BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beemax

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez michalab » sobota, 23 października 2021, 23:01

Super to wygląda. Kalka M3 faktycznie rzuca się w oczy.
Jestem tu, aby podziwiać wasze prace, może czegoś przy okazji się nauczę. Sam dopiero zaczynam, wybaczcie naiwne pytania.
michalab
 
Posty: 31
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2021, 17:28

Reklama

modele polskich samolotów

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez szpaku86 » wtorek, 30 listopada 2021, 09:14

Witam

Prace nad tyłem modelu.


Odbłyśniki w zestawie modelu pokryte są chromem. Pomaga to modelarzom, szczególnie w przypadku lamp przednich, ale nie zawsze zdaje egzamin w przypadku lamp tylnych. W modelu BMW chromowane odbłyśniki tylnych świateł w połączeniu z kloszami wyglądały bardzo nienaturalnie, dlatego pomalowałem odbłyśniki matowym lakierem.
Tylne światła BMW są podzielone na sekcje - kierunkowskaz, światła cofania itp. Jedna z sekcji jest odblaskiem, który znajduje się w kloszu, więc w lampie nie ma wizualnej głębi. Zrobiłem ten szczegół za pomocą srebrnego papieru z paczki papierosów. 
instrukcja modelu nieprawidłowo i bardzo niewyraźnie opisuje sposób malowania światła cofania, przez co przeźroczysta powierzchnia była zbyt mała. Udało mi się uniknąć tego błędu.
Kolejnym błędem w instrukcji modelu jest kolor wlewu paliwa. Powinien być czarny, a nie srebrny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Początek prac nad wnętrzem.

Obrazek

Na początek przeróbka klatki bezpieczeństwa.
Beemax w instrukcji zaleca usunięcie dwóch elementów klatki bezpieczeństwa, ale to nie wystarczy aby model był zgodny ze specyfikacją wersji samochodu rajdowego.
Zaznaczyłem wszystkie elementy które należy usunąć aby było poprawnie.

Obrazek

klatka przed modyfikacjami:

Obrazek

klatka po modyfikacjach:

Obrazek

Przymiarki klatki i płyta podłogowa modelu ze znacznikami miejsc do rozwiercenia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jedną z rzeczy, którą warto dopracować w modelu beemaxa jest tylna półka. W specyfikacji rajdowej posiada dodatkowe wzmocnienia...

Obrazek
Obrazek

Wnętrze zostało pomalowane na biało. Teraz wyraźnie widać 54 wywiercone w nim otwory.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przymiarki spasowania części:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 338
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez Łukasz_K » wtorek, 30 listopada 2021, 09:57

Sztos!
Obrazek
..bo zawsze są i głupsi w społeczności...
Avatar użytkownika
Łukasz_K

Zimna Wojna 1
 
Posty: 3797
Dołączył(a): piątek, 29 kwietnia 2016, 13:58
Lokalizacja: Bstok

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez Seweryn » środa, 1 grudnia 2021, 13:42

Słabo wygląda ta przebitka czerwonego pod plastronem na bokach, trzeba było wymaskować cały plastron.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2007
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez szpaku86 » środa, 15 grudnia 2021, 09:11

Seweryn napisal

Słabo wygląda ta przebitka czerwonego pod plastronem na bokach, trzeba było wymaskować cały plastron.


Przeceniłem zdolność krycia kalek beemaxa... Ale spokojnie, pracuje nad tym aby to poprawić...

Kolejne prace nad szczegółami wnętrza...
Pokrywa / zaślepka płyty podłogowej pomalowana na czarno.
Przewody elektryczne na miejscu.
Tylna półka wzbogacona nitami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przewody paliwowe i gaśnicze.
Zbiornik gaśniczy pochodzi z subaru, ale został zmodyfikowany i dostosowany do tego modelu. Ponadto dorobiłem naklejki homologacyjne. Przewody paliwowe to Top Studio 0,6 mm, złącza węży są produktem scalecars.online .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Konsola sterowania.
Kolejna z rzeczy, których nie znajdziecie w instrukcji tego modelu... Co jest dziwne, ponieważ zestaw zawiera tę część. W każdym razie konsola musi być umieszczone przed drążkiem zmiany biegów. Ponadto zrobiłem do niej przewody.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dźwignia hamulca ręcznego
Jak już wspomniałem na początku tego projektu, zestaw beemax nie zawiera hamulca ręcznego. Znajduje się w dodatkowym zestawie części i kalkomanii dedykowanych temu modelowi, które należy zakupić osobno. Dodatkowo instrukcja zawiera błąd w opisie malowania ramy, która powinna być czarna, a nie srebrna... Kolejnym błędem jest brak połączenia węża z przewodem, co sprawia, że hamulec ręczny jest niekompletny. Zrobiłem ten detal za pomocą części scalecars.onlie. Dodatkowo zrobiłem też przewód.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uchwyt na kaski
Kolejną częścią, która nie wchodzi w skład zestawu Beemax jest uchwyt na kaski... Mój jest z Subaru Impreza 2001 z Tamiya, w końcu oba samochody były produkowane przez Prodrive. Część została pomalowana szarym podkładem, a następnie zrobiłem wash, aby uzyskać efekt gąbki. Niestety część tamiya jest niekompletna, ponieważ jest to tylko gąbka bez ramy. Więc zrobiłem też ramę ...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podstopnica pilota
Muszę się powtórzyć: "Kolejną częścią, która nie jest zawarta w zestawie Beemax, jest" - podstopnica... Mója jest z Subaru Impreza 2001, przerobiłem ją tak aby pasowała do BMW. Dodatkowo wykonałem mocowanie/podporę, aby wyglądała jak w prawdziwym samochodzie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A teraz prace na podłogą od strony kierowcy. Podstopnica kierowcy zrobiona. Beemax nieprawidłowo umieścił  pedał przepustnicy/gazu... Powinien być w podłodze więc naprawiłem ten błąd i dodatkowo zrobiłem cięgno.

Obrazek
Obrazek

Gaśnica to kolejna część, która nie wchodzi w skład zestawu Beemax...

Obrazek

Gąbki na klatce bezpieczeństwa zrobione... Kolejna próba dopasowania klatki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 338
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez Pashal » środa, 15 grudnia 2021, 17:07

Ja się tak wpatruję w te zdjęcia to ciężko mi się przestawić, że nie oglądam zdjęć z montażu wyposażenia prawdziwego auta, tylko oglądam zdjęcia ze sklejania modelu plastikowego :shock:
Pashal
 
Posty: 685
Dołączył(a): piątek, 4 czerwca 2021, 14:10

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez szpaku86 » wtorek, 11 stycznia 2022, 18:40

Witam

Dziękuję za komentarz !

Prace nad fotelami.
Rozwiercone fotele zostały pomalowane Humbrolem 33 czarny mat.  Następnie nałożyłem naklejki kevlaru. Następnym krokiem jest wash powierzchni kevlarowej i malowanie Tamyia ts-80. Kolejnym krokiem są szare wstawki w fotelach wycięte do odpowiedniego rozmiaru z papieru ściernego, pomalowałam je Humborlem 106 + wash. Następnie naklejka Recaro i całe siedzenia pomalowane TS - 80. Nie byłem do końca zadowolony z rezultatu więc pomalowałem siedzenia ponownie, ale tym razem Humbrolem varnih matt.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prace nad pasami bezpieczeństwa
Pierwszy fotel na miejscu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotel kierowcy na miejscu:


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przymiarka klatki bezpieczeństwa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 338
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez szpaku86 » czwartek, 17 lutego 2022, 15:05

Witam

Tapicerka drzwi BMW nie jest jednolicie szara, jak pokazuje instrukcja modelu. Ma wzór, więc postanowiłem spróbować zrobić coś, aby wyglądała bardziej jak w prawdziwym samochodzie. Na zdjęciach widać przebieg pracy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Deska rozdzielcza została pomalowana farbą TS-29, a później TS-80. Wszystko po to, aby uzyskać odpowiednią strukturę poszycia, co się udało. Zegary i detale na centralnym panelu to kalkomanie od Renaissance. Musiałem ich użyć, bo kalkomanie od Beemaxa są przeznaczone na samochód wyścigowy, a nie rajdowy. Przełączniki ON/OFF od strony kierowcy to produkt firmy scalecars.online (SCO-R001). Pedały sprzęgła i hamulca zyskały antypoślizgowe maty z papieru ściernego. Dopracowałem szczegóły i kolorystykę zegara od strony pilota, posiada on również panel montażowy z Kevlaru. Drążek zmiany biegów pochodzi od Subaru Impreza '99 - ma odpowiedni kształt, długość, a przede wszystkim posiada ogranicznik zabezpieczenia biegu wstecznego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wnętrze jest już prawie gotowe. Wykonałem także kable interkomu oraz oświetlenia na nocne odcinki specjalne dla pilota.

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prace nad płytą podłogową, układem napędowym, układem wydechowym, zawieszeniem i hamulcami. 

Obrazek

Na początek płyta podłogowa którą należało przerobić pod specyfikacje samochodu rajdowego. 

Obrazek

Z płyty podłogowej usunąłem hydrauliczne podnośniki samochodu przeznaczone do pit stopów oraz zbiornik z płynem gaśniczym montowany do spodu w samochodach wyścigowych. Powody są dwa; zbiornik z płynem gaśniczym jest już we wnętrzu modelu, drugi ważniejszy powód to taki że w miejscu zbiornika powinien znajdować się katalizator układu wydechowego. Cały oryginalny układ wydechowy przewidziany na ten model przez Beemaxa jest generalnie rzecz biorąc nieprawidłowy... wiec usunąłem z płyty przednia cześć rur wydechowych. Usunąłem również oryginalna chłodnice oleju skrzyni biegów i osłonę zbiornika paliwa która w samochodzie rajdowym dobijała by do podłoża... W przestrzeń po usuniętych elementach wstawiłem docięte na wymiar i zaszpachlowane plastry styrenu. W tylnej części płyty podłogowej zaślepiłem wyżłobienie na katalizator. 

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podwozie zostało pomalowane białym podkładem Tamiya a następnie TS- 26. Silnik i skrzynia biegów zostały zamaskowane by nie zalewać detali za durzą ilością farby...

Obrazek

Kolejny etap prac to maskowanie płyty podłogowej by z kolei pomalować silnik, skrzynie biegów oraz wał  napędowy. urzet kolory to Humbrol 11, TS-13, TS-79. Dodatkowo silnik i skrzynia przeszły wash przy użyciu zestawów Tamyia - zestaw B i C

Obrazek

Po ściągnięciu maskowania płyta podłogowa również przeszła delikatny wash. Tamyia - zestaw B i C

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prace nad dyfrem, półosiami i wałem napędowym to malowanie kolorami: humbrol 11, humbrol 33, TS-29, TS-79, TS-13, Tamiya wash zestaw B and C.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kolejny etap prac to wstawienie dyferencjału na miejsce. Model zyskał nowa chłodnicę oleju skrzyni biegów którą wziąłem z modelu BMW M3 produkcji Fujimi. Przewody biegnące od skrzyni do chłodnicy to Top Studio 0.6 mm. Końcówki przewodów to produkt scalecars.onlie (SCO-R006)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak już wspomniałem układ wydechowy modelu Beemax jest całkowicie nieodpowiedni, po jego usunięciu zrobiłem własny od podstaw używając rurek ze styrenu wyginając je pod odpowiedni kształt. Katalizator podobnie jak chłodnica oleju skrzyni biegów pochodzi z modelu BMW M3 produkcji Fujimi. 

Obrazek

Obrazek

Wydech został pomalowany humbrolem 11, katalizator i końcówki wydechu to TS-42. Kolejny krok to wash Tamyia zestaw D, malowanie całości TS-79 i kolejny wash zestawem C w celu zbalansowania kolorów. 



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wydech wpasowany na swoje miejsce:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Osłona silnika
Jednym z detali, którego nie znajdziecie w zestawie Beemax jest osłona silnika... Moją dopasowałem z zestawu foto trawionych części wykonanych przez Hobby Design dedykowanych do Subaru Imprezy WRC 98.
Wycięta do odpowiedniego rozmiaru osłona została potraktowana papierem ściernym, następnie pomalowana na mat TS-80 i ponownie papier ścierny...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Hamulce
Aby tarcze hamulcowe wyglądały na zużyte, użyłem wskazówek od Adama Łokuciejewskiego, więc umieściłem tarcze hamulcowe na Dremelu i przeszlifowałem papierem ściernym...

Obrazek

Szyby
Uszczelki i obramowania szyb zostały pomalowane i szyby trafiły na swoje miejsce.
Mała wskazówka dla modelarzy którzy robią lub będą robić ten model: czerwone paski za bocznymi oknami, naklejki nr 25 i 23 powinny znajdować się na ramie szyby, a nie na słupku C. Piszę o tym, bo wszystkie modele które widziałem do tej pory miały ten sam błąd...
Wycieraczki pochodzą z BMW M3 produkcji Fujimi.
Ponadto na podszybiu dorobiłem awaryjne odcięcie paliwa i elektryki.
Na drzwiach modelu umieściłem kolejną warstwę kalkomanii z numerami startowymi. Chciałem zmniejszyć przebicie czerwonego koloru, co zakończyło się sukcesem!
Chciałbym podziękować Robertowi Rileyowi za przysłanie mi dodatkowego zestawu kalkomanii i dzięki jego pomocy mogłem poprawić mój model!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zmontowane zawieszenie i hamulce.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Osłona silnika i kola na miejscu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwszy rzut oka na BMW stojące na kołach.... 
zawieszenie modelu zostało podniesione o 1 mm, aby M3 wyglądał jak samochód rajdowy, a nie wyścigowy. Wciąż brakuje kilku szczegółów, ale prace nad modelem dobiegają końca...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 338
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez Pashal » czwartek, 17 lutego 2022, 18:14

Niewiarygodne rzeczy tu się dzieją, ale jak niesamowicie piękne i do tego jak niesamowicie perfekcyjne i to WSZYSTKO : zdjęcia, tło, jakość wykonania części, omówione skąd i dlaczego akurat taka część i czym pomalowana... no już nie mogę doczekać się następnej relacji, mimo, że ta jeszcze nieskończona, ale już bliska finału :idea:
Pashal
 
Posty: 685
Dołączył(a): piątek, 4 czerwca 2021, 14:10

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości