1965 AC Cobra 427 S/C CSX 3022
Historia AC Cobra 427/S/C
Kiedy w 1965 roku Carroll Shelby i angielska firma motoryzacyjna AC Cars wyprodukowali samochód oznaczony numerem AC Cobra 427, nawet nie podejrzewali, że auto to stanie się prawdziwym symbolem brytyjskiej motoryzacji. W przeciągu wielu lat produkcji auto to zajmowało wysokie pozycje w wyścigach na torach Sebring, Nurburing czy LeMans. Bez żadnych kompleksów stawało w szranki z rywalami spod znaku Ferrari i Aston Martin. I choć dziś fabryka dalej produkuje oryginalne samochody AC Cobra, to jednak nie każdego stać na wydatek, bagatela, kilkuset tysięcy dolarów
AC Cobra 427 S/C - były to w pełni sportowe samochody sprzedawane zwykłym ludziom. Pomysł ten to marketingowe rozwiązanie obecnych wtedy problemów związanych z produkcją i sprzedażą w firmie Shelby America. Liczba 427 w nazwie oznacza pojemność silnika (w układzie V) w calach sześciennych – co odpowiada 6989ccm. Dzięki mocy generowanej z tak gigantycznej pojemności samochód ten był w stanie rozpędzić się od 0 do 100km/h w ciągu zaledwie 3,4 sekundy
Co ciekawe, pomimo że 427 S/C jest najbardziej rozpoznawalnym modelem Cobry, wyprodukowano i sprzedano tylko trzydzieści egzemplarzy.
Podwozie o numerze CSX 3022
Jeśli chodzi o samochód na podwoziu o numerze CSX 3022 to w zależności od źródła spotkać można kilka informacji – jedne podają, że był to samochód wyprodukowany w 1965 roku, pomalowany w kolorze Guardsman Blue, z numerem 12 oraz białymi pasami ciągnącymi się przez całą karoserię oraz jednym białym pasem w poprzek przedniego błotnika od strony kierowcy. Według innych źródeł samochód ten z fabryki wyjechał w październiku 1966 roku, pomalowany tylko i wyłącznie podkładem, a przez sprzedawcę został polakierowany kolorem złotym.
Pomimo, że nie jest to opisywany CSX 3022, to na zdjęciu widnieje niemal identyczny model takiego pojazdu. Będę się wzrowoał na tym egzemplarzu, przy czym zastanawiam się nad pominięciem białych okręgów.

http://www.limit4000.net/shelby-cobra-427/
Bibliografia:
http://www.csxinfo.net/web/modules/wiwi ... page=427sc
http://pl.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra
http://pl.hobbeo.com/entertainment/arti ... cznie-zywa
http://www.carrollshelbymerchandise.com ... ster-p-277
http://cobraferrariwars.com/fia-roadster.html
Zestaw
Podstawowym zestawem będzie model z firmy Fujimi – Shelby 427 S/C Cobra (co ciekawe, na pudełku widnieje grafika pojazdu skopiowana ze zdjęcia przedstawionego powyżej).

Zakres prac
Kolor karoserii: Guardsman Blue z białymi pasami pośrodku
Kolor wnętrza: czarne
Jak życie pokazało – nie zawsze warto iść z modyfikacjami modelu w stronę budowy od podstaw, bo nie pozwala to na zakończenie budowy w czasie, a już w moim przypadku na pewno skończyłoby się rzuceniem modelu w kąt na wiele lat.
Chciałbym uniknąć totalnej dezintegracji modelu i poskładać go na czas, więc postaram się skupić na najważniejszych sprawach związanych z tym, co w efekcie finalnym będzie dla oka widoczne.
Kiedy w 1965 roku Carroll Shelby i angielska firma motoryzacyjna AC Cars wyprodukowali samochód oznaczony numerem AC Cobra 427, nawet nie podejrzewali, że auto to stanie się prawdziwym symbolem brytyjskiej motoryzacji. W przeciągu wielu lat produkcji auto to zajmowało wysokie pozycje w wyścigach na torach Sebring, Nurburing czy LeMans. Bez żadnych kompleksów stawało w szranki z rywalami spod znaku Ferrari i Aston Martin. I choć dziś fabryka dalej produkuje oryginalne samochody AC Cobra, to jednak nie każdego stać na wydatek, bagatela, kilkuset tysięcy dolarów
AC Cobra 427 S/C - były to w pełni sportowe samochody sprzedawane zwykłym ludziom. Pomysł ten to marketingowe rozwiązanie obecnych wtedy problemów związanych z produkcją i sprzedażą w firmie Shelby America. Liczba 427 w nazwie oznacza pojemność silnika (w układzie V) w calach sześciennych – co odpowiada 6989ccm. Dzięki mocy generowanej z tak gigantycznej pojemności samochód ten był w stanie rozpędzić się od 0 do 100km/h w ciągu zaledwie 3,4 sekundy
Co ciekawe, pomimo że 427 S/C jest najbardziej rozpoznawalnym modelem Cobry, wyprodukowano i sprzedano tylko trzydzieści egzemplarzy.
Podwozie o numerze CSX 3022
Jeśli chodzi o samochód na podwoziu o numerze CSX 3022 to w zależności od źródła spotkać można kilka informacji – jedne podają, że był to samochód wyprodukowany w 1965 roku, pomalowany w kolorze Guardsman Blue, z numerem 12 oraz białymi pasami ciągnącymi się przez całą karoserię oraz jednym białym pasem w poprzek przedniego błotnika od strony kierowcy. Według innych źródeł samochód ten z fabryki wyjechał w październiku 1966 roku, pomalowany tylko i wyłącznie podkładem, a przez sprzedawcę został polakierowany kolorem złotym.
Pomimo, że nie jest to opisywany CSX 3022, to na zdjęciu widnieje niemal identyczny model takiego pojazdu. Będę się wzrowoał na tym egzemplarzu, przy czym zastanawiam się nad pominięciem białych okręgów.

http://www.limit4000.net/shelby-cobra-427/
Bibliografia:
http://www.csxinfo.net/web/modules/wiwi ... page=427sc
http://pl.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra
http://pl.hobbeo.com/entertainment/arti ... cznie-zywa
http://www.carrollshelbymerchandise.com ... ster-p-277
http://cobraferrariwars.com/fia-roadster.html
Zestaw
Podstawowym zestawem będzie model z firmy Fujimi – Shelby 427 S/C Cobra (co ciekawe, na pudełku widnieje grafika pojazdu skopiowana ze zdjęcia przedstawionego powyżej).

Zakres prac
Kolor karoserii: Guardsman Blue z białymi pasami pośrodku
Kolor wnętrza: czarne
Jak życie pokazało – nie zawsze warto iść z modyfikacjami modelu w stronę budowy od podstaw, bo nie pozwala to na zakończenie budowy w czasie, a już w moim przypadku na pewno skończyłoby się rzuceniem modelu w kąt na wiele lat.
Chciałbym uniknąć totalnej dezintegracji modelu i poskładać go na czas, więc postaram się skupić na najważniejszych sprawach związanych z tym, co w efekcie finalnym będzie dla oka widoczne.