Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » środa, 25 grudnia 2013, 12:32

Troszeczkę sprowokowany przez Siarę zakładam ten warsztat.
Od razu na początku wszystkich przepraszam, że aktualizacje (przynajmniej na początku) będą delikatnie mówiąc - rzadkie.
Finiszuję z Astonem Martinem DBS i to pochłania większość mojego modelarskiego czasu. A jest go niestety super mało.

Model 4CV zazwyczaj jest traktowany "z buta" :cry:
Postanowiłem podejść do sprawy troszkę inaczej. Nie wiedzieć czemu ten model mi się zwyczajnie podoba :shock:
Niestety nie znalazłem nigdzie dodatków do niego :cry: Wobec tego całą zabawę zacząłem od nieudolnych prób popełnienia własnych blaszek (od projektu po trawienie). Wiem, że to skok na głęboką wodę, ale bez tego nie było by zabawy :twisted:
Poczytałem troszkę na temat i doszedłem do wniosku, że zabawa w lakier fotoczuły to nie dla mnie. Prostszą metodą wydało się drukowanie na laserze i transfer wzoru na blaszkę. Oczywiście proste to było tylko teoretycznie :evil:
Po paru nieudanych próbach, eksperymentach z papierem kredowym, różnymi foliami itp., udało mi się wyprodukować coś, co po obróbce powinno nadawać się do użytku (no, może nie wszystko...)
Poskładałem sobie wytrawiarkę, bo plany mam szerokie 8-) (inne modele)
Obrazek

W takiej wanience wytrawiłem pierwsze blaszki.
Obrazek

Wiem, że daleko im do doskonałości, ale co by nie mówić mam z nich pewną satysfakcję. Planuję model wyposażyć w:
- zegary (bo trudno to nazwać deską rozdzielczą),
- radio (klasyczne bez bajerów),
- kierownicę troszkę inną niż zestawowa,
- emblematy, logo itp.
- znaczek stojący na masce - takie kółko z czwórką w środku (jest o dziwo bardzo fajny - nie wiedziałem, że takowe były montowane).

To tyle o dodatkach.

Kasta i pokrywy dostały lakier. Baza to mieszanka Humbrola: 3j. nr 3 (zielony), 2j. nr 38 (limonka) i 3j. nr 22 (biały połysk).
Po wyschnięciu poszedł clear 2k.
Wyszło, jak wyszło. IMHO nie jest najgorzej.
Obrazek

Zrobiłem też koła (to powoli staje się moją obsesją :shock: )
Najpierw parę otworów pod śruby i podkład.
Obrazek

W tzw międzyczasie naszykowałem śruby.
Obrazek
Obrazek

Przymiarka:
Obrazek

Gotowe koła luzem i z kołpakami (ALC107)
Obrazek
Obrazek

I to by było na tyle...
Cdn, ale nie prędko niestety.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Reklama

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez siara1939 » środa, 25 grudnia 2013, 13:35

Super, ze robisz go w calosci- mi sie nie udalo: viewtopic.php?f=22&t=37374&p=476101&hilit=rotten+frog#p476101

:D
Za duzo zabawy w dorabianie detali. Nie na moje nerwy. ;o)
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » środa, 25 grudnia 2013, 13:43

siara1939 napisał(a):Super, ze robisz go w calosci- mi sie nie udalo: viewtopic.php?f=22&t=37374&p=476101&hilit=rotten+frog#p476101

:D
Za duzo zabawy w dorabianie detali. Nie na moje nerwy. ;o)


Twój warsztat oczywiście znam 8-)
Ale takiego artyzmu u mnie nie będzie :cry:
Może chociaż tymi dodatkami nadrobię trochę braków warsztatowych :idea:
Jak coś się nadliczy (dodatki robię w kilku egzemplarzach, bo nie wszystkie mi "wychodzą") mogę udostępnić :)
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Fred-k2 » środa, 25 grudnia 2013, 15:13

O już mi się podoba :) Jak możesz napisz coś więcej o trawieniu, chętnie bym się za to zabrał. Lakier ładny.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez ergie » środa, 25 grudnia 2013, 22:39

Już mi się podoba :)
Modelarstwo redukcyjne jest mocno przereklamowane. Pasjonujące jest budowanie dioram.
ergie
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2009, 19:12

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » czwartek, 26 grudnia 2013, 01:34

Dzięki za miłe słowa :mrgreen:
Jestem mile zaskoczony :oops:

O trawieniu można wiele napisać, ale najlepiej było by, gdybyś sprecyzował co Cię interesuje.
W zasadzie ja też raczkuję w tym zakresie, ale coś tam już popełniłem .....
Jeżeli tylko będę potrafił - chętnie napiszę, podpowiem lub pomogę.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez GTiStyle » czwartek, 16 stycznia 2014, 14:18

Te elementy fototrawione są w blaszkę ;)
Przykazanie 6. Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi.
Avatar użytkownika
GTiStyle
 
Posty: 140
Dołączył(a): czwartek, 6 stycznia 2011, 13:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 10:15

Mała aktualizacja w ramach oddechu od warsztatu SLR'ów.

Przyjrzałem się elementom tylnego zawieszenia i silnika modelu.
Tragedii nie ma, ale myślę, że odrobina własnej inwencji nie zaszkodzi :twisted:
Unieruchomiłem i rozciąłem tylne sprężyny.

Obrazek

Po konsultacji z Wujkiem Google dorobiłem trzpienie (szpilki krawieckie) i sprężyny (od ołówka automatycznego).

Obrazek

Po złożeniu do kupy będzie to wyglądać mniej więcej tak:

Obrazek

Początkowo planowałem podobny zabieg na amortyzatorach:

Obrazek

Ale po namyśle zrezygnowałem ze sprężyny i usunąłem tylko fabryczne przetłoczenia. Chcę tutaj dać coś innego, ale jeszcze do końca nie wiem co :oops:

Obrazek

Wydłubałem jeszcze dwie rzeczy:
1. Korek wlewowy (miał być do oleju, ale bardziej będzie pasował do paliwa).
2. Kopułka aparatu zapłonowego. Udało mi się nawiercić w nim pięć otworów pod kable do świec :shock: . Potrzebowałem do tego dobrej lupy......

Obrazek

I tyle narazie.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » niedziela, 1 lutego 2015, 12:24

Nie zrażony brakiem zainteresowania robię aktualizację wątku :twisted:
Cały czas dłubię przy silniku.
Wrzucam fotki z "placu boju", więc proszę o nie komentowanie malowania, śladów palcowania itp.
Detale są naprawdę małe i ich montaż wymaga ciągłego manewrowania silnikiem.
Na chwilę obecną wygląda to tak:

Obrazek

Dodałem tło, bo na macie wygląda to kiepsko:

Obrazek

Obrazek

Na bazie zestawowej cewki zapłonowej próbowałem zrobić coś sensownego, ale efekt jest średni. Myślę o zrobieniu tego elementu od podstaw. Nie pasują mi głównie proporcje.

Obrazek

Szykuję również przewody do świec z fajkami.

Obrazek

W przygotowaniu są także przewody paliwowe.

Obrazek

Dużym wyzwaniem będzie gaźnik i rury do chłodnicy. Zgromadziłem sporo dokumentacji, więc może jakoś dam radę....
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez dawidek98 » niedziela, 1 lutego 2015, 20:17

Silnik bardzo mi się podoba, tak jak i cały model.
dawidek98
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela, 4 stycznia 2015, 13:00

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez rotpol13 » niedziela, 1 lutego 2015, 21:39

Coppercat napisał(a):Nie zrażony brakiem zainteresowania robię aktualizację wątku :twisted:


Zainteresowanie jest. Będziemy pisać dopiero w galerii :mrgreen:

PS Następna aktualizacja w styczniu 2016 :?:
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 2 lutego 2015, 01:47

rotpol13 napisał(a):................

PS Następna aktualizacja w styczniu 2016 :?:


Uprzedzałem, że będzie przerwa. Musiałem skończyć SLR'y :twisted:
Teraz prace ruszyły. Miało być łatwo i przyjemnie, ale bez detali było by nudno :idea:
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » wtorek, 3 lutego 2015, 02:06

Ciąg dalszy zmagań z silnikiem.
Dorobiłem aparat zapłonowy, cewkę i przewody.
Zacząłem składać zespół wentylatora i chłodnicę.
Nad gaźnikiem ciągle myślę i nawet mam pewien pomysł. Wykorzystam ostatnio zakupione blaszki.

Fotki marne, ale to z powodu późnej pory. Następne będą lepsze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Adas' » wtorek, 3 lutego 2015, 14:00

A po co wierciles otworki w dystrybutorze? Przecie w tym wypadku o wiele latwiej by bylo zrobic taki element z rurek, ewentualnie koszulki drucika...
Avatar użytkownika
Adas'
 
Posty: 750
Dołączył(a): poniedziałek, 12 marca 2012, 18:00

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » wtorek, 3 lutego 2015, 15:11

Adas' napisał(a):A po co wierciles otworki w dystrybutorze? Przecie w tym wypadku o wiele latwiej by bylo zrobic taki element z rurek, ewentualnie koszulki drucika...


OK, ale jak wtedy przymocować te rurki (koszulki) do rozdzielacza ?
Tam nie ma miejsca na nasunięcie rurki czy koszulki - za ciasno. Jedyne rozwiązanie, jakie przyszło mi do głowy, to otworki.
Czerwone przewody to kabelki w izolacji. Usunąłem troszkę izolacji z końcówek kabelków i wcisnąłem w otworki.
Roboty dużo, ale skutek dość trwały. Chociaż nie obyło się bez niespodzianek - jedna końcówka się "uksyła" i została w otworku. Za nic nie chciała potem wyjść.....

Dopisane:

Dzisiaj popełniłem tylko jeden szczególik silnika, ale za to sprawił mi on dużą frajdę.
Przeglądając fotki w sieci zauważyłem taki oto element pod pompą paliwa.

Obrazek

Pomyślałem, że warto żeby mój silnik też to miał 8-) . I zrobiłem tak:

Obrazek

Bagnet jest ruchomy :D :

Obrazek

Taki bajer :twisted: . Będzie widoczny po otwarciu pokrywy silnika :mrgreen:

Zrobiłem przymiarkę silnika do ramy:

Obrazek

Dołożyłem budę:

Obrazek

I pokrywę silnika. Pokrywa jest wypaćkana w wazelinie, bo robiłem jej kopię.

Obrazek

Przy odrobinie dobrej woli można w tym zobaczyć kawałek samochodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

cdn
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości