Strona 1 z 1

SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: wtorek, 23 czerwca 2020, 23:31
przez STI22B
Witam, chciałbym rozpocząć wątek warsztatowy z modelem SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000.

SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) to ostatnie 2-drzwiowe wcielenie i za razem najbardziej zaawansowana technicznie i najszybsza IMPREZA w tej wersji nadwoziowej.
W stosunku do wersji S5, S6 była o sekundę szybsza na każdym kilometrze.

Samochód ten był również ulubionym autem Richard'a Burns'a.

Auto z zewnątrz nieznacznie różniło się od wersji z roku 1999, posiadało przedni zderzak z powiększonym dolnym wlotem, szerszą listwę pod zderzakiem oraz zmienione otwory wentylacyjne na masce. Tył auta to przeprojektowany górny płat spojlera, który generował większy docisk.
Samochód w stosunku do poprzednika miał 80% nowych/przeprojektowanych części.

Rajdówka zadebjutowała dopiero w czwartym rajdzie sezonu tj. Rajdzie Portugalii.

Debiut był bardzo udany, ponieważ zakończył się zwycięstwem Richard'a Burns'a.

Samochód był rozwijany przez 10 miesięcy, wygrywając 3 rajdy oraz stał się bazą dla zupełnej nowej IMPREZY na sezon 2001.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

SUBARU IMPREZA WRC S6 z Rajdu San Remo 2000:

Obrazek

Obrazek

i ciekawostka, auto na uroczystym rozpoczęciu rajdu posiadało wzór felg OZ Racing, które stały się standardowym wyposażeniem Imprezy WRC od sezonu 2001:

Fotka pochodzi z Szerkiego Archiwum Kolegi Krzyśka szpaku86

Obrazek

Dodatkowo link do filmu ma YOUTUBE:

https://m.youtube.com/watch?v=zoJJmTKUFfo

3:25 auto Burns'a na rampie startowej.

Do zbudowania miniatury S6-ki konieczne są:

Model Tamiya 24218:

Obrazek

Transkit Mf-Zone MFZ-TK241:

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: środa, 24 czerwca 2020, 21:40
przez STI22B
Transkit:

Obrazek

Ja zdecydowałem się na przerobienie Tamiyowskiej kasty poprzez powiększenie dolnego wlotu powietrza w zderzaku, oszpachlowanie i wyprofilowanie całości na wersje S6 oraz wycięcie mask w starszej specyfikacji:

Obrazek

Podszybie zostawiłem z orginalnej kasty modelu.

Następnie z transkitu została wycięta maska w specyfikacji S6:

Obrazek

Po wycięciu żywicznej maski z transkitu, musiałem ją lekko poszeżyć paskami polistyrenu o grubości 0,25mm (białe paski po bokach) oraz wkleić do kasty dystanse, które pozwoliły na zachowanie linii podziału pomiędzy częściami.

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: piątek, 31 lipca 2020, 09:20
przez STI22B
Sprzęt i Dobra Markowa Chemia to podstawa:

Komplet farb od Pablo Design

1. Epoksydowy biały podkład.
2. Baza 555 Rally Blue.
3. Baza Rally White

Obrazek

Po oszlifowaniu kasta została pomalowana białym podkładem epoksydowym, który jest polecany do wszystkich rodzajów powierzchni.
W przypadku kasty z elementami żywicznym jest to idealny wybór.

Następnie został omaskowny dach rajdówki i na resztę został nałożony szary akrylowy podkład pod bazę 555 Rally Blue.

Dlaczego dach pozostał w białym podkładzie ?

Obrazek

Biały podkład zostawiłem na dachu, ponieważ auto Burns'a miało w tym miejscu duży biały prostokąt, który otaczał plastron z numerem startowym.

Obrazek

Kolejny krok to omaskowanie całej kasty z wyjątkiem dachu i nałożenie bazy Rally White.

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: piątek, 31 lipca 2020, 09:21
przez STI22B
Kolejny element, który w S6 (P2000) był zupełnie inny niż w poprzednich specifikacjach to spojler pod przednim zderzakiem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Spojler trzeba wykonać praktycznie od "zera"
Materiał to oczywiście polistyren w dwóch formach:
1. Arkusz o grubości 0,20mm
2. Pręt o średnicy 1mm

Spojler został zbudowany z 4 części:
1. Pasek o szerokości około 2,3 mm, którego długość sięga wewnętrznych krawędzi przednich kierunkowskazów.
2. Pręt o średnicy 1mm został wklejony wzdłuż dolnej krawędzi paska.
3 i 4 Symetryczne boczne płaty wykonane z arkusza o grubości 0,20mm.

Po sklejeniu ze sobą części 1 i 2, końcówki pręta zostały lekko zeszlifowane i zlicowałem z paskiem. Następnie element został wklejony do kasty.
Kolejny krok to dopasowanie poprzez szlif krawędzi płatów bocznych do wklejonego paska oraz ich wklejenie na miejsce.
Na koniec klejenie węższych części płatów wzdłuż dolnej krawędzi zderzaka, a następnie wygięcie ich w stronę silnika samochodu.

A tak prezentuję się nowy spojler zaraz po wklejeniu, przed finalnym profilowaniem:

Obrazek

Obrazek

Finalnie chciałbym osiągnąć taki efekt:

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: piątek, 31 lipca 2020, 09:22
przez STI22B
Tuż po nałożeniu koloru bazowego 555 Rally Blue:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: piątek, 31 lipca 2020, 09:24
przez STI22B
Kompletnie oklejona kasta:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2021, 17:00
przez STI22B
Klatki:

Obrazek

Klatka Imprezy P2000 w czasie budowy.

W tym miejscu Podziękowania dla Maćka (madmax) i Krzyśka (szpaku86) za fotki, które bardzo pomogły przy pracy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2021, 17:00
przez STI22B
Gotowa klatka wersji P2000:

Obrazek

Obrazek

oraz

- wersji San Remo 1997:

Obrazek

Obrazek

- wersji Catalunya 1998:

Obrazek

Obrazek

- wersji Monte Carlo 2000:

Obrazek

Obrazek

i wszystkie wersje razem:

Obrazek

Re: SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000 Burns/Reid

PostNapisane: wtorek, 2 marca 2021, 20:18
przez STI22B
Chłodnice: 4 ewolucje Imprezy - 3 typy ukłasu chłodzenia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wnętrza...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zawieszenia

Dla wersji z Rajdu San Remo 1997 zawieszenie zostało obniżone o około 1,5mm:

Obrazek

Wersja z Rajdu Catalunya 1998 odeobinę wyższa:

Obrazek

Podobnie dla wersji z Rajdu Monte Carlo 2000:

Obrazek

i na koniec obniżona wersja z Rajdu San Remo 2000:

Obrazek