Witam
Tapicerka drzwi BMW nie jest jednolicie szara, jak pokazuje instrukcja modelu. Ma wzór, więc postanowiłem spróbować zrobić coś, aby wyglądała bardziej jak w prawdziwym samochodzie. Na zdjęciach widać przebieg pracy.
Deska rozdzielcza została pomalowana farbą TS-29, a później TS-80. Wszystko po to, aby uzyskać odpowiednią strukturę poszycia, co się udało. Zegary i detale na centralnym panelu to kalkomanie od Renaissance. Musiałem ich użyć, bo kalkomanie od Beemaxa są przeznaczone na samochód wyścigowy, a nie rajdowy. Przełączniki ON/OFF od strony kierowcy to produkt firmy scalecars.online (SCO-R001). Pedały sprzęgła i hamulca zyskały antypoślizgowe maty z papieru ściernego. Dopracowałem szczegóły i kolorystykę zegara od strony pilota, posiada on również panel montażowy z Kevlaru. Drążek zmiany biegów pochodzi od Subaru Impreza '99 - ma odpowiedni kształt, długość, a przede wszystkim posiada ogranicznik zabezpieczenia biegu wstecznego.
Wnętrze jest już prawie gotowe. Wykonałem także kable interkomu oraz oświetlenia na nocne odcinki specjalne dla pilota.
Prace nad płytą podłogową, układem napędowym, układem wydechowym, zawieszeniem i hamulcami.
Na początek płyta podłogowa którą należało przerobić pod specyfikacje samochodu rajdowego.
Z płyty podłogowej usunąłem hydrauliczne podnośniki samochodu przeznaczone do pit stopów oraz zbiornik z płynem gaśniczym montowany do spodu w samochodach wyścigowych. Powody są dwa; zbiornik z płynem gaśniczym jest już we wnętrzu modelu, drugi ważniejszy powód to taki że w miejscu zbiornika powinien znajdować się katalizator układu wydechowego. Cały oryginalny układ wydechowy przewidziany na ten model przez Beemaxa jest generalnie rzecz biorąc nieprawidłowy... wiec usunąłem z płyty przednia cześć rur wydechowych. Usunąłem również oryginalna chłodnice oleju skrzyni biegów i osłonę zbiornika paliwa która w samochodzie rajdowym dobijała by do podłoża... W przestrzeń po usuniętych elementach wstawiłem docięte na wymiar i zaszpachlowane plastry styrenu. W tylnej części płyty podłogowej zaślepiłem wyżłobienie na katalizator.
Podwozie zostało pomalowane białym podkładem Tamiya a następnie TS- 26. Silnik i skrzynia biegów zostały zamaskowane by nie zalewać detali za durzą ilością farby...
Kolejny etap prac to maskowanie płyty podłogowej by z kolei pomalować silnik, skrzynie biegów oraz wał napędowy. urzet kolory to Humbrol 11, TS-13, TS-79. Dodatkowo silnik i skrzynia przeszły wash przy użyciu zestawów Tamyia - zestaw B i C
Po ściągnięciu maskowania płyta podłogowa również przeszła delikatny wash. Tamyia - zestaw B i C
Prace nad dyfrem, półosiami i wałem napędowym to malowanie kolorami: humbrol 11, humbrol 33, TS-29, TS-79, TS-13, Tamiya wash zestaw B and C.
Kolejny etap prac to wstawienie dyferencjału na miejsce. Model zyskał nowa chłodnicę oleju skrzyni biegów którą wziąłem z modelu BMW M3 produkcji Fujimi. Przewody biegnące od skrzyni do chłodnicy to Top Studio 0.6 mm. Końcówki przewodów to produkt scalecars.onlie (SCO-R006)
Jak już wspomniałem układ wydechowy modelu Beemax jest całkowicie nieodpowiedni, po jego usunięciu zrobiłem własny od podstaw używając rurek ze styrenu wyginając je pod odpowiedni kształt. Katalizator podobnie jak chłodnica oleju skrzyni biegów pochodzi z modelu BMW M3 produkcji Fujimi.
Wydech został pomalowany humbrolem 11, katalizator i końcówki wydechu to TS-42. Kolejny krok to wash Tamyia zestaw D, malowanie całości TS-79 i kolejny wash zestawem C w celu zbalansowania kolorów.
Wydech wpasowany na swoje miejsce:
Osłona silnika
Jednym z detali, którego nie znajdziecie w zestawie Beemax jest osłona silnika... Moją dopasowałem z zestawu foto trawionych części wykonanych przez Hobby Design dedykowanych do Subaru Imprezy WRC 98.
Wycięta do odpowiedniego rozmiaru osłona została potraktowana papierem ściernym, następnie pomalowana na mat TS-80 i ponownie papier ścierny...
Hamulce
Aby tarcze hamulcowe wyglądały na zużyte, użyłem wskazówek od Adama Łokuciejewskiego, więc umieściłem tarcze hamulcowe na Dremelu i przeszlifowałem papierem ściernym...
Szyby
Uszczelki i obramowania szyb zostały pomalowane i szyby trafiły na swoje miejsce.
Mała wskazówka dla modelarzy którzy robią lub będą robić ten model: czerwone paski za bocznymi oknami, naklejki nr 25 i 23 powinny znajdować się na ramie szyby, a nie na słupku C. Piszę o tym, bo wszystkie modele które widziałem do tej pory miały ten sam błąd...
Wycieraczki pochodzą z BMW M3 produkcji Fujimi.
Ponadto na podszybiu dorobiłem awaryjne odcięcie paliwa i elektryki.
Na drzwiach modelu umieściłem kolejną warstwę kalkomanii z numerami startowymi. Chciałem zmniejszyć przebicie czerwonego koloru, co zakończyło się sukcesem!
Chciałbym podziękować Robertowi Rileyowi za przysłanie mi dodatkowego zestawu kalkomanii i dzięki jego pomocy mogłem poprawić mój model!
Zmontowane zawieszenie i hamulce.
Osłona silnika i kola na miejscu.
Pierwszy rzut oka na BMW stojące na kołach....
zawieszenie modelu zostało podniesione o 1 mm, aby M3 wyglądał jak samochód rajdowy, a nie wyścigowy. Wciąż brakuje kilku szczegółów, ale prace nad modelem dobiegają końca...
Pozdrawiam
Krzysztof