdrawiam.

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: niedziela, 2 listopada 2008, 01:08
przez Nomad_fsoak
Wg mnie jedynie przód jest minimalnie za wysoko.

Obrazek
Obrazek wydech co prawda gt a nie taki jak w hertz'u ale też ładny :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu też trochę fotek detali

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: niedziela, 2 listopada 2008, 14:03
przez Mikey
Fotek Mustanga Ci u mnie dostatek ale i te przyjmę z otwartymi ramionami ;) No właśnie przód jest za wysoko a żeby go obniżyć trzeba trochę większej kombinacji. Jestem w stanie to zrobić ale mam już zrobione wnętrze i boje się, że je uszkodzę więc taki pozostanie. Nauczka na przyszłość by poszczególne etapy prac doprowadzać do końca zanim zacznie się następne i sprawdzać sprawdzać sprawdzać jak całość leży. Wczoraj zrobiłem jeszcze pasy, do tego pobrudziłem most, wal i pióra oraz zamocowałem to na stale.
Obrazek
Obrazek

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: niedziela, 2 listopada 2008, 14:59
przez fliper_nx
Nie podoba mi się to brudzenie, wygląda jakby był zarzygany olejem a nie przybrudzony.

Re: Ford Shelby Mustang GT 350 Hertz

PostNapisane: niedziela, 2 listopada 2008, 21:52
przez Mikey
Mosty szczególnie z tamtych lat używane w sposób bardzo niedelikatny miały tendencje do popuszczania oleju i o to mi chodziło.
Ps. Potrzebna mi Wasza rada, jaką farbą malować by wyszedł efekt aluminium (takiego jak na myśliwcach) bądź po prostu gołej blachy jak np, w ogołoconym bagażniku czy ogólnie wnętrzu?