Strona 1 z 1

Pomoc w projekcie nadwozia pod obrabiarkę.

PostNapisane: czwartek, 31 grudnia 2015, 16:34
przez rokr
Witam.
Jestem tu całkiem nowy, więc jeśli piszę w złym dziale to z góry przepraszam.
Od kilku lat bawię się spalinowymi modelami rc, ale nie wystarczają mi one bo nie do końca oddają prawdziwy model. W związku z czym w mojej głowie zrodził się pewien pomysł. Chciał bym wykonać model samochodu powiedzmy w skali 1:8, ale z zachowaniem wszystkich elementów prawdziwego samochodu. Chcę wykonać w jakimś programie (niestety jestem zielony i proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego) model nadwozia samochodu, oddzielnie nadkola, maskę, drzwi itd. Jako wzór posłuży mi model wzięty z dowolnej gry komputerowej, jak wiadomo takich modeli jest sporo. Następnie nadwozie i wszystkie elementy karoserii chciał bym dać jakiejś firmie do wytoczenia na obrabiarce. Chodzi mi o to aby całe nadwozie było z metalu, a zderzaki z plastiku (tu pomoże np. Drukarka 3d.) następnie w środku mam zamiar zmieścić modelarski silnik spalinowy, albo samemu zbudować mały silnik, widziałem w internecie że da się zrobić takie rzeczy. I na końcu wszystko poskładać.

Niestety jestem całkowicie zielony w pojektowaniu więc chciałem zapytać się czy coś takiego jest możliwe, oraz jakim programem mógł bym się posłużyć przy projektowaniu.

Re: Pomoc w projekcie nadwozia pod obrabiarkę.

PostNapisane: środa, 6 stycznia 2016, 17:51
przez misiek21
I na koniec się obudziłeś ze snu. Jeśli jesteś zielony to pozostanie to w sferze marzeń, chyba, że masz gruby hajs, żeby to komuś zlecić. Druga sprawa takie modele nie powstają na podstawie gier. Ogarnij sobie firmę Model Factory Hiro.

Re: Pomoc w projekcie nadwozia pod obrabiarkę.

PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 13:36
przez Mati_Poland_1234
To powiem tak, dużo razy spotkałem się z ludźmi, którzy próbowali zrobić własny model. Jednym się to udaje, innym nie. Pamiętaj że praktycznie nie ma siły na to, żeby odtworzyć mechaniczne detale, np przetłoczenia na podłodze, albo ramę nadwozia. A sprawę mocno komplikuje spalinowy napęd. Nie nada się, głównie przez jego charakterystykę, a samemu zrobić silnik to 2 razy więcej pracy niż nad nadwoziem. Żeby to działało, potrzeba precyzji jak w normalnym silniku. W pełni sprawny silnik w skali można zrobić na cnc, niemalże wszystkie elementy, ale to niewyobrażalne koszty przy robieniu jednej sztuki. Dlatego tu powinno się zastosować napęd elektryczny. Mamy to szczęście żyć w czasach, gdzie już malutkie silniczki bezszczotkowe mają nieporwnywalnie większą moc niż spalinowe, i bardzo małe pobory prądu, same akumulatory bardzo poszły naprzód, więc to poprostu łatwiejsze, tańsze i rozsądniejsze rozwiązanie. A co do zrobienia ogólnej mechaniki, czyli np zawieszenie, to jest względnie łatwe. Jednak jeżeli chcesz robić replikę konkretnego samochodu, to szukaj takiego, który jest wmiarę znany, lub popularny. Z dwóch powodów. Po pierwsze - znajdziesz więcej planów/projektów, a nóż widelec modeli 3D poszczególnych części, które pomogą ci wykonać części. A po drugie - ja osobiście budę bym wykorzystał leksanową, gotową, bo zrobienie samemu poszycia jest dość skomplikowane w większości przypadków (chyba że robisz stare Volvo, to trumne jest łatwo zrobić :P ). Więc jak już, najłatwiej i najrozsądniej jest wykorzystać elementy modeli, np zawieszenia, albo zrobić je na drukarce 3D, i samą ramę z metalu, żeby to trzymało sie kupy. Więc jeżeli chcesz robić całe podwozie, jak najbardziej podobne do oryginału, a znasz się na obróbce mapetalu, i masz dość dużą wiedze mechaniczną, to być może ci się uda. Jeżeli nie, radzę ci żebyś się za to nie brał. Ja sam myślę nad zrobieniem czegoś takiego, ale z zasadniczą różnicą - ja chce zbudować podwozie, które jest tylko podobne, i nie z wyglądu, a z zasady działania do samochodu 1:1, a bude użyć poprostu leksanową, jak do każdego modelu 1:10. I mój projekt zakłada podwozie do ścigania się, i nie ma nic wspólnego z redukcją. Ja osobiście projektuje wszystko sobie na papierze, bazując na zdięciach takich podwozi robionych przez innych.