VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Padre-1982 » wtorek, 13 września 2016, 17:52

Witam,

Po długiej przerwie rozpoczynam nowy projekt. Trochę spontaniczny, trochę szalony jak na mnie. Co z tego będzie? Zobaczymy (pewnie nic ;) ).

Otóż udało mi się zakupić, jak już wspomniałem spontanicznie, częściowo złożony model "gazetkowy" Garbusa w kabriolecie w przyjemnej cenie 700 PLN. Zważywszy, że składa się ze 100 numerów po 29,99 PLN, cenę uznałem za okazyjną. Poprzedni właściciel nie wypowiadał się n.t. stanu modelu, ale ze zdjęć wynikało, że część złożona jest mocno zakurzona. W głowie powstał szybki plan złożenia go po swojemu z nadaniem nowej kolorystyki na czele.

Dziś model dotarł. Ze wstępnych oględzin wynika, że jest mniej-więcej kompletny. 68 numerów jest złożonych (choć nie tworzą one całości), a od 69 do 100 w oryginalnym opakowaniu.

Wygląda to mniej-więcej tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Początkowo wahałem się w kwestii zmiany koloru, ponieważ kiepsko mi idzie polerka. Jeszcze samo malowanie ok, ale nie mam cierpliwości do "dopieszczania". Okazało się niestety, że część elementów lakierowanych jest uszkodzona (zdarty lakier), a na drzwiach są bąble, jakby model był malowany w wilgotnym pomieszczeniu. Myślę, że był to jeden z powodów sprzedaży modelu.

Obrazek

Oprócz wspomnianej już wady, pojawiły się inne, jak fatalnej jakości siedziska, plastiki "niepodocinane", chromy złej jakości. Trochę elementów było kiepsko klejonych i następnie połamanych. Może czegoś też brakuje, ale to wyjdzie w praniu. Ogólnie model potrzebuje dużo miłości i szpachli.

Obrazek

PLAN JEST TAKI:
1. Nowy kolor z palety Garbusa 1303. Marzy mi się Ravenna Green lub Olympic Blue.
Obrazek
Obrazek

2. Nowe wnętrze w kolorze czarnym lub Lapis Blue. Oba występowały w połączeniu z w/w kolorami karoserii.
Obrazek
Obrazek

3. Poprawki gdzie się da - tapicerka, silnik, nowe malowania elementów, ponieważ czarny plastik często nie jest pomalowany, więc wygląda tanio i tandetnie.

4. Może dostosuję elektrykę (światła się palą) do zasilania z gniazdka?

Ogólnie model fajny, ogromny, ale fatalnie zrobiony. Gdybym wydał 3000 PLN na te gazetki, byłbym wściekły, ale za 7 stówek spróbuję. Zacznę od złożenia "blach" i zobaczę, czy to wszystko do siebie pasuje. Postaram się pochwalić od czasu do czasu postępami.
Padre-1982
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 17:19

Reklama

modele polskich samolotów

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Seweryn » wtorek, 13 września 2016, 17:57

Dawaj niebieskiego
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2069
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez karambolis8 » wtorek, 13 września 2016, 22:33

A mi akurat ten zielony kabrio z dodatkowymi halogenami bardziej przypadł do gustu :)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Padre-1982 » środa, 14 września 2016, 11:17

Chyba żaden z wymarzonych kolorów nie będzie zdobił mojego modelu :-/

Zacząłem szukać informacji o 'garbatym" i przy okazji zidentyfikowałem (mniej-więcej) rocznik:

1. Takie lampy z tyłu wprowadzono w sierpniu 1972:
Obrazek

2. Takie przednie w sierpniu 1973:
Obrazek

3. Takie kierunkowskazy w sierpniu 1974:
Obrazek

4. A taki uchwyt w sierpniu 1975:
Obrazek

Co oni mają z tym sierpniem? :mrgreen:

Wychodzi na to, że model to 1303 LS Cabriolet wyprodukowany po 08.1975, a wtedy nie stosowano ani Ravenna Green, ani Olympic Blue :-|

Na szczęście mają kilka innych fajnych kolorów - muszę znaleźć tylko jakieś solidne źródło informacji zestawiające kolor karoserii z tapicerką i kolorem dachu.
Padre-1982
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 17:19

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Kapitan Bomba » środa, 14 września 2016, 11:27

Zdradziecka Morda i Kanalia !
Avatar użytkownika
Kapitan Bomba
 
Posty: 134
Dołączył(a): sobota, 10 stycznia 2015, 23:54
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez PiterATS » środa, 14 września 2016, 12:07

Padre-1982 napisał(a):Zacząłem szukać informacji o 'garbatym" i przy okazji zidentyfikowałem (mniej-więcej) rocznik:

1. Takie lampy z tyłu wprowadzono w sierpniu 1972:
Obrazek

2. Takie przednie w sierpniu 1973:
Obrazek

3. Takie kierunkowskazy w sierpniu 1974:
Obrazek

4. A taki uchwyt w sierpniu 1975:
Obrazek


W/g holenderskiej książki o Garbusie, jaką posiadam (Holendrzy mają ogromnego fioła na punkcie tego samochodu), detale jakie pokazałeś, wprowadzono w następujących latach:

1.Tylne lampy, tzw. "stopy słonia"- pojawiły się pod koniec 1972 roku, na modelu 1303.
2. Przednie lampy- ten typ pojawił się we wrześniu 1973 roku.
3. Kierunkowskazy w zderzaku- sierpień 1974.
4 Uchwyt, a tak naprawdę obudowa podświetlenia tylnej rejestracji- tutaj rozbieżność do Twoich danych jest największa. Ten typ osłony, z perforacją, w/g informacji w książce, wprowadzono dopiero 1979r.

Ciekawe więc jak to wygląda naprawdę i gdzie jest błąd.

Sprawdź jeszcze jaki masz rodzaj tablicy rozdzielczej z kierownicą, jaką wersję klamek drzwi oraz klamki pokrywy bagażnika, rodzaj felg, oraz jakie masz lusterko wsteczne. Te detale również pomagają określić rocznik Garbusa.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Seweryn » środa, 14 września 2016, 14:11

Padre-1982 napisał(a):
Co oni mają z tym sierpniem? :mrgreen:


W VW rok produkcji nie jest od 1.01 do 31.12 tylko właśnie od 1.08 Czyli samochód wyprodukowany w 09.1973 to już rocznik 1974.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2069
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Padre-1982 » środa, 14 września 2016, 16:36

Info znalazłem na jakiejś niemieckiej stronie. Niestety po niemiecku nie rozumiem prawie nic, więc trochę zgaduję (daty są uniwersalne ;o) ). Znalazłem też jakąś niemiecką stronę z prospektami vw i tam na ostatniej stronie prospektu z 1975 (jeśli założymy, że osłonę tablicy wprowadzono w 75, a nie w 79) znalazłem to:

Obrazek

Jeśli zgadza się rocznik, to widzę model w kolorze "hellelfenbein" B8 z wnętrzem "cognac" 54 lub "yellowstone" 68 i czarnym dachem :D

Na stronie z lampami itp., znalazłem info, że ostatnia wersja klamek weszła w 1967 roku, więc klamki wyłączyłem z rozważań, bo cabriolet wszedł do produkcji w 1972, a 1303 w 1973. Lusterko w modelu jest jedno po stronie kierowcy - może to pozwoli zacieśnić poszukiwania? O wyglądzie póki co nic nie wiem - muszę je znaleźć.

W tej chwili spróbuję poskręcać karoserię, by zobaczyć, czy wszystko do siebie pasuje. Mam wrażenie, że z tyłu jest lipa :-|
Padre-1982
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 17:19

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez PiterATS » środa, 14 września 2016, 18:13

Co do tej osłony podświetlenia tylnej lampy, to tak naprawdę ten typ wszedł do produkcji w roku 1968. W roku 1975 zaczęto go wykonywać z plastiku, zamiast z blachy, w ramach oszczędności, ale w dalszym ciągu ta część była gładka. Dopiero od roku 1979 pojawiła się taka, jaką widać na Twoim zdjęciu- posiadająca perforację. Co do klamek drzwi, to ostatnia wersja w/g książki weszła w roku 1968, a nie w 67 i w sumie Garbus posiadał 11 modeli klamek drzwiowych. Natomiast w kwestii do lusterka, to chodziło mi o lusterko wsteczne, znajdujące się w środku. Wersji tego elementu było z kolei w sumie aż 14 ;o) Co do lusterek bocznych, to z tego co widzę w książce nie ma reguły. Lusterka te potrafiły być po obu stronach na modelu 1300 z roku 1966, podczas gdy w rocznikach późniejszych widać już tylko jedno lusterko. Potem np model z roku 1975 posiada oba lusterka boczne, a już wersja z 1978 tylko lusterko od strony kierowcy.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Padre-1982 » środa, 14 września 2016, 22:34

Przejrzałem fotki kabrioletów z 1979 roku i rzeczywiście model wygląda podobnie. Powiem więcej - jeśli pominąć kolor dachu, wygląda jak egzemplarz z muzeum VW:

Obrazek

Przypadek? :mrgreen:

Gdyby nie to, że boję się lakierowania metalikiem i musiałbym uszyć nowy dach, zdecydowałbym się na Brazil Brown Metallic w takim wydaniu:

Obrazek
Obrazek

Wygląda świetnie.

Swoją drogą dzięki za naprowadzenie na rocznik ;o) Myślę, że to strzał w 10.
Padre-1982
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 17:19

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Padre-1982 » czwartek, 15 września 2016, 13:50

Wczoraj na szybko poskładałem karoserię. Gołym okiem widać, że w kilku miejscach pozostawia wiele do życzenia. Bez szpachli się nie obejdzie, ale tragedii nie ma. Komórka pokazuje skalę modelu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziś rozebrałem podwozie. Tu miła niespodzianka w postaci solidnej, dobrze spasowanej płyty podłogowej. Element jest ładnie pomalowany i chyba nawet obędzie się bez poprawek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście są też minusy - jestem prawie pewien, że Garbus jest powypadkowy. Myślę, że oprócz wad lakieru, to była przyczyna sprzedaży. Ma połamanie zawieszenie, nieudolnie naprawiane jakimś masakrycznym klejem. Nawet metalowy drążek reakcyjny jest złamany, więc model musiał spaść z wysoka. Nic to jednak - nie takie powypadkowce w życiu widziałem.

Obrazek

Póki co zajmę się modelem według instrukcji, tj. zacznę od kół i zawieszenia. Same koła nie są złe. Felgi są metalowe, zaskakują ciężarem. Niestety widać, że model miał przede wszystkim imponować wielkością - nawet śruby i wentyl są źle pomalowane, nie mówiąc już o zaślepkach piasty jak z zabawek za 5 złotych.

Obrazek
Padre-1982
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 17:19

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Gregor533 » sobota, 17 września 2016, 14:08

Nie wiem czy będzie to jeszcze przydatne ale na eBay ukazała się aukcja VW Garbus z 1967 z dużą ilością fajnych zdjęć. Może się jeszcze przydadzą ? :)

http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-Beet ... 1765956706

a tu informacja na jego temat z Onet.pl:

http://moto.onet.pl/aktualnosci/50-letn ... egu/tgzbzd
Gregor533
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 11 maja 2009, 07:39

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez PiterATS » sobota, 17 września 2016, 15:57

Nie będzie przydatna niestety. Ten model to zupełnie inna wersja arbusa ;o)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Padre-1982 » niedziela, 18 września 2016, 10:11

No tak - ten Garbusik to inna bajka, ale nie da się zaprzeczyć, że jest piękny. Swoją drogą podsunąłeś mi dobry pomysł z tym ebay-em. Dzięki. Może ktoś będzie sprzedawał gdzieś rocznik 1979? Póki co zostawiam kwestie koloru i robię to, co niezmienne niezależnie od kolorystyki - podwozie ;o)
Padre-1982
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 20 października 2014, 17:19

Re: VW Garbus 1303 Cabriolet 1:8 DeAgostini

Postprzez Gregor533 » niedziela, 18 września 2016, 10:50

Samochody to zupełnie nie moja bajka ale tak się złożyło, że czytając Twój wątek trafiłem równolegle na tą aukcję z fajnymi zdjęciami. Pomyślałem, że może zbliżenia detali na coś się przydarzą ale cóż - nie jestem w tym specjalistą.
Mam jednak pytanie do znawców tematu - czemu służyła ta przeźroczysta osłona na przedniej klapie ?
Gregor533
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 11 maja 2009, 07:39

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości