Strona 1 z 2

Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: wtorek, 30 czerwca 2009, 02:26
przez Ar2
Witam,
W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu i mogę ruszyć z budową NSR'a. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że to jeden z moich pierwszych modeli. Wszelka pomoc będzie więc bardzo przydatna :)
Niestety nie dorobiłem się jeszcze aero, ale mam nadzieję, że efekt końcowy będzie nie najgorszy..
Zapraszam do oglądania i krytyki.

Tak wygląda pudełko:
Obrazek

A tak jeszcze wczoraj rano wyglądała zawartość opakowania:
Obrazek

Jak na razie skleiłem i poszpachlowałem owiewki, skleiłem stojak oraz zacząłem składać silnik:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niepokoi mnie trochę spasowanie owiewek. Zakładam jednak, że jak dojdzie rama z silnikiem, to będzie dobrze ;o)
Obrazek

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2009, 17:31
przez Ar2
Forum nareszcie działa :D (heh.. ciężkie to były dni bez niego..) Pora więc na małą aktualizację z postępu prac:
Większość części została oszlifowana i psiknięta podkładem.. Niestety wyszło kilka niedociągnięć :?
Jedynie wypychacze na chłodnicy nie dają mi spokoju.. Trzeba je będzie jakoś delikatnie zeszlifować:
Obrazek
Na przymiarkę złożyłem też kilka głównych elementów (na drut i taśmę ;o) ) Wyszło coś takiego:
Obrazek
Ogólnie model bardzo mi się podoba. Ciekawe jak będzie później.. :P Natomiast niepokoi mnie mocowanie tylego koła do stojaczka.
Obrazek
Chodzi to na tyle ciężko, że prędzej czy później coś się złamie...
Jeszcze się zastanowię, czy zeszlifuję tylko kawałek 'ząbka' tak aby pozostał delikatny 'klik' czy wybiorę wersję z pudełka modelu..
Obrazek

Pozdrawiam

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: czwartek, 23 lipca 2009, 21:03
przez Ar2
U mnie tempo niezbyt wysokie, ale coś tam zrobiłem.
Silnik został psiknięty TS-29 oraz pociągnięty XF-59. Na chwilę obecną wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Okazało się, że xf-59 zupełnie nie chciał kryć podkładu. Po zmyciu go Wamodem pomalowałem go bez problemu. Z X-11 nie było takich problemów. Potrafi mi ktoś powiedzieć jakimi farbami mogę malować po podkładzie?
Oszlifowałem również tylną oponę oraz pomalowałem koło:
Obrazek
Wykonałem również tylną tarczę oraz zacisk:
Obrazek
A tu malutka przymiarka:
Obrazek
Wypędzelkowany łańcuch..
Obrazek
Czarną farbką dorobię jeszcze kropeczki na ogniwkach. I teraz pytanie- na koniec spróbować pociągnąć go delikatnie X-19 (smoke)?
Na próbę psiknąłem też owiewkę kolorkiem Mica Blue. Wyszło fajnie i taki kolorek już zostanie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: czwartek, 23 lipca 2009, 22:33
przez Mr. Headshok
Deadline - 30.07 - zdążysz? Trzymam kciuki ;o)

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: czwartek, 23 lipca 2009, 23:19
przez Ar2
Mr. Headshok napisał(a):Deadline - 30.07 - zdążysz? Trzymam kciuki ;o)


Muszę :P Jeżeli nie zdążę, to NSR'a przyjdzie mi skończyć w grudniu.. :(

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: sobota, 25 lipca 2009, 21:29
przez Ar2
Kolejna mała aktualizacja. Tak teraz wygląda silnik. Nie ukrywam, że trzeba go będzie jeszcze trochę popoprawiać.
Obrazek
Zabrałem się również za ramę:
Obrazek
Reszta owiewek także dostała kolorek:
Obrazek
Teraz nadszedł moment, którego chyba najbardziej się obawiam- kładzenie kalek.. Nie dość, że są one naprawdę sporych rozmiarów, to niektóre są naprawdę dziwne. Np. ta na pudełku (bo nie udało mi się znaleźć prawdziwej Hondy z takiego punku, aby ten element był widoczny) wygląda jak koło z 2 kreskami. Na kalce zaś tak:
Obrazek

Mam jeszcze jedno pytanie. Kalki mam kłaść bezpośrednio na farbę, czy na przeszlifowany bezbarwny?

Pozdrawiam

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: sobota, 25 lipca 2009, 22:00
przez Kazik
Na bezbarwny.

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: sobota, 25 lipca 2009, 22:43
przez portalus
Lakier wydaje się być wystarczająco gładki, ja bym dał bezpośrednio.

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 17:53
przez Ar2
Mały upik:
Rama:
Obrazek
Zabrałem się również za kalki.. Wiedziałem, że będzie ciężko, ale nie że aż tak.. :-/
A teraz pytanko- kalka dostała sporo sol'a.. Jak wyschło pojawiło się na niej takie coś:
Obrazek
Da się to jeszcze jakoś naprawić?

Pozdrawiam

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 19:25
przez Mr. Headshok
Ponacinaj te "bąble" wzdłuż skalpelem i ponownie zapodaj sola. Ewentualny retusz pędzelkiem po wyschnięciu.

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 19:49
przez GRZEGORZ N.
Ewentualnie delikatnie po przekuwaj i ponownie posmaruj solem. Na końcu polakieruj sidoluksem i delikatnie przetrzyj bardzo drobnym papierem ściernym. Zaopatrz się w patyczki kosmetyczne są bardzo przydatne.

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 19:53
przez Ar2
Bardzo dziękuję za pomoc. A można wiedzieć jak zadziała sidolux? Rozumiem, że mam go nałożyć na patyczek kosmetyczny posmarować przekute kalki, tak?

Pozdrawiam

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 20:15
przez GRZEGORZ N.
Sidolux jest to lakier akrylowy do podług. Schnie bardzo szybko i jest dosyć twardy. Daje się nakładać aero bez rozcieńczania. Patyczki są do delikatnego wciskania kalkomanii. Po przekuciu kalek delikatnie je posmaruj solem, po wyschnięciu, polakieruj sidoluxem w tedy zrobi się twarda skorupka którą możesz delikatnie przeszlifować papierem ściernym.

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 20:21
przez portalus
Po co ten Sidolux?
Co to za kawałek modelu, przednia owiewka?
SOL nie jest lekiem na całe zło. SOL powoduje, że kalka się rozciąga i lepiej się układa na nierównościach, zagłębieniach, na w miarę płaskich powierzchniach jego stosowanie nie jest aż tak niezbędnie konieczne.
Ja staram się w takich przypadkach moczyć kalkę w dość ciepłej wodzie – uelastycznia to ją i w miarę sprawne operowanie pędzelkiem i niewielkimi ilościami płynów do kalek wystarcza.
Dając na maksa SOL’a kalka tak się rozciąga, że nie ma szans wrócić do pierwotnego wymiaru.
Moje doświadczenie sprawia, że kalki Tamiya lepiej się w takich sytuacjach układają tylko pod wpływem działania SET’a który ma chyba właściwości ściągające i ewentualnie niewielkich ilości SOL’a.
Tak samo połączenie SOL+suszarka jest super rozwiązaniem w przypadku kalek SMS, nie zawsze się sprawdza przy kalkach S27+płyny Gunze a już przy kalkach Tamiya, które traktujemy płynami to suszarka jest wykluczona.
Nie przerabiałem jeszcze kombinacji kalki Tamiya+płyny Gunze.

Re: Repsol Honda NSR500 '98- Tamiya 1/12- Standard

PostNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2009, 21:02
przez GRZEGORZ N.
portalus napisał(a):Po co ten Sidolux?
Co to za kawałek modelu, przednia owiewka?
SOL nie jest lekiem na całe zło. SOL powoduje, że kalka się rozciąga i lepiej się układa na nierównościach, zagłębieniach, na w miarę płaskich powierzchniach jego stosowanie nie jest aż tak niezbędnie konieczne.
Ja staram się w takich przypadkach moczyć kalkę w dość ciepłej wodzie – uelastycznia to ją i w miarę sprawne operowanie pędzelkiem i niewielkimi ilościami płynów do kalek wystarcza.
Dając na maksa SOL’a kalka tak się rozciąga, że nie ma szans wrócić do pierwotnego wymiaru.
Moje doświadczenie sprawia, że kalki Tamiya lepiej się w takich sytuacjach układają tylko pod wpływem działania SET’a który ma chyba właściwości ściągające i ewentualnie niewielkich ilości SOL’a.
Tak samo połączenie SOL+suszarka jest super rozwiązaniem w przypadku kalek SMS, nie zawsze się sprawdza przy kalkach S27+płyny Gunze a już przy kalkach Tamiya, które traktujemy płynami to suszarka jest wykluczona.
Nie przerabiałem jeszcze kombinacji kalki Tamiya+płyny Gunze.

Na stronie Gunze.cz jest opis jak działa na kalki Tamiya płyn Gunze. Nie wiem czy ci to coś pomoże. Opis jest prawie na samym dole po prawej stronie.